Äänen suojaa

Maarkoos

>Hei vaan.Tietääkö kukaan saisko partsille lasit mitkä pitäis hyvin äänen pois,sillä sitä riittää tien vieressä asutaan.!!

7

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainostaa

      parvekelasiensa vähentävän huoneiston melua 25 dB. En tiedä onko perää, kun ei ole kokemusta.

    • Alumiini

      Varsinkin liikennemelua vastaan on aika heikkoa. Liikennemelu on senverran matlataajuista, että lasituksesta pitäisi saada kaksinkertainen ja lasien väliin reilu ilmarako. Noin 100mm alkaisi olla kohdallaan. Jos pitäydytään yksinkertaisessa lasissa, niin jokin hartsilaminointi saattaisi jonkinverran auttaa, mutta lähinnä niitä käytetään puheäänen vaimentamiseksi. Lisäksi jouduttaisiin paksumpaan lasiin.
      Jossain 350 Hz:n alueella tavallinen 6mm lasitus vähentää melua 6-7 dB. Sen sijaan korkeammilla taajuuksilla päästään parempiin tuloksiin. Yli 2000 Hz:n kohdalla eristävyys on jo yli 13 dB. Tämä siis parvekkeella mitattuna. Sen sijaan se, että istut olohuoneessasi ja lasitus on kiinni saattaa muuttaa tilanteen täysin. Jos parvekkeen lasituksen ja olohuoneen ikkunan välinen etäisyys on sopiva voi vaimennus olla melkoinenkin.
      Missään tapauksessa lasituksesta ei ole haittaa. Ihmeitä ei kuitenkaan kannata odottaa. :(

    • ääntä vastaan

      Kyllä lasikin vähentää ääntä, mutta lisänä voit laitaa vielä lattialle tuo lämpöeristävän termomaton, joka lisäksi sen pinta vaikuttaa ääniolosuhteisiin kun kaikupohja pienenee merkittävästä. Tämä on huomattu erityisesti suuremmilla terasseilla. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

      • :DDDDDDDDDDD

        Tämä oli jo paras! :D Aloitit sitten syysmarkkinointikauden. Reps.


      • löylyä pesään
        :DDDDDDDDDDD kirjoitti:

        Tämä oli jo paras! :D Aloitit sitten syysmarkkinointikauden. Reps.

        Kun ksytään neuvoa parvekkeelle josta puuttuu lasit kokonaan, niin tietysti ensimmäinen vaihtoehto on laittaa parvekkeelle kunnon lasit ja saahan niitäkin eri lasivahvuuksia. Seuraavaksi kiinnittäisin huomiota parvekekaiteen tiiviyteen, eli mitä materiaalia kaiteet ovat, betonia, peltiä, vai jotakin muuta. Kaiteen ja tiivistyksen rakenteellakin on jonkinlainen merkitys äänen läpäisykykyyn, eli paljonko ääntä tulee lävitse. Itse lisäsin peltiseen parvekekaiteeseen sisäpuolelle valkoisen faneerilevyn. Sitten kyllä tuolla termomatollakin on vaikutusta äänen kaikumiseen ja lisäksi vielä viihtyvyyteen muulla tavoin.
        Kyllä nuokin ratkaisut "olemattoman voittaa", eli jos nyt on tyhjä parveke ilman käyttöä, niin ainakin parempaan on mahdollisuus. Vastataan kun kysytään Sinulle "änkyttävä" DDDDDD ei taida olla mitään varsinaista ideaa ??? Sanovat, että Pertti Paasiaolla oli aina suuri paita päällään kun meni kauppaan, niin tuli vain XXXXXX.LLLLÄÄÄ ja tietysti suurin koko.


      • kun tuo sinun myymäsi
        löylyä pesään kirjoitti:

        Kun ksytään neuvoa parvekkeelle josta puuttuu lasit kokonaan, niin tietysti ensimmäinen vaihtoehto on laittaa parvekkeelle kunnon lasit ja saahan niitäkin eri lasivahvuuksia. Seuraavaksi kiinnittäisin huomiota parvekekaiteen tiiviyteen, eli mitä materiaalia kaiteet ovat, betonia, peltiä, vai jotakin muuta. Kaiteen ja tiivistyksen rakenteellakin on jonkinlainen merkitys äänen läpäisykykyyn, eli paljonko ääntä tulee lävitse. Itse lisäsin peltiseen parvekekaiteeseen sisäpuolelle valkoisen faneerilevyn. Sitten kyllä tuolla termomatollakin on vaikutusta äänen kaikumiseen ja lisäksi vielä viihtyvyyteen muulla tavoin.
        Kyllä nuokin ratkaisut "olemattoman voittaa", eli jos nyt on tyhjä parveke ilman käyttöä, niin ainakin parempaan on mahdollisuus. Vastataan kun kysytään Sinulle "änkyttävä" DDDDDD ei taida olla mitään varsinaista ideaa ??? Sanovat, että Pertti Paasiaolla oli aina suuri paita päällään kun meni kauppaan, niin tuli vain XXXXXX.LLLLÄÄÄ ja tietysti suurin koko.

        termomatto auttaa kaikkeen peräpukamista alkaen. Toki olet oikeassa, että jos KAIKKI muu on tehty, niin parvekkeen kaikumista voi koettaa sillä guttaperkan palasella sitten vähentää, mutta ymmärtänet itsekin, että vastauksesi alkuperäisen kysyjän ongelmaan oli kutakuinkin hyödytön. Tässä toisessa oli edes jotain, joskin perustietosi näyttävät aika heikoilta. Tarkoituksesi oli ensin vain muistuttaa tuotteesi olemassaolosta. Niinkuin kymmenet muutkin "termomatto muutti elämäni" postauksesi.


      • jos et itse kysyjä
        kun tuo sinun myymäsi kirjoitti:

        termomatto auttaa kaikkeen peräpukamista alkaen. Toki olet oikeassa, että jos KAIKKI muu on tehty, niin parvekkeen kaikumista voi koettaa sillä guttaperkan palasella sitten vähentää, mutta ymmärtänet itsekin, että vastauksesi alkuperäisen kysyjän ongelmaan oli kutakuinkin hyödytön. Tässä toisessa oli edes jotain, joskin perustietosi näyttävät aika heikoilta. Tarkoituksesi oli ensin vain muistuttaa tuotteesi olemassaolosta. Niinkuin kymmenet muutkin "termomatto muutti elämäni" postauksesi.

        Kyllä kysyjä usein parhaiten tietää mistä on apua, jos et itse ole kysyjä. Ole itse hankkinu neljät parvekelasit ja niihin lämpöiset matot. Ja olet vielä oikeassa, että peräpukamien hoitoonkin siitä on apua kun laitoin matalan ikilevyä olevan laatikon päälle vielä termomaton palat istuimiksi. Tarkista nyt ettet tuolla "pleksinpalalla" tarkoita kenkälusikkaa jolla pukamisia hoitelet.
        Noista kaksinkertaisista laseista ja desibelien määrästä en ryhdy keskustelemaan kun pitäisi olla lähtötiedot ja mittausetäisyydet jne. Usein vain yksinkertaiset parvekelasit maksaa riittävästi ja varsin moni tyytyy niihinkin jos parveketta haluaa tosissaan käyttää.
        Toisaalta Sinulle kyllä löytyy tehtävää kun aktiivisesti vastailet toisten vastauksiin ja mitä liet itse ole myymässä. On ainakin alkuperäinen kysyjä saanut "virikkeitä" ja oliko Sinulla itselläsi jotakin muita viisauksia takanasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe