Miro,Teho vai JT-Trailer?

HH=(halpaa hankkimassa)

Pyytäisin kertomaan kokemuksia kyseisistä kärryistä ja siis olen hankkimassa halpaa uutta kärryä.Mulla on omat perusteluni miksi just halpaa etsin,esim.yksi on se että käyttö on aika vähäistä joten "halpatuomarit" ei saa mua ostamaan käytettyämuulifarmimajavaa!

Miro: http://www.pohjanmaanylijaamatuote.fi/
Teho: http://www.saunalahti.fi/~teho321/
JT-Trailer: http://www.lakeudenterasrakenne.com/

64

32190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta............

      Itellä te-hon kärry, tyytyväinen olen ollut. Yksi syy lienee miksi niin halpa kärry, koska se myydään aina suoraan tehtaalta, ei ole välistä vetäjiä.

      Varmaan ajaa asiansa noi kaikki kärryt.

      • ..taasko

        ...kumijousipompotinta tarjotaan,eihän sillä saa esim lasiovea ehjänä perille!


      • Tehoton...
        ..taasko kirjoitti:

        ...kumijousipompotinta tarjotaan,eihän sillä saa esim lasiovea ehjänä perille!

        Minulla ei ole Te-Ho kärryä, enkä myy Te-Ho kärryjä. Mutta hintaluokassaan tiedä niiden oleva erittäin hyviä, koska tunnen monia niiden käyttäjiä.

        He kuljettavat tavallista tavaraa, eivät lasiovia eivätkä kiinalaista posliinia.

        Raaka totuus on että valtaosalle mökkikärryn käyttäjistä kumivääntöjousitettu kärry on ihan ok. Jos akseli vielä sattuu olemaan parempi Al-Kon kumivääntöakseli niin kyllä kulkee ehjänä lasiovikin. Lyön siitä vetoa mitä tahansa, koska minulla itselläni on sellainen kärry, ja tulee tosi pehmeästi perässä.

        Osa tästä perävaunukansasta ei oikein pysy asiassa. Milloin pitää olla keinuteli ja milloin mitäkin. Laillisella kantavuudella ja veto-ominaisuuksilla kuormattuna ei tunnu olevan mitään väliä. Mutta ilmeisesti terveisiä enimmäkseen ajellaan... ja ilmeisesti lasiovia ja kiinalaista posliinia...


      • mpohjola
        Tehoton... kirjoitti:

        Minulla ei ole Te-Ho kärryä, enkä myy Te-Ho kärryjä. Mutta hintaluokassaan tiedä niiden oleva erittäin hyviä, koska tunnen monia niiden käyttäjiä.

        He kuljettavat tavallista tavaraa, eivät lasiovia eivätkä kiinalaista posliinia.

        Raaka totuus on että valtaosalle mökkikärryn käyttäjistä kumivääntöjousitettu kärry on ihan ok. Jos akseli vielä sattuu olemaan parempi Al-Kon kumivääntöakseli niin kyllä kulkee ehjänä lasiovikin. Lyön siitä vetoa mitä tahansa, koska minulla itselläni on sellainen kärry, ja tulee tosi pehmeästi perässä.

        Osa tästä perävaunukansasta ei oikein pysy asiassa. Milloin pitää olla keinuteli ja milloin mitäkin. Laillisella kantavuudella ja veto-ominaisuuksilla kuormattuna ei tunnu olevan mitään väliä. Mutta ilmeisesti terveisiä enimmäkseen ajellaan... ja ilmeisesti lasiovia ja kiinalaista posliinia...

        999,- maksaisi tuollainen fiksu kuomuton Farmin malli.

        http://www.farmi.fi/blueline.htm

        En kyllä ymmärrä, jos välttämättä haluaa ostaa *vähän* halvemmalla tai samalla hinnalla huonomman.

        Ei ymmärrä.

        Tajuat kyllä kun eteesi laitetaan jokin muuliaasinoname -kärryä ja joku laadukkaampi vehje.

        /mpohjola


      • Yllätyin itekin
        ..taasko kirjoitti:

        ...kumijousipompotinta tarjotaan,eihän sillä saa esim lasiovea ehjänä perille!

        Messuilla katselin jarrutonta yksakselista kärrii. Siinä ole kumivääntöakseli. Mie pompottelin sitä ja pehmiähän tuo oli, ei kova lainkaa. Muutama päivän päästä tein saman testin lehtijousitetulle oikein tunnetulle merkille, joka oli kanssa yksakseline, ja se oli ko kivireki verratun siihe kärriin mitä messuilla tuli testattuu.
        Oisko noil kumivääntöakseleilkii jotai keskinäisii eroi?
        En ois uskonu ellen ois itse kokeillu. Se oli kyll kallis ku helvetti se messuilla ollu kärry, minu tarpeisii, mutta oli se parempi ku nää mitä nii hyviks on kehuttu. Ekan kerran alan uskoo et kumivääntöjousi voip olla parempi ku lehtijousi.


      • Respon
        mpohjola kirjoitti:

        999,- maksaisi tuollainen fiksu kuomuton Farmin malli.

        http://www.farmi.fi/blueline.htm

        En kyllä ymmärrä, jos välttämättä haluaa ostaa *vähän* halvemmalla tai samalla hinnalla huonomman.

        Ei ymmärrä.

        Tajuat kyllä kun eteesi laitetaan jokin muuliaasinoname -kärryä ja joku laadukkaampi vehje.

        /mpohjola

        saa Respona halvemmalla?


      • kalis pitää !
        Tehoton... kirjoitti:

        Minulla ei ole Te-Ho kärryä, enkä myy Te-Ho kärryjä. Mutta hintaluokassaan tiedä niiden oleva erittäin hyviä, koska tunnen monia niiden käyttäjiä.

        He kuljettavat tavallista tavaraa, eivät lasiovia eivätkä kiinalaista posliinia.

        Raaka totuus on että valtaosalle mökkikärryn käyttäjistä kumivääntöjousitettu kärry on ihan ok. Jos akseli vielä sattuu olemaan parempi Al-Kon kumivääntöakseli niin kyllä kulkee ehjänä lasiovikin. Lyön siitä vetoa mitä tahansa, koska minulla itselläni on sellainen kärry, ja tulee tosi pehmeästi perässä.

        Osa tästä perävaunukansasta ei oikein pysy asiassa. Milloin pitää olla keinuteli ja milloin mitäkin. Laillisella kantavuudella ja veto-ominaisuuksilla kuormattuna ei tunnu olevan mitään väliä. Mutta ilmeisesti terveisiä enimmäkseen ajellaan... ja ilmeisesti lasiovia ja kiinalaista posliinia...

        "Raaka totuus on että valtaosalle mökkikärryn käyttäjistä kumivääntöjousitettu kärry on ihan ok."


        ON kallis pitää.
        mutamien vuosien välein uudet akselistot,
        jos pettää maantiellä, menee kärryt ja auto ojaan,

        toivottavasti et vedä sellaisia uudenkarhealla autolla.

        "Osa tästä perävaunukansasta ei oikein pysy asiassa."
        TOTTA puhut, MUUTAMAT kirjoittelevat myös muutaman vuoden kokemuksella
        vasta 10 vuotta MAANTIELLÄ AUTOA AJAVINA,


      • er.
        Yllätyin itekin kirjoitti:

        Messuilla katselin jarrutonta yksakselista kärrii. Siinä ole kumivääntöakseli. Mie pompottelin sitä ja pehmiähän tuo oli, ei kova lainkaa. Muutama päivän päästä tein saman testin lehtijousitetulle oikein tunnetulle merkille, joka oli kanssa yksakseline, ja se oli ko kivireki verratun siihe kärriin mitä messuilla tuli testattuu.
        Oisko noil kumivääntöakseleilkii jotai keskinäisii eroi?
        En ois uskonu ellen ois itse kokeillu. Se oli kyll kallis ku helvetti se messuilla ollu kärry, minu tarpeisii, mutta oli se parempi ku nää mitä nii hyviks on kehuttu. Ekan kerran alan uskoo et kumivääntöjousi voip olla parempi ku lehtijousi.

        joo,
        ehkä yhden vuoden on, tosin ei koskaan parempi, mutta siedettävä.

        kyllä yleensä pomppii perässä, tyhjänä,
        sitä seuraa talvisaikaan, sateella,
        että renkaat irtoavat piemmissäkin kaarteissa,
        eli varo,
        jos kokematon olet, älä yli 70 koskaan aja, suorallakaan.


        "En ois uskonu ellen ois itse kokeillu."

        ei voi muuta sanoa, kuin et taida yhtään oikeesti ymmärtää.


      • Yllätyin itekin
        er. kirjoitti:

        joo,
        ehkä yhden vuoden on, tosin ei koskaan parempi, mutta siedettävä.

        kyllä yleensä pomppii perässä, tyhjänä,
        sitä seuraa talvisaikaan, sateella,
        että renkaat irtoavat piemmissäkin kaarteissa,
        eli varo,
        jos kokematon olet, älä yli 70 koskaan aja, suorallakaan.


        "En ois uskonu ellen ois itse kokeillu."

        ei voi muuta sanoa, kuin et taida yhtään oikeesti ymmärtää.

        No kuules kun minä ole tehny ite yli 1000 peräkärrii, sillon kun ei juur muuta ollu kun kumivääntöjousii.
        Myöhemmin on tullu siirryttyy kokonaa jarrullisiin kärreihi, ihan ammatiks.
        Sen voip sanoo ettei yhestäkää Al-Kon akselista ole pyörät eikä rekaant irronnu suoralla eikä kaartees.
        Mie vetelen sellaset 80 000 kilometrii vuodes kärryy.
        Ilnan kummempii kehumisii uskallan sanoa et mie olen ammattilaine, ja mikä sie oot nii siihe en ota kantaa. Näkyy tekstistäs.


      • Purkumies
        kalis pitää ! kirjoitti:

        "Raaka totuus on että valtaosalle mökkikärryn käyttäjistä kumivääntöjousitettu kärry on ihan ok."


        ON kallis pitää.
        mutamien vuosien välein uudet akselistot,
        jos pettää maantiellä, menee kärryt ja auto ojaan,

        toivottavasti et vedä sellaisia uudenkarhealla autolla.

        "Osa tästä perävaunukansasta ei oikein pysy asiassa."
        TOTTA puhut, MUUTAMAT kirjoittelevat myös muutaman vuoden kokemuksella
        vasta 10 vuotta MAANTIELLÄ AUTOA AJAVINA,

        Meidän saneeraus ja purkufirmassa on yksiakselisia kumivääntökärryjä 2 kpl ja 1 kpl teli, ja kaikki on rankassa käytössä joka arkipäivä. Vanhin kärri on vuosimallia 1990, ja kyllä pelaa ja kestää. Meillä ollu nyt kymmenen vuotta.
        Muut on 2000 alun kärryjä, eilä mitään vikaa niissäkään. Vanhimman kärryn akselia en muista, mutta muut on Knottin akseleilla.


      • a-enemmän
        Purkumies kirjoitti:

        Meidän saneeraus ja purkufirmassa on yksiakselisia kumivääntökärryjä 2 kpl ja 1 kpl teli, ja kaikki on rankassa käytössä joka arkipäivä. Vanhin kärri on vuosimallia 1990, ja kyllä pelaa ja kestää. Meillä ollu nyt kymmenen vuotta.
        Muut on 2000 alun kärryjä, eilä mitään vikaa niissäkään. Vanhimman kärryn akselia en muista, mutta muut on Knottin akseleilla.

        aina on poikkeuksia,
        minun isovanhemmat ovat todella terveitä, ovat 92 ja 94veet, asuvat vielä omassa kodissaan.
        Vielä 87v olivat Australiassa ja USA kuukauden matkalla molemmissa.


      • puhuttu.
        Yllätyin itekin kirjoitti:

        No kuules kun minä ole tehny ite yli 1000 peräkärrii, sillon kun ei juur muuta ollu kun kumivääntöjousii.
        Myöhemmin on tullu siirryttyy kokonaa jarrullisiin kärreihi, ihan ammatiks.
        Sen voip sanoo ettei yhestäkää Al-Kon akselista ole pyörät eikä rekaant irronnu suoralla eikä kaartees.
        Mie vetelen sellaset 80 000 kilometrii vuodes kärryy.
        Ilnan kummempii kehumisii uskallan sanoa et mie olen ammattilaine, ja mikä sie oot nii siihe en ota kantaa. Näkyy tekstistäs.

        ei puhuttu pyörän irtoamisesta, ei siis laakereista,
        muta

        kuovivääntö pettää,
        kysele vakuutusyhtiöiltä jos et usko.

        usein myös painuvat hieman ja kulkevat vinossa,
        kuluttaa kärryn ja auton renkaita, yms.

        joo, ammattilaisen kannatta aina kehua sitä jonka tietää olevan lyhytaikaisin, ja pian asiakkaan vaihtavan taas uuteen,
        "ikuinen työ in ikuinen nälkä"


      • aiva voi räjähtää
        Yllätyin itekin kirjoitti:

        No kuules kun minä ole tehny ite yli 1000 peräkärrii, sillon kun ei juur muuta ollu kun kumivääntöjousii.
        Myöhemmin on tullu siirryttyy kokonaa jarrullisiin kärreihi, ihan ammatiks.
        Sen voip sanoo ettei yhestäkää Al-Kon akselista ole pyörät eikä rekaant irronnu suoralla eikä kaartees.
        Mie vetelen sellaset 80 000 kilometrii vuodes kärryy.
        Ilnan kummempii kehumisii uskallan sanoa et mie olen ammattilaine, ja mikä sie oot nii siihe en ota kantaa. Näkyy tekstistäs.

        kumivääntöjousitus ja nokkahihna kuuluvat samaa sarjaan, aina voivat pettää, mitä järkeen ottaa turhia riskejä ?

        tekijälle tietysti eduista, aina menee varaosia ja uusia kärryjä,

        kun valitset lehtijouset ja/tai nokkaketjun, voi olla 99 % varma että 20 vuotta tai 300 000 km menee taatusti täysin ongelmitta.


      • Puhu sitten!
        aiva voi räjähtää kirjoitti:

        kumivääntöjousitus ja nokkahihna kuuluvat samaa sarjaan, aina voivat pettää, mitä järkeen ottaa turhia riskejä ?

        tekijälle tietysti eduista, aina menee varaosia ja uusia kärryjä,

        kun valitset lehtijouset ja/tai nokkaketjun, voi olla 99 % varma että 20 vuotta tai 300 000 km menee taatusti täysin ongelmitta.

        Otahan selvää akselistojen hinnoista. Saatat huomata että korkealuokkainen kumivääntöjousin varustettu akseli MAKSAA ENEMMÄN kun se perus lehtijousiakseli.
        Tämän palsta ikuiset kumivääntövihaajat eivät kait seuraa aikaansa, kun väittämät on peräsin 80-luvun halvoista kumivääntöjousista.
        Siitä on kuulkaas 20 vuotta aikaa. Herätkää tähän päivään ja tutustukaa vaikka Al-Kon Euro-akselistoihin ja kokeilkaa käytännössä.
        Tiedän monta rahtikäytössä olevaa kärryä joita on vedetty enempi kuin 500 000 kilometriä, eikä kumijousissa ole vähäsintäkään vikaa. Saa siin mökkiläinen peltilootaansa raahata kerran jos toisenki ennenkuin on samoissa kilometrimäärissä.


      • korkealuokkainen kumivääntö...
        Puhu sitten! kirjoitti:

        Otahan selvää akselistojen hinnoista. Saatat huomata että korkealuokkainen kumivääntöjousin varustettu akseli MAKSAA ENEMMÄN kun se perus lehtijousiakseli.
        Tämän palsta ikuiset kumivääntövihaajat eivät kait seuraa aikaansa, kun väittämät on peräsin 80-luvun halvoista kumivääntöjousista.
        Siitä on kuulkaas 20 vuotta aikaa. Herätkää tähän päivään ja tutustukaa vaikka Al-Kon Euro-akselistoihin ja kokeilkaa käytännössä.
        Tiedän monta rahtikäytössä olevaa kärryä joita on vedetty enempi kuin 500 000 kilometriä, eikä kumijousissa ole vähäsintäkään vikaa. Saa siin mökkiläinen peltilootaansa raahata kerran jos toisenki ennenkuin on samoissa kilometrimäärissä.

        "korkealuokkainen kumivääntöjousin varustettu akseli MAKSAA ENEMMÄN kun se perus lehtijousiakseli. "

        tiedän, kokea tasoisia on, minullakin on asuntovaunussa,
        mutta en ole nähnyt perärattaissa, korkeatasoisia, mutta hintaa kyllä muutamiin on laitettu, aina on ostajia jotka haluavat maksaa.

        kerropas millä korkeatasoisella voi ajaa perärattaat tyhjänä etu- ja takalauta pois turvallisesti edes nopeusrajoitusten mukaan, kesällä, millään ei kai voi ajaa talvella ?

        Normaaleilla lehtijousilla varustetuilla ajelen usein hiljaisina aikoina 130 lasissa moottoritiellä ja 110 lasissa satasen teillä. On ainakin tuntunut turvalliselta, neljännet renkaat ovat menossa, nykyisessä, kilometreistä en tiedä.


      • Jousista riippumatta
        korkealuokkainen kumivääntö... kirjoitti:

        "korkealuokkainen kumivääntöjousin varustettu akseli MAKSAA ENEMMÄN kun se perus lehtijousiakseli. "

        tiedän, kokea tasoisia on, minullakin on asuntovaunussa,
        mutta en ole nähnyt perärattaissa, korkeatasoisia, mutta hintaa kyllä muutamiin on laitettu, aina on ostajia jotka haluavat maksaa.

        kerropas millä korkeatasoisella voi ajaa perärattaat tyhjänä etu- ja takalauta pois turvallisesti edes nopeusrajoitusten mukaan, kesällä, millään ei kai voi ajaa talvella ?

        Normaaleilla lehtijousilla varustetuilla ajelen usein hiljaisina aikoina 130 lasissa moottoritiellä ja 110 lasissa satasen teillä. On ainakin tuntunut turvalliselta, neljännet renkaat ovat menossa, nykyisessä, kilometreistä en tiedä.

        Harvinaisen täydellisen asiantuntematon tyyppi olet. Ja ihan ensimmäiseksi sulta pitäisi ottaa ajokortti pysyvästi pois, koska et tunne liikennesääntöjä tai et piittaa niistä.
        Mä vedän jatkuvasti, kesät talvet, korkealaatuisilla kumivääntöakseleilla varustettuja kärryjä sitä sallittua 80 km / vauhtia. Eli käytännössä rekkojen mukana sitä 85 - 88 vauhtia MAKSIMISSAAN.

        Joo, tollaselta pelleltä kuin sä ei kannata odottaa älyllisiä vastauksia, tietoa eikä ymmärrystä. Helvetillinen tunari ja saatanan vaarallinen liikenteessä olet. Ihme että saat vapaana liikkua... vielä...


      • Nokkapyörä
        kalis pitää ! kirjoitti:

        "Raaka totuus on että valtaosalle mökkikärryn käyttäjistä kumivääntöjousitettu kärry on ihan ok."


        ON kallis pitää.
        mutamien vuosien välein uudet akselistot,
        jos pettää maantiellä, menee kärryt ja auto ojaan,

        toivottavasti et vedä sellaisia uudenkarhealla autolla.

        "Osa tästä perävaunukansasta ei oikein pysy asiassa."
        TOTTA puhut, MUUTAMAT kirjoittelevat myös muutaman vuoden kokemuksella
        vasta 10 vuotta MAANTIELLÄ AUTOA AJAVINA,

        vai mitä se oli....


      • ollut koskaan
        Jousista riippumatta kirjoitti:

        Harvinaisen täydellisen asiantuntematon tyyppi olet. Ja ihan ensimmäiseksi sulta pitäisi ottaa ajokortti pysyvästi pois, koska et tunne liikennesääntöjä tai et piittaa niistä.
        Mä vedän jatkuvasti, kesät talvet, korkealaatuisilla kumivääntöakseleilla varustettuja kärryjä sitä sallittua 80 km / vauhtia. Eli käytännössä rekkojen mukana sitä 85 - 88 vauhtia MAKSIMISSAAN.

        Joo, tollaselta pelleltä kuin sä ei kannata odottaa älyllisiä vastauksia, tietoa eikä ymmärrystä. Helvetillinen tunari ja saatanan vaarallinen liikenteessä olet. Ihme että saat vapaana liikkua... vielä...

        "Helvetillinen tunari ja saatanan vaarallinen liikenteessä olet."

        tiedoksi vaan, 1,3 miljoonaa km on ajetu 42v aikana,
        ei yhtään kertaa ole autoa kolhittu,
        pois-lukien ne kaksi tapausta kun vastaantulija tuli kaistallani ja ajoin pellolle, takana tulijani (50m päässä ajanut)menetti henkensä.

        Ja ylinopeudesta, en ohittele kuin traktoreita ja kuorma-autoja, rekkoja en joka vuosikaan, ajan liikenteen mukana, oli kärryt tai ei.


      • Jousista riippumatta
        ollut koskaan kirjoitti:

        "Helvetillinen tunari ja saatanan vaarallinen liikenteessä olet."

        tiedoksi vaan, 1,3 miljoonaa km on ajetu 42v aikana,
        ei yhtään kertaa ole autoa kolhittu,
        pois-lukien ne kaksi tapausta kun vastaantulija tuli kaistallani ja ajoin pellolle, takana tulijani (50m päässä ajanut)menetti henkensä.

        Ja ylinopeudesta, en ohittele kuin traktoreita ja kuorma-autoja, rekkoja en joka vuosikaan, ajan liikenteen mukana, oli kärryt tai ei.

        Liikennesäännöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Sinä olet niitä idiootteja, joka kuvittelee omien ajotaitojensa vuoksi olevansa sääntöjen yläpuolella.

        Siis tyypillinen idiootti, joka pullistelee ylikuormilla ja ylinopeuksilla. Yksi vaarallisimmista tapauksista yleisessä liikenteessä.

        Ajomäärissä olet vielä amatööri, ymmärryksessä täysin vajaa. Itse olen ajanut 44 vuoden aikana reilut 4 miljoonaa km, sääntöjä noudattaen. Autourheiluakin olen harrastanut ihan riittävästi, joten ajotaidot ovat aivan eri luokkaa kuin sinulla, ja siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi minä ymmärrän että liikennesääntöjä tulee noudattaa.

        Kun sinulla rysähtää, niin rysähtää pahasti, ja viattomia kuolee. Toivon hartaasti että täräytät peltilehmäsi ja pellekärrysi kanssa moottoritiellä tutkaan siinä 130 vauhdissa. On tie sen jälkeen turvallisempi puolen vuoden ajan.

        Niin, kaikenlaisia sitä vapaana liikkuu... Vielä...


