Psykologia + kasvatustiede

outi opiskelija

Opiskelen pääaineena psykologiaa Helsingissä, sopisiko sivuaineeksi kasvatustiede? Millaista kasvatustiede on, olen kuullut että aika helppoa. Ne, joilla on tällainen yhdistelmä, oletteko tykänneet?

Mitä muita sivuaineita suosittelisitte?

5

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiope

      Kasvatustiede on helpointa, mitä yliopistossa voi kuvitellakaan opiskelevansa. "Kasvatustieteiden maisteri" on lähinnä vitsi. Käy vilkaisemassa kasvatustieteilijöiden graduja, huomaat kyllä, missä se vitsi piilee.

      Ota jokin haastavampi sivuaine ja suorita tutkintosi lisäksi tarpeelliset kasvatustieteen opinnot. Jos helpointa tietä etsit, sitten vain kasvatustieteilemään.

      • kiitos viestistäsi :)

        Haluaisin kyllä vähän haastetta... Itse olen vasta aloittelemassa opintojani, joten en ole ihan perillä eri alojen vaatimustasosta. Mikä olisi sitten sellainen vähän vaativampi sivuaine?


      • outi opiskelija
        kiitos viestistäsi :) kirjoitti:

        Haluaisin kyllä vähän haastetta... Itse olen vasta aloittelemassa opintojani, joten en ole ihan perillä eri alojen vaatimustasosta. Mikä olisi sitten sellainen vähän vaativampi sivuaine?

        Ilmeisesti psykiatriaa voi opiskella jonkin verran sivuaineena, mutta opinto-oikeus ei ole vapaa. Kuinka vaikeaa on saada sivuaineoikeus, ilmeisesti pitää tehdä joku perustelukirje?


      • 0987

        Voin kyllä sanoa, että samanlaista pullamössöä ne on molemmat.