Ontelosyylät

Nip

Onko kellään kokemusta osterinvinokas kapseleista? Tyttärelläni (1v10kk) on ontelosyyliä ja olen lukenut että osterinvinokas kapselit voisivat auttaa. Olen harkinnut niiden aloittamista tytöllä. Millainen annostus se on näin pienenllä tytöllä.. kun aikuiselle se on 2 kapselia 3 kertaa päivässä? Onko kenellekkään tullut kapseleiden käytöstä sivuvaikutuksia.. kuulin jostain että vatsa saattaa mennä löysälle alussa.. onko näin? Onko muita sivuvaikutuksia? Kertokaahan kokemuksia! Mieluusti lasten käyttäminä...

10

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osterivinokaskapseleilla.

      Lapsillani oli ontelosyyliä ja ne tosiaan hävisivät osterivinokaskapseleilla. Siitä on jo aikaa viisitoista vuotta, enkä enää muista annostusta ihan varmasti. Taisi olla kapseli aamulla ja toinen illalla. Tein niin, että aukaisin kapselin ja sekoitin sisällä olevan jauheen mehuun, koska lapseni eivät olisi muuten pystyneet nielemään niitä, olivat aika isoja kapseleita. Kolmessa viikossa syylät katosivat. Sivuvaikutuksia ei ollut hoidon aikana.

    • tepsineet

      Keskimmäisellä oli parin vuoden iässä todella paljon ontelosyyliä. Osterivinokaskapseleita (muistelen annostusta, se on kyllä siinä pakkauksessa mainittu) 1-2 kapselia aamuin illoin. Minäkin sirottelin jauheen milloin minkäkin joukkoon, jugurtin, puuron jne.

      Parissa kuukaudessa syylät hävisivät ja niitä tosiaan oli paljon, ei vain muutama.

      Meillä vaikutus oli sellainen, että pariin viikkoon ei tapahtunut mitään, meinasi jo usko loppua. Sitten kolmannella viikolla tuntui että "syylät alkavat kukkia" eli ne jotenkin tulivat entistä punaisemmiksi ja ulkonevimmiksi. Mutta heti sen jälkeen alkoivat kuivua ja hävisivät tosi nopeasti.

      Vatsaan ei ollut mitään vaikutuksia, ainakaan meillä. Kaverin lapsen iho alkoi välittömästi punoittaa todella voimakkaasti kapseleiden aloituksen jälkeen, jokin oli allergisoiva osanen eivätkä kapselit sopineet.

      Olen kyllä vakuuttunut kapseleiden tehosta, ensimmäinen "luonnonlääke", joka on toiminut. Kannattaa ainakin yrittää verrattuna kivuliaaseen nyppimiseen.

    • tehos myös

      osterivinokas, mutta en muista annostusta... varmaankin ohjeen mukaan annettiin, poika oli tuolloin 2-3 vuotias.
      Isosisko sai aikanaan avun vogelin nokkoskalkista! En uskonut tuohon "hoitoon" kun molluskoita oli yritetty kaikella mahdollisella tavalla pois ja sitten mies luki jostain että tuo nokkoskalkki auttaisi. Ja kas kummaa, 2-3kk meni ja ontelosyylät hävisivät!

    • +tiipi+

      meidän neuvolantäti sanoi, ettei missään nimessä kannata haksahtaa noihin luontaistuotteisiin (ei kyllä olisi tullut mieleenikään).

      syylät häviävät kyllä itsestään, kunhan elimistön vastustuskyky kasvaa. joillakin saattaa kestää jopa pari vuotta, mutta kyllä ne siitä häviää.

      älkää tuhlatko rahojanne moisiin hömpötyksiin :D

      • terveydenalan...

        ihmiset koskaan hyväksy luontaistuotteita..:DDD


      • vuodessa

        ties kuinka paljon syyliä. Meillä leviävät joka paikkaan naamaa myöten. En odottele kaht avuotta jos apu tarjolla.


      • usko sä vaan terkkaria

        En ole mikkään luontaistuotteiden nimeen vannova, mutta valitettava tosiasia on, että joistain niistä ON apua! -Kuten juuri osteriv. ja nokkoskalkki, ja molemmat vaarattomia lapselle.
        Kertoiko, kaikkitietävä, neuvolatäti myös sen että ontelosyyliä lapsi myös herkästi raapii jolloin seurauksena voi olla ikävä tulehdus. Ja pahimmassa tapauksessa antib.kuuri! Ai niin... antibioottihan on OIKEA lääke, eli et varmaan pane pahaksesi vaikka lapsesi söisikin niitä.


    • kapselit

      Ei ne humpuukia kyllä ole.Meillä myös syylät lähti kapseleilla.Kysymyksessä oli vanhempi lapsi ja annostus oli muistaakseni 1 aamulla ja 1 illalla.Eipä neuvolantädit aina ole oikeassa ja luulen ettei kapselit haitaksikaan ole,onhan sienet muutenkin terveellisiä!Sivuvaikutuksia ei ollut,mutta lienee yksilöllistä.Ainahan voi antamisen keskeyttää.

    • auttoi....

      Jättihelokkiöljykapselit.Hämmästyin,kun katosivat jälkiä jättämättä!Ei ollenkaan humpuukia!!!

      • syyyläkyylä

        nyppiminen ei ole kivuliasta, koska jos kyseessä on OIKEASTI ontelosyylä, on se täysin tunnoton. Miten voi olla tunnottoman syylän poisto kivuliasta? En ymmärrä. Kai se lapsi sitä pelkää, jos itse ajattelee, että "voi hurja, kun sinua nyt sattuu, tää saattaa kyllä nipistä" jne. Jos puhuu lapselle totta ja sanoo suoraan, että EI satu, ja antaa vielä jotain palkkioksi, niin varmaan antaa nyppiä uudestaankin. Tunnoton ihoalue ei pysty tuntemaan kipua...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe