Onko 700 Bellassa pilssipumppua jos veneeseen pääsee vettä?
Miten saa moottorin alapuolelta pois veden vai valuuko automaattisesti pois?
Mikä on se läpinäkyvä letku (n. 1m) mikä menee potkuriakselille? Toinen pää ei ole missään kiinni. Mitä sillä tehdään? Pittäkö siitä lisätä öljyä?
Mitä pitää veneelle tehdä/huoltaa/tarkistaa keskellä kesää?
Bella 700 + Yanmar 34 diesel
6
3505
Vastaukset
- uudessa on
mutta 703 on käsikäyttöinen ja vene on ns. itsestään tyhjentyvä ja näin muistaakseni on malli 700 myös. Eli vesi mikä pääsee?....mistä se nyt voisi tulla niin valuu pois. Letkusta en tiedä myöskään ja akselissa on vesivoitelu eli ei tarvitse rasvata. Vene huolletaan aina syksyllä ja keväällä. Kerran vuodessa öljyt ja puhdistimet ja syksyllä vahaus ja pohjanpesu. 700 sarjassa ollut paljon vikoja merikytkimessä ja jos vene on vanha niin se menee rikki helposti. Maksaa liki 2000 euroa eli tarkista että toimii siis koeajolla. Sinun kannattaa olla yhteydessä venehuoltoon ja kysyä nuo asiat heiltä varmuudeksi.
- HNNM
Moi, mistä olet veneesi saanut? Ostanut ja nyt sormi suussa? Tuliko mieleen kysyä myyjältä veneen tekniikasta ja huoltotarpeesya? Et kai esittänyt kokenutta "kaikki tietävää" ostajaa?
- bella
Yksityiseltä ostin veneen noin 2 viikkoa sitten. Vene on minulla ensimmäinen matkavene ja en todellakaan leikkinyt asiantuntevaa. Käytiin läpi kaikki mitä tuli mieleen, jopa kuinka pressu/kuomu laitetaan kasaan ja uudelleen auki.
Kaikkia asioita en siinä tilanteessa muistanut kysyä enkä silloin edes huomannut kyseistä potkurinakselille menevää letkua.
Mutta nyt on aikaa opetella ja on hienoa, että täältä keskustelupalstoilta saa asiantuntevia vastauksia. Kiitos!
- täyttö
Minulla on vähän vanhempi malli Bella 660 (muuten sama kuin 700 mutta perän ankkuriboksi puuttuu). Siinä on myös tuollainen letku potkurinakselissa. Siihen täytyy laittaa öljyä niin että letkussa on aina riittävästi öljyä. Se valuu pikku hiljaa voitelemaan potkuriakselin tiivistettä. Kannattaa myös katsoa että letku ei ole mutkilla, jolloin ilmakupla voi estää öljyn valumisen tiivisteelle. Tämä tiiviste on muuten todella hyvä. Pilssi on aina aivan pölykuiva ellei sinne itse kaatele mitään tai mene sadevesiä. Sinne mennyt vesi täytyy kyllä pumpata käsin ja luututa loput rätillä... Tuo letkuun laitettava öljy on jotain vaihteisto- tai hammaspyörästöerikoisöljyä, en äkkiä muista tyyppiä tarkkaan, se selviää Yanmarin ohjekirjasta ja merkkiliikkeestä.
- R K-S
Se pitää olla jokaisessa veneessä. Jos sinulla ei ole, niin hanki käsikäyttöinen.
Moottorin alta kuivaat veden sienellä ja pyyhit rätillä puhtaaksi.
Siinä muoviletkussa pitää olla esim. SAE 80-90 vaihteistoöljyä.
Venemoottorin vuosihuolto tehdään syksyllä ennen telakointia. Jos se on tehty, niin OK. Mutten pitäisi kai moniakin asioita tarkistaa.
Kesän aikana opettele tunteman veneesi ja hoida sitä käyttöohjekirjan ohjeiden mukaan.- 7000
kuinka paksu se muoviputki on? Mul 7000:ssa menee noin 30-40mm:n muoviputki pilssiin, mistä saa pumpulla sitäkautta vedet pois.... Akselissa on "vesitiiviste"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478