GM on päättänyt vaihtaa Daewoo-autojen merkiksi Chevroletin Itä-Euroopan markkinoilla ja ilmeisesti vähittelen koko maailmassa. Ei välttämättä pöllömpi idea, uusia merkkejä kammoaville on paljon helpompi myydä sama auto jenkkinä kuin "pohjois-korealaisena".
Daewoo -> Chevy
8
1445
Vastaukset
- juttu
Olisi ehdottomasti kannattanut aloittaakin Chevrolettina Suomessa.
Itse ihmettelinkin aikoinaan Daewoo -nimen lanseeraamista. Mielestäni Daewoo olisi kannattanut tuoda Suomeen Opelina. Ja ottaa käyttöön vanhat kunnon mallinimet Kadett, Ascona, Rekord...
Maailmallahan tuo merkin vaihtaminen on jo tuttua. Pakettiautoissa samaa tuotetta myydään monella kilpailevalla merkillä. Isoilla valmistajilla on aina päällekkäisyyksiä. Lupo on Arosa. 106 on Saxo. Vauxhall muuttui aikoinaan Manner-Euroopassa Opeliksi. Buick ja Oldsmobile myydään jo nyt Euroopassa Chevrolettina. Suzukin ja Toyotan malleja kaupataan jenkkilässä Chevroletteina. Talbot HorizonII päätettiinkin tuoda markkinoille Peugeot 309:nä. Datsun muuttui Nissaniksi. Lancia Deltaa myytiin Pohjoismaissa Saab 600:na... - Dewoo
Opelia daewoosta ei saa tekemälläkään, mutta Chevrolet ja Buick merkkisinä niitä myydään jenkeissä.
- Johan - eihän
Pääsee tio Daewoo hienoon seuraan. Monella markkinoilla Ladaa myydän Chevrolettinä.
- joopa joo
Mistähän tämmöisen chevrolet daewoon voisi ostaa .? Oisko jossain oikein kuvia ?
- Jason
No eihän nyt daewoota myydä ainakaan Buickina jenkeissä! Eikä varmaan chevrolettinakaan. Eiköhän toi nyt oo ihan potaskaa. Vai onko sulla jotain perusteluja asialle? Se että chevy, buick ja daewoo ovat GM:n omistuksessa ei tee asiaa väittämäksi.
- Janne
Jason kirjoitti:
No eihän nyt daewoota myydä ainakaan Buickina jenkeissä! Eikä varmaan chevrolettinakaan. Eiköhän toi nyt oo ihan potaskaa. Vai onko sulla jotain perusteluja asialle? Se että chevy, buick ja daewoo ovat GM:n omistuksessa ei tee asiaa väittämäksi.
Mikäs se tässä: http://www.chevrolet.com/aveo/
- Jason
Janne kirjoitti:
Mikäs se tässä: http://www.chevrolet.com/aveo/
Joo tota Aveo:ta oon ihmetelly itekkin. En vaan tiennyt että se on daewoon käsialaa. On näköjään chevy sitten itekkin alottanut ruohonleikkureiden valmistuksen.
Onnekesi kuitenkin muut chevrolet mallit on ihan jenkki alkuperää, aveo-mopo-daewoo on siis selvä poikkeus. Ja aika kaukaa haettu että Buickin mallit olis missään tekemisissä daewoon kanssa. - Janne
Jason kirjoitti:
Joo tota Aveo:ta oon ihmetelly itekkin. En vaan tiennyt että se on daewoon käsialaa. On näköjään chevy sitten itekkin alottanut ruohonleikkureiden valmistuksen.
Onnekesi kuitenkin muut chevrolet mallit on ihan jenkki alkuperää, aveo-mopo-daewoo on siis selvä poikkeus. Ja aika kaukaa haettu että Buickin mallit olis missään tekemisissä daewoon kanssa.No onhan se aikaa kaukaa haettua, mutta Kiinassa Daewoo Kalosta myydään Buickina. Uusimmassa TM:ssa oli pitkä juttu Daewoosta ja siellä tämäkin kerrottiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5957846Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3413013Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3952116- 1281317
- 311273
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51199Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1061105- 911063
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641033- 46913