Olen viime aikoina huomannut buranan oton jälkeen, että korvissa alkaa kutittaa, samoin kurkussa. Särky kyllä häipyy, mutta tilalle tulee armoton neneän vuotaminen. Aluksi en osannut yhdistää tätä särkylääkkeen ottoon, mutta nyt olen havainnut yhteyden. Mutta voiko buranalle olla allerginen? Mihin särkylääkkeeseen sitä sitten voisi vaihtaa?
...olen aika tietämätön näissä lääkeasioissa, kuten huomaatte...
buranalle allerginen?
5
3134
Vastaukset
- Lusiina
Useimmille allergisille sopii paracetamol, kauppanimeltään ainakin Panadol, Paratabs
- saanut oireita
asperiinista ja disperiinistä, joissa vaikuttavana aineena on asetyylisalisyylihappo.
Buranassa on ibusaalia, joten sitä ainetta kannattaa välttää. - joo..
Buranaa ei myöskään suositella astmaatikoille. Eli jos olet astmaatikko, annattaa siirtyä kokonaan toiseen särkylääkkeeseen. Itse olen astmaatikko ja siksi aina käyttänyt vain panadolia jonka olen hyväksi havainnut.
- voi olla
allerginen ja tosi pahasti. Kaveri oli ottanut kipuihinsa buranaa silloin tällöin ja ihmetteli aina kun pientä näppyä nousi iholle.
Oli ostanut sitten buranaa kapseleina, ja sitten olikin jo sairaalareissu.
Lääkäri oli sanonut, että tässä muodossa imeytyminen tapahtuu nopeasti ja että koskaa ei saa missään muodossa käyttää näitä lääkkeitä. Hänkin oli vuosia saanut buranasta avun, altistuminen oli tapahtunut pikku hiljaa. Yleensä lääkeallergioissa on oltava tosi varovainen, ne ei ole mitään pikkujuttuja, jo hengityksen vaikeutuminenkin on aivan hirveetä.
- kysyä apteekissa
tietävät vielä paremmin. Ehdottomasti kannattaa lopettaa buranan käyttäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663286Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773018- 1372396
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4011689Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "21361