      • jomäärä
        Jousista riippumatta kirjoitti:

        Liikennesäännöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Sinä olet niitä idiootteja, joka kuvittelee omien ajotaitojensa vuoksi olevansa sääntöjen yläpuolella.

        Siis tyypillinen idiootti, joka pullistelee ylikuormilla ja ylinopeuksilla. Yksi vaarallisimmista tapauksista yleisessä liikenteessä.

        Ajomäärissä olet vielä amatööri, ymmärryksessä täysin vajaa. Itse olen ajanut 44 vuoden aikana reilut 4 miljoonaa km, sääntöjä noudattaen. Autourheiluakin olen harrastanut ihan riittävästi, joten ajotaidot ovat aivan eri luokkaa kuin sinulla, ja siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi minä ymmärrän että liikennesääntöjä tulee noudattaa.

        Kun sinulla rysähtää, niin rysähtää pahasti, ja viattomia kuolee. Toivon hartaasti että täräytät peltilehmäsi ja pellekärrysi kanssa moottoritiellä tutkaan siinä 130 vauhdissa. On tie sen jälkeen turvallisempi puolen vuoden ajan.

        Niin, kaikenlaisia sitä vapaana liikkuu... Vielä...

        "Ajomäärissä olet vielä amatööri, ymmärryksessä täysin vajaa. Itse olen ajanut 44 vuoden aikana reilut 4 miljoonaa km,"

        kunnioitettava ajomäärä,
        SM- tasola sitä on lähes 10 vuotta meikäkin olut.


      • Miro
        ..taasko kirjoitti:

        ...kumijousipompotinta tarjotaan,eihän sillä saa esim lasiovea ehjänä perille!

        On muuten lehtijousitettuja kaikki


      • pitkämatka
        jomäärä kirjoitti:

        "Ajomäärissä olet vielä amatööri, ymmärryksessä täysin vajaa. Itse olen ajanut 44 vuoden aikana reilut 4 miljoonaa km,"

        kunnioitettava ajomäärä,
        SM- tasola sitä on lähes 10 vuotta meikäkin olut.

        se on sitten 250 km joka päivä


    • Heppu peräkärry halvalla
      • HH=

        Ei Heppu ihan halpis näyttäisi olevan,mutta uskomattoman kevyt ja vieläpä akselistoa myöten kotimainen.Alkoi kiinnostamaan!Kiitos.


      • -- enemmän

        kovin oli matalat laidat,
        en koskaan ostaisi tuollaisia matalien laitojen takia.


    • vetänyt

      Eipä tuossa ole vielä mitään ongelmia ilmennyt. Ja tilaa riittää. Ota korkeammalla laidalla.

    • Ostin ja olen tyytyväinen

      Minusta tosi hyvä kärry, rakennuslevyt mahtuu, ja on kippaava v-aisallinen lehtijousitettu, kulkee äänettä perässä. Aivan mainio kärry, ja Agrimarket sitä myy, kuomunkin saa ja nokkapyörän, sekä aisalukon. Kätevä ja kevyt käsitellä, sopivan kokoinen. Suosittelen.

    • Nokkapyörä

      Kevyt vetää,kulkee tasasesti,jne.
      Ainoa miinus jos satut,hajottamaan etupään äärivalon lasin. Sitä ei löydy maasta eikä kuusta. Piti vaihtaa molemmat yleismalliseen,no eipä iso homma.

      • tyyppivikaa

        Nimittäin mulla myös tuollainen kärry, vähän kevyttä rakennustavaraa ja roskia kuljetettu. Kesällä huomasin iskarin korvake melkein irti,tai paremminkin repeytynyt irti palkista mihin on hitsaamalla laitettu, huom: vain kahdelta sivulta, kun voisi olla hitsattu kaikilta sivuiltaan, niivittyy pikkuhiljaa irti ja sitten palkissa iso reikä ja samalla palkin kantavuus heikentynyt huomattavasti, ja jos kyseinen palkki menee tienpäällä kuorman kanssa sitten poikki niin onkin jo pahempi juttu. Ja toisella puolella samanlainen alkava repeytymä, mielestäni tämä on selvä tyyppivika kyseisessä kärryssä ja kuuluisikin takuuajan jälkeen korjausvastuu valmistajalle. Nyt on sitten hitsattu, mutta eihän se enään ole alkuperäisen veroinen,ei enään sinkityksiä korjauskohdassa . katsokaapa kärrynne pohjaan tarkemmin, ettei vain olisi kaikissa samanlaista vikaa ? Eikä ole edes vanha tai ammattimaisesti käytytty kärri.


      • edelliseen
        tyyppivikaa kirjoitti:

        Nimittäin mulla myös tuollainen kärry, vähän kevyttä rakennustavaraa ja roskia kuljetettu. Kesällä huomasin iskarin korvake melkein irti,tai paremminkin repeytynyt irti palkista mihin on hitsaamalla laitettu, huom: vain kahdelta sivulta, kun voisi olla hitsattu kaikilta sivuiltaan, niivittyy pikkuhiljaa irti ja sitten palkissa iso reikä ja samalla palkin kantavuus heikentynyt huomattavasti, ja jos kyseinen palkki menee tienpäällä kuorman kanssa sitten poikki niin onkin jo pahempi juttu. Ja toisella puolella samanlainen alkava repeytymä, mielestäni tämä on selvä tyyppivika kyseisessä kärryssä ja kuuluisikin takuuajan jälkeen korjausvastuu valmistajalle. Nyt on sitten hitsattu, mutta eihän se enään ole alkuperäisen veroinen,ei enään sinkityksiä korjauskohdassa . katsokaapa kärrynne pohjaan tarkemmin, ettei vain olisi kaikissa samanlaista vikaa ? Eikä ole edes vanha tai ammattimaisesti käytytty kärri.

        Niin ja mitenköhän sitten uudet kyseisen valmistajan kärrit, onkohan iskarin kiinnitys edelleen toteutettu samallalailla ? tyyppivikaa ? meinaan alkaa olla varmaan satoja tai jopa tuhansia korjauskunnossa olevia JT-trailerieta maassa !!!


      • saumassa?
        tyyppivikaa kirjoitti:

        Nimittäin mulla myös tuollainen kärry, vähän kevyttä rakennustavaraa ja roskia kuljetettu. Kesällä huomasin iskarin korvake melkein irti,tai paremminkin repeytynyt irti palkista mihin on hitsaamalla laitettu, huom: vain kahdelta sivulta, kun voisi olla hitsattu kaikilta sivuiltaan, niivittyy pikkuhiljaa irti ja sitten palkissa iso reikä ja samalla palkin kantavuus heikentynyt huomattavasti, ja jos kyseinen palkki menee tienpäällä kuorman kanssa sitten poikki niin onkin jo pahempi juttu. Ja toisella puolella samanlainen alkava repeytymä, mielestäni tämä on selvä tyyppivika kyseisessä kärryssä ja kuuluisikin takuuajan jälkeen korjausvastuu valmistajalle. Nyt on sitten hitsattu, mutta eihän se enään ole alkuperäisen veroinen,ei enään sinkityksiä korjauskohdassa . katsokaapa kärrynne pohjaan tarkemmin, ettei vain olisi kaikissa samanlaista vikaa ? Eikä ole edes vanha tai ammattimaisesti käytytty kärri.

        Eihän Jt:n saumoissa ole ikinä sinkkiä ollutkaan. Nehän hitsataan kasaan sinkityistä levyistä, sitten vähän spray:tä päälle ja menoksi.


    • HH=(halpaa hankkimassa)

      kiitos neuvoista ja vinkeistä.Nyt on JT tilauksessa!

    • vastaus1

      Te-ho on tunnetusti hyvä.
      Miro minulle uusi merkki, näyttää kuvissa ihan asialliselta, valmistustapakin sellainen että taitaa valmistaja olla oikealla tiellä. Jt minun mielestä selvä häviäjä. Vaunut kasataan hitsaamalla valmiiksi sinkittyjä levyjä, vedetän vähän spraytä päälle ja myyntiin. Tulee väkisinkin sellainen tunne tuosta touhusta että millään muulla kuin kassavirtauksella ole väliä. Oletko miettinyt Tekno-traileria? Itsellä tällä hetkellä kaksi teknoa 3000L ja 3300T firman, saavat melkein päivittäin välillä kovaakin kyytiä, ja ovat kestäneet.

      • ajat muuttuneet

        Asiat päivittyneet. Eivät ole enää hitsillä kasattuja vaan pulteilla ja niiteillä niinkuin muutkin,runkoon tehty lujuus laskelmat yms.. Viimmeistelyyn panostettu.


      • muulilla
        ajat muuttuneet kirjoitti:

        Asiat päivittyneet. Eivät ole enää hitsillä kasattuja vaan pulteilla ja niiteillä niinkuin muutkin,runkoon tehty lujuus laskelmat yms.. Viimmeistelyyn panostettu.

        suomalainen, esim. Muuli, ei mitään ryssänromuja. Ryssät haisee paskalle.


      • semmooosta
        muulilla kirjoitti:

        suomalainen, esim. Muuli, ei mitään ryssänromuja. Ryssät haisee paskalle.

        Että muut vaunut tehään ryssissä? Oliskoha ny näin.


    • myypii

      JT Trailerin valmistuskilvessä on erittäin pienellä www.respo.ee.

      Joku JT:n omistaja voisi verrata vaikka tähän yksityiskohtia
      http://www.respo.ee/en/trailers/Trailer-types/43/140/161
      klikkaamalla kuvaa saa selvää isosti ;-)
      Miksköhän myös Trailermasterin sivuilla sanotaan kotimainen, vaikka merkki on Respo...

      • Tarkastanut

        Ethän ole vaan nyt erehtynyt merkistä JT-Trailerin valmistus kyltissä ei tosiaankaan lue www.respo.ee .


    • Tarkistanut myös

      Ei lue ei Respoa.

    • Herra X

      Minulta repesi aisan välipalkki JT-Trailerista melkein heti uutena (eikä ollut väärin kuormattu), ja kuomu vääntyilee talvella sivuilta ihan muodottomaksi. Onko muilla ollut samoja kokemuksia? En menisi kehumaan kyllä kyseistä kärriä.

      • Oma tarina

        Minulta myös sattui repeämään toi aisan välipalkki jt- trailerista, joten menin käymässä kyseisen asian takia paikanpäällä. Kysyin että miten se nyt näin niin vastaus oli että ei ole näkynyt testissä kyseinen heikko kohta. Nopeasti oli vaihdettu uusi erilainen osa tilalle takuuna.. Mielestäni ihan hyvä palvelu inhimillisestä virheestä huolimatta.


    • Halvallaeisaahyvää

      Ihan ok kärri jos kuljettaa lehtiä tai risuja, muuhun siitä ei sitten olekkaa..

    • uusikin samaa merkki

      On ollut JT kovassa rakennus ja yrityskäytössä jo vuodesta 2006
      ja melko hyvin on toiminut. Pyörän laakerit huutaa ja valot vähän kenkkkuilee mutta kasassa on pysynyt.
      On kuljettu todella raskaitakin kuormia, ja laidat on vähän vääntyilleet mutta se ei haittaa käyttöä. Pohja vanerin niitit on uusittu ja samalla vaneri kiepautettu toisinpäin.
      Myös lokasuojia on kiinnitelty uudestaan hitsaamalla ja pulteilla sitten.

    • halppiskärry

      Itellä vuoden vanha jt-traileri enkä enää ostais vuoden kokemuksella, kyllä se vaan niin on että hinta ja laatusuhde kulkee käsikkäin. Myydä kyllä osataan ja kehutaan maasta taivaaseen mutta kun ongelmia tulee heti uudesta saakka, ja niitähän tämmöisessä halppiskärryssä riittää. Kuomu ei kestä lumitaakkaa ollenkaan, kesällä paisuu palloksi, navat väljistyy helposti, tuentapyörän teline irtoaa, huonon sinnkauslaadun ja ohkasen pellin takia pienistäkin kiveniskuista alkaa ruoste leviämään. Ja kyllä hitsattu kärry on vaan laatutavaraa, ei tämmöinen ruuvilla koottu leegokärry ole järkevä ostos ollenkaan. OSTAKAA LAATUA, SE KANNATTAA PITEMMÄN PÄÄLLE!!!

      • Kärry

        Itse mietin uutta kärryä...
        Mikä nyt olisi paras hintalaatu-suhteeltaan?
        Vaihtoehdot nyt:
        Jt trailer
        Finncarry
        Paku trailer


      • hahahahajajaha
        Kärry kirjoitti:

        Itse mietin uutta kärryä...
        Mikä nyt olisi paras hintalaatu-suhteeltaan?
        Vaihtoehdot nyt:
        Jt trailer
        Finncarry
        Paku trailer

        Ei mikään noita paitsi jos kuskaat risuja.


    • Ostin tuossa keväällä tavaratalo Hurrikaanista Karhu merkkisen kärryn 100cm kuomulla ja kärry on 150x330 kooltaan ja hinta oli kuomun kanssa hieman alle 1500e. On erittäin hyvä vetää kun on lehtijouset ja iskarit. Mielestäni on todella hyvä hinta-laatu suhde kun kärryt on kestäny vaikka olen kuskannut vain kuivia halkoja 2 kuution kuormia.

      • Remonttimies

        Karhu merkkistä peräkärryä ei kyllä kannata ostaa. Puoli vuotta ja kärry hajosi pienen kuorman alle. Kuomutkin pitää olla Jaxal merkkisiä ettei hajoa muutamasta sentistä lunta.

        Kokemuksella voin sanoa että ei karhua eikä jt traileria kannata ostaa. Myös tekno trailerit ja tehot ovat huonosti tehtyjä. Muutama satanen lisää ja saa jo kunnon kärryn.


      • Lyly
        Remonttimies kirjoitti:

        Karhu merkkistä peräkärryä ei kyllä kannata ostaa. Puoli vuotta ja kärry hajosi pienen kuorman alle. Kuomutkin pitää olla Jaxal merkkisiä ettei hajoa muutamasta sentistä lunta.

        Kokemuksella voin sanoa että ei karhua eikä jt traileria kannata ostaa. Myös tekno trailerit ja tehot ovat huonosti tehtyjä. Muutama satanen lisää ja saa jo kunnon kärryn.

        http://www.nettivaraosa.com/yritys/kewner katoppas tätä, ei paha.


      • Tk1
        Remonttimies kirjoitti:

        Karhu merkkistä peräkärryä ei kyllä kannata ostaa. Puoli vuotta ja kärry hajosi pienen kuorman alle. Kuomutkin pitää olla Jaxal merkkisiä ettei hajoa muutamasta sentistä lunta.

        Kokemuksella voin sanoa että ei karhua eikä jt traileria kannata ostaa. Myös tekno trailerit ja tehot ovat huonosti tehtyjä. Muutama satanen lisää ja saa jo kunnon kärryn.

        Kyllä hyvä kärry on ja gansi kuomut on vaihtanu mallii parempaan tukevaan rakenteeseen. Itellä vanhanmallinen kuomu hajos kattoputken ekan popniitin kohdalta. Vaihdoin uudenmallisen ja kyl tukeva on verrattuna vanhaan ja vetelään.


    • roki711

      kyllä karhuperäkärryt kestäviä on. Kaikki peräkärryt rikki saa jos hulttiomasti käyttää. Mulla karhut ja ne kestää isältä pojalle

    • vedetty on

      hyvin on kestäny. oli meinaa itsellä todellises testis. märkää koivua kyytis 1500 kiloo painoo yks akselinen jt traileri. cruiserilla vedin noin satakilometriä. renkais ilmanpaine4kg

      • traikku

        JT-Trailerilla ei taida olla jarrullisia.... ja 1500 kg:n kuormia yleisellä tiellä.... ootkos koskaan huomannut, että siellä tiellä on muitakin?


    • vedetty on

      sielä misä cruiserilla vedetään ei välttämättä ole muuta kun riistaa. katsos kun teitä on muuallaki kun kehä3 sisäpuolella. nämä tiet täälä on maan omistajien. eikä sun kannata vetää jarrullistakaa kun ei varmaan paukut riitä.

      • K350: vetäjä

        JT traileria on täällä turhaan moituttu Mielestänni tuo käytössäni oleva K350 on jämäkämpi kuin vastaava 15 km päässä olevan JUHTA tehtaan tekele Hinta jää useita satasia edullisemmmaksi 550 kilometrin pääästä kotiin tuotuna kun paikalliselta juhta valmistajalta haettuna ja laatu onn takuulla yhtä hyvä .
        Kestää käytössä saman kuin kalliimmatkin kärryt ja 50 cm laitaa on harvalla valmistajalla


      • kärryllä tavarat
        K350: vetäjä kirjoitti:

        JT traileria on täällä turhaan moituttu Mielestänni tuo käytössäni oleva K350 on jämäkämpi kuin vastaava 15 km päässä olevan JUHTA tehtaan tekele Hinta jää useita satasia edullisemmmaksi 550 kilometrin pääästä kotiin tuotuna kun paikalliselta juhta valmistajalta haettuna ja laatu onn takuulla yhtä hyvä .
        Kestää käytössä saman kuin kalliimmatkin kärryt ja 50 cm laitaa on harvalla valmistajalla

        Juurikin näin itse hain K300 ja sillä 50cm laidoilla asiallinen tekele mitä nyt kiskonut kohta 2000km perässä.

        Hinta kohdillaan ja en epäile ettei kestäisi tarpeitani mihin kärryä tarvitsen satunnaiset kuormat kotikulmila ja mökkireissuja tavaroiden kuskauksessa.

        100cm kuomu ja korkea laita se ehdoton yhdistelmä ennemmin korkea kärry perässä kun joku onneton tila-auto korkealla hytillä.


    • ei toimi ei

      Kaikki nämä halvat kärryt on citykärryjä, ei voi kuvitellakkaan että tälläiset peltirunkoiset kärryt kestäisi oikeita töitä ja huonoja teitä. Finncarrya pidetään halpojen aatelina, mutta jos runko on kuvan mukaista ja iskarin korvakkeet pelillä pelissä kiinni ei voi ihmeitä odottaa.

      http://www.finncarry.fi/kevytperavaunut-2/36-finncarry-kevytperaevaunut

    • Rahti-Reiska

      Kyllä kun itte on tehnyt,niin on saanut just sellasen kun halunnut ja on kestänyt :)
      Ei taida enään kärryn valmistus olla yhtä helppoa :(

    • lappeenranta

      JT traileri lappeenrannassa. Ostin 350 JT-TRAILER ,n telillä ja täytyy sanoa että vedettäessä ns."jytisee" eli oikeilla rengaspaineilla,oikein kuormattuna eli pettymys koko kärry, vetopää asennettu kärrin aisojen päälle jolloin autoon kytkettynä aisojen pää menee todella alas,jolloin nokkapyörä ottaa maahan kiinni pienessäkin hidasteessa,vaikka on nostettu niin ylös kuin mahdollista, itselläni homma ratkesi kun vaihdoin nokkapyörän asennuksen aisan kylkeen kuljettajan puolelle ja ostin puuilosta 59e maksavan asennuslaipalla varustetun knott vetokytkimen jolloin nyt kärry kulkee suorassa kuormattunakin eikä etukenossa kuten ennen muutostöitä.eli nyt vetokytkin on ns. aisan jatkeena eikä aisojen päällä, verratkaa JT traileria JJ traileriin,niin ymmärrätte ongelman, tuo kärrin jytinä maantiellä toivottavasti vähenee kun akselisto kuluu...

    • 5KärrynKokemus

      JT-Trailer ja kaikki muutkin pulteista kasatut kärryt ovat erittäin huonoja. Ainut oikea valinta on hitsatulla erillisrungolla valmistettu ja sinkkialtaassa uppokastettu runko. Suurin korroosio on kärryn alla. Jos sitä ei ole kunnolla tehty niin kärryn käyttöiästä tulee lyhyt. Myös kärryn akseliin kannattaa kiinnittää huomiota. Navat pitää olla kunnolliset kompaktilaakerit. Mieluimmin kunnollinen kompaktilaakeri kuin halpa vesisuojattu kompaktilaakeri. Kärryn akseli pitää olla sellainen että se ei kerää kosteutta sisäänsä. Monen halpakärryn akselit tulevat tiensä päähän jo muutamassa vuodessa. Myös kuomu on erittäin tärkeätä huomioida. Jaxalin kuomu on kiistatta markkinoiden paras. Mitään muuta kuomua ei kannata kärryyn laittaa. Jos kärryn pohjalevyn paksuus on enemmän kuin 12mm niin kannattaa huolestua, silloin runkoa ei ole tehty kunnolla vaan pohjalevyllä yritettään korvata heikkoa runkoa. Runko on kaikkein tärkein asias peräkärryssä. Katsokaa sinne peräkärryn alle.

      • JT-kärry

        Kaikkia ääliöitä sitä maa päällään kantaa.. Sitten joku heikkolahjainen vielä uskoo näitä kirjoituksia..

        Millä ihmeen perusteella väität jaxalin olevan markkinoiden paras kuomu?
        Haluaisin todella kuulla mitä sanot sinun viiden kärryn kokemuksella :DDD

        Uudet autot ajetaan loppuun 10:ssä vuodessa mutta muutaman satasen kärryn pitäisi kestää 50 vuotta.. autossa ei ole yli 12mm vaneria, mutta siinä on kantava tuulilasi. Ilman lasia ei sillä valmistajan mukaan saa ajaa. Pitäisikö tästä huolestua?

        Hitsatulla erillisrungolla olevan auton voi vielä jostain museoautotapahtumasta bongata.. Kuorma-autotkin valmistetaan niitti- ja pulttiliitoksin, kun eivät muuten kestä..


    • Anonyymi

      Kyllä Karhu kärryn hinta-laatu on enemmän kuin kohdallaan.Käytössä kolmattavuotta, eikä aina ihan oppaiden mukaan..

      • Anonyymi

        Virolaista laatua. Joskus kannattaa miettiä olisiko verorahoilla täällä Suomessa käyttöä..


    • Anonyymi

      Osui viestiketju silmiin vaikka edellisestä kommentista onkin aikaa. Välitän kuitenkin omat kokemukseni, jos vaikka jollain olisi käyttöä... Parisenkymmentä vuotta olen vedellyt Tehon 332 kuomukärryä välillä kovaa ja välillä raskaillakin kuormilla. Kärryn koko on hyvä monenlaiseen tarpeeseen. Olen ollut erittäin tyytyväinen ja hinta/laatu suhde on mielestäni kohdillaan, kun hain Tero Heikkilän tehtaalta. Melko paljon on tullut kilometrejä ja paljon tullut käytettyä. Todella hyvin tulee perässä eikä ole ollut murheita. 2 vuotta sitten annoin varmuuden vuoksi vaihtaa pyörien laakerit ja valot käytiin läpi. Huoltokorjaamo sanoikin laakereiden vaihdon olleen jo paikallaan. Toiset 20 vuotta lienee edessä, mikäli itsellä kykyä ja tarvetta vedellä 😉. Terv. Ari

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe