Astiakaapin ritilät

Mistä niitä saa?

Astiakaapin ritilät ovat lohkeilleet ja sen näköiset että ne pitäisi uusia mutta mistä tällaisia saa ostaa? Ja ovatko yleensä standardikokoa?

18

10360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rautakaupasta

      Rautakaupasta.

      • Kaikista

        Kaikissa isommissa marketeissa on myynnissä. On standardikokoja ja jos kaappisi ei ole, niin rautasaha kouraan ja lyhentämään.


      • kuivauskaappi
        Kaikista kirjoitti:

        Kaikissa isommissa marketeissa on myynnissä. On standardikokoja ja jos kaappisi ei ole, niin rautasaha kouraan ja lyhentämään.

        Ennen käytettiin paljon ritilöitä, jotka olivat muodoltaan "suorakaiteen muotoisia". Nämä pystyi kiinnittämään kaappiin, kunhan reunoissa vaan oli tapit vastakappaleena rei'issä oikealla korkeudella. Näitä ei myydä enää missään, soitin viime talvena kaikki mahdolliset paikat läpi kun vaihdoin itse ritilät.

        Nykyään myydään vaan sellaisia, joidenka reunoissa on ulokkeet. Näiden kiinnitystä varten tulee olla kiinnikkeet juuri oikeassa kohdassa kaapin sisäseiniä. Nämä uudemman malliset onneksi noudattavat ylsensä samaa kokostandardia kuin vanhemman malliset.


      • vironpojat
        kuivauskaappi kirjoitti:

        Ennen käytettiin paljon ritilöitä, jotka olivat muodoltaan "suorakaiteen muotoisia". Nämä pystyi kiinnittämään kaappiin, kunhan reunoissa vaan oli tapit vastakappaleena rei'issä oikealla korkeudella. Näitä ei myydä enää missään, soitin viime talvena kaikki mahdolliset paikat läpi kun vaihdoin itse ritilät.

        Nykyään myydään vaan sellaisia, joidenka reunoissa on ulokkeet. Näiden kiinnitystä varten tulee olla kiinnikkeet juuri oikeassa kohdassa kaapin sisäseiniä. Nämä uudemman malliset onneksi noudattavat ylsensä samaa kokostandardia kuin vanhemman malliset.

        Vironpoikien tekemänä maksoi astiateline ja 2 kpl ritilähyllyjä 60 euroa.(Ei helsingistä) Ja rosterisena käytännössä ikuinen.

        Esim Helsingistä tälläiset:

        http://www.saunalahti.fi/hermannk/

        ja sieltä tuotteet valikon alta.


    • bongannut

      www.kalustepiste.net
      www.keittio.net

      näistä nyt ainakin...

    • puusepältä

      lähetä mitat ja muut tiedot. [email protected]

      saat hinta tajouksen.

      ja riippuu missäpäin suomee.
      saatat saada jopa asennuksen kaupanpäälle=)

    • RitiläReijo

      Asutaan Heka Oy,n vuokrakämpässä astiakaapin ritilät on nyt niin ruosteessa ja lohkeilleet että ovat terveydelle vaaraksi mistähän saisi näitä aika standaridi kokoisien kaappien ritilöitä ne kun ei kuulemma kuulu kiinteistölle vaan asukaan pitää itse uudet veistellä
      Jos joku tietää paikan mistä saa ne halvalla kun ei tule omiksi paikka kunnalta Helsinki

      • 43667

      • Anonyymi

        Kyllä ihan varmasti kuuluu vuokranantajalle, kuten vaikka rikki mennyt jääkaappi. Ota johonkin laki-ihmiseen yhteyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihan varmasti kuuluu vuokranantajalle, kuten vaikka rikki mennyt jääkaappi. Ota johonkin laki-ihmiseen yhteyttä!

        Saat ritilän lakimiehen avustuksella 2000 eurolla. Kaupassa ne maksaa kympin.


    • HekaOy

      RitiläReijo taitaa olla niitä vanhojen viestien ammattinostelijoita

    • hemppavaan

      eikös sitä myydä rullatavarana ainakin vantaan starkissa kerran pikkasen tummempi myyjä mies sanoi myyvänsä sitä mulle rullatavarana.

    • igogghh

      Vanha riitä mukaan malliksi ja ostoksille marketteihin, rautakauppaan yms
      Kympillä saa uudet

      • Iskuninnovatiivysees

        Ei välttämättä saa - varsinkin jos on Iskun kalusteet, joiden ritilät ovat muutaman sentin kapeammat - ainakin vanhemmissa kalusteissa eli kaapin syvyys ei ole 30 senttia vaan 28 taustan parin sentin tyhjän tilan takia - tarkoitettu ilmeisesti sähkövetoja varten (kiinnitys seinään metallilistan ja koukkujen varaan - kaapin sisällä säätömekaniikka, jolla kaapit saa suoraan ja liu'utettua oikeaan kohtaan, ideana oli ilmeisesti tarkoitus helpottaa yläkaappien kiinnittämistä).

        Mutta Iskusta pitäisi löytyä - rautakauppa kama on jonkin standardin mukaista eikä sovi Iskun kalusteisiin.

        Muovitettujen ritilöiden ongelmana on yleensä ritilän pieni taipuminen astioiden painosta ja pinnoitteen haurastuminen vanhuuttaan. Itse ratkaisin ongelman tukemalla lautasritilän keskikohtaa muovisella tuella jäykistäåkseni vajaan metrin ritilän - tässä täytyi taas mennä luovuuden puolelle ja käyttää aiemmista putki- ja sähköasennuksista ylijääneitä härpäkkeitä ja tietysti silikonia reikien tilkkeeksi, että listat kestää paremmin mahdollista kosteutta. Soveltaen se onnistuu.


    • Anonyymi

      lanka ja muovi tekee porissa näitä ja myy netissä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tippakaukaloita ei Suomessa käytetä. Joka paikassa aina muistetaan kehua että astiankuivauskaappi on suomalainen keksintö. Siinä tipat putoavat tiskipöydän altaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tippakaukaloita ei Suomessa käytetä. Joka paikassa aina muistetaan kehua että astiankuivauskaappi on suomalainen keksintö. Siinä tipat putoavat tiskipöydän altaisiin.

        Näin kyllä ja eihän esim. toisaalla EU:ssa edes ole vastaavia kaappiin sijoitettavia ritilöitäkään pahemmin saatavilla. Toki joitan mitoiltaankin vajaita versioita tippa-alustoineen voi nähdä.

        Mutta muistelen joskus melko kauan sitten nähneeni jossakain myös tippakaukalon lisävarusteena. Ehkäpä siksi kun kaikki eivät tykkää niitä tippoja pyyhkiä useampaan otteeseen altaan reunoilta ja vesihanoista, vaikka eihän niitä niin kauaa tipottelekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe