1. Tess 4:
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva ALAS TAIVAASTA käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme JÄÄNEET TÄNNE, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä HERRAA VASTAAN yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Mikäli sinulle on tulossa vieras ja menet häntä vastaan, tarkoittaako se, että vieras lähtee takaisin mistä tulikin ja sinä menet mukana?
Raamattu ilmoittaa myös näin:
Ilm 5:6-10
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja OLET VERELLÄSI OSTANUT JUMALALLE IHMISET KAIKISTA SUKUKUNNISTA JA KIELISTÄ JA KANSOISTA JA KANSANHEIMOISTA
10 ja tehnyt HEIDÄT meidän Jumalallemme KUNINGASKUNNAKSI JA PAPEIKSI, JA HE TULEVAT HALLITSEMAAN MAAN PÄÄLLÄ".
Uskotko, että kaikki Jeesuksen verellä ostetut tulevatkin hallitsemaan yhdessä Kristuksen kanssa MAAN PÄÄLLÄ?
" Temmataan Herraa vastaan...??"
8
261
Vastaukset
- adventisti.
Menemme yhdessä herran vastaan pilviin ja taivaaseen aivan kuten Raamattu ilmoittaa. Tämä taivaallinen jaksi kestää sen tyhat vuotta. Maa on silloin autio ja tyhjä ja saatana "sidottuna" olosuhteiden kahleilla. Kyllä, pyhät tulevat elämään yhdessä Jumalan kanssa tämän maan pinnalla ikuisesti! Ensin Jumala on tosin toteuttava lupauksensa tuomita syntiset tulijärveen. Saamme nähdä tuonkaiken tapahtuvan silmiemme edessä. Moni kyynel vieri silloin poskillamme. Mutta Jumala on pyyhkivä kyyneleemme ja luovat maan uudeksi ja uuden puhtaan ilmakehän!
Hirvaan ei tarvitse yrittää selittää selvää Jumalan sanaa. Jeesus ei tule tämän maan päälle tulemuksessaan, me menemme häntä vastaan.
Jeesus sanoi melle:Joh. 14:3
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Jeesus valmistaa taivaankotiin meille sijaa ja tulee hakemaan meidät sinne. Ei mitään selittelyjä!- hirvas
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen PAPPEJA ja hallitsevat hänen kanssaan NE TUHANNEN VUOTTA.
Ilm 5:7-10
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja PAPEIKSI, ja he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ".
Raamatun sana ilmoittaa noin. hirvas kirjoitti:
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen PAPPEJA ja hallitsevat hänen kanssaan NE TUHANNEN VUOTTA.
Ilm 5:7-10
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja PAPEIKSI, ja he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ".
Raamatun sana ilmoittaa noin.harkita, tarkoittaako sana "maan päällä" tätä katoavaista maata vai taivaallista maata, sillä:
Jesaja:
66:22 "Niinkuin uudet taivaat ja UUSI MAA, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne".
Heprealaisille:
11:13 "Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
11:14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
11:15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
11:16 mutta nyt he pyrkivät PAREMPAAN, se on TAIVAALLISEEN. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin."- hirvas
ekivaari kirjoitti:
harkita, tarkoittaako sana "maan päällä" tätä katoavaista maata vai taivaallista maata, sillä:
Jesaja:
66:22 "Niinkuin uudet taivaat ja UUSI MAA, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne".
Heprealaisille:
11:13 "Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
11:14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
11:15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
11:16 mutta nyt he pyrkivät PAREMPAAN, se on TAIVAALLISEEN. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin."ilmeisesti tuo tarkoittaa aivan kirjaimellista maata, sillä:
Jesaja 65:16-25
16 Joka MAASSA itsensä siunaa, siunaa itsensä totisen Jumalan nimeen, ja joka MAASSA vannoo, vannoo totisen Jumalan nimeen; sillä entiset ahdistukset ovat unhotetut ja peitossa minun silmiltäni.
17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden MAAN. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on MAAN tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
Näyttäisi ihan siltä, että elettäisiin niin kuin ennen vanhaan paratiisissa...? hirvas kirjoitti:
ilmeisesti tuo tarkoittaa aivan kirjaimellista maata, sillä:
Jesaja 65:16-25
16 Joka MAASSA itsensä siunaa, siunaa itsensä totisen Jumalan nimeen, ja joka MAASSA vannoo, vannoo totisen Jumalan nimeen; sillä entiset ahdistukset ovat unhotetut ja peitossa minun silmiltäni.
17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden MAAN. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on MAAN tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
Näyttäisi ihan siltä, että elettäisiin niin kuin ennen vanhaan paratiisissa...?veli hirvas! Jumala ei ole sidottu aurinkokeskeiseeen aikajärjestelmään:
Olen ajatellut semmoistakin, että näissä kirjoitusten tulkinnoissa pitäisi huomioida myös Raamatun määritelmät, mitä mikäkin sana tai lause tarkoittaa ja merkitsee.
Esimerkiksi aikajaksolle "tuhat vuotta" Jumalan silmissä saattaa merkitä "eilistä päivää", siis jo mennyttä tietämättömyyden aikaa vrt. Job 8:9 tai sitten öistä vartiohetkeä, jota Jeesus tarkoitti hengellisellä valvomisella!
Ps. 90:4
"Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki".
2.Pietarin kirje:
1:20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä";
Sitä varten meille on annettu kirjoitukset, jotka yhdessä Pyhän Hengen kanssa selittävät niitä sanoja, joita Jeesukselta ja apostoleilta olemme kuulleet:
Sananlaskut:
1:1 "Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut,
1:2 »viisauden ja kurin oppimiseksi, ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi»,
1:3 taitoa tuovan kurin, vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi,
1:4 mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille, tiedon ja taidollisuuden nuorille.
1:5 Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta
1:6 ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa".
P.S.
En tyrkytä näitä ainoina oikeina, vaan jokainen pitäköön ja valitkoon sen, minkä luotettavimmaksi havaitsee!
ja sitten tulemme Jeesuksen kanssa Öljymäelle. Sakarja 14:4-5 ja Ilm.19:5-21
- hirvas
pidetään - paikka ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2649455IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3056638Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?681594Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61391Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921225- 1091151
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut721023Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin40852Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23746MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311738