Psykologia + kasvatustiede

outi opiskelija

Opiskelen pääaineena psykologiaa Helsingissä, sopisiko sivuaineeksi kasvatustiede? Millaista kasvatustiede on, olen kuullut että aika helppoa. Ne, joilla on tällainen yhdistelmä, oletteko tykänneet?

Mitä muita sivuaineita suosittelisitte?

5

909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiope

Kasvatustiede on helpointa, mitä yliopistossa voi kuvitellakaan opiskelevansa. "Kasvatustieteiden maisteri" on lähinnä vitsi. Käy vilkaisemassa kasvatustieteilijöiden graduja, huomaat kyllä, missä se vitsi piilee.

Ota jokin haastavampi sivuaine ja suorita tutkintosi lisäksi tarpeelliset kasvatustieteen opinnot. Jos helpointa tietä etsit, sitten vain kasvatustieteilemään.

• kiitos viestistäsi :)

Haluaisin kyllä vähän haastetta... Itse olen vasta aloittelemassa opintojani, joten en ole ihan perillä eri alojen vaatimustasosta. Mikä olisi sitten sellainen vähän vaativampi sivuaine?

• outi opiskelija
        kiitos viestistäsi :) kirjoitti:

Haluaisin kyllä vähän haastetta... Itse olen vasta aloittelemassa opintojani, joten en ole ihan perillä eri alojen vaatimustasosta. Mikä olisi sitten sellainen vähän vaativampi sivuaine?

Ilmeisesti psykiatriaa voi opiskella jonkin verran sivuaineena, mutta opinto-oikeus ei ole vapaa. Kuinka vaikeaa on saada sivuaineoikeus, ilmeisesti pitää tehdä joku perustelukirje?

• 0987

Voin kyllä sanoa, että samanlaista pullamössöä ne on molemmat.Ehkä kasvatustieteessä opitaan enemmän ajattelemaan asioita yhteiskunnallisesti, psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi".Ihan yhtä "helppoa" molemmat mun mielestä on, jossain paikoin psyka ehkä yksinkertaisempaakin. Miksi edes lähteä ajattelemaan asiaa siltä kannalta, että mikä on helppoa tai vaikeaa- vaan MIKÄ ITSEÄ KIINNOSTAA.

• Perusteluja kiitos.
        0987 kirjoitti:

Voin kyllä sanoa, että samanlaista pullamössöä ne on molemmat.Ehkä kasvatustieteessä opitaan enemmän ajattelemaan asioita yhteiskunnallisesti, psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi".Ihan yhtä "helppoa" molemmat mun mielestä on, jossain paikoin psyka ehkä yksinkertaisempaakin. Miksi edes lähteä ajattelemaan asiaa siltä kannalta, että mikä on helppoa tai vaikeaa- vaan MIKÄ ITSEÄ KIINNOSTAA.

Aluksi ihan mielenkiinnosta kysymys: opiskeletko itse psykologiaa?

"psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi""

Jos opiskelija luulee, että opintojen (siis ihan minkä tahansa alan opintojen) tarkoitus on opetella asiat ulkoa pam-pam-pam-metodilla, niin opiskelija luulee väärin. Opiskelun tarkoitus on soveltamiskelpoisten ajattelun välineiden hankkiminen. Tämä taas on hidasta ja vaativaa.

Psykologia pitää sisällään useita erilaisia osa-alueita ja suuntauksia. Mitä useampia näitä haluaa pitää rinnakkain ihmistä arvioidessa, sitä haasteellisempia pohdintoja joutuu tekemään.

Ehkä sinun käsityksesi psykologiasta on se, että psykologiassa pääosin opetellaan ulkoa esimerkiksi neurotieteellisiä faktoja. No, tämä riippuu ihan siitä, mihin suuntaan opintojaan ja ammatillista osaamistaan haluaa painottaa. Opintojaan voi painottaa myös yhteiskuntatieteellisesti, esimerkiksi lukemalla sivuaineina vaikkapa sosiologiaa, sosiaalipsykologiaa, humanistisia tieteitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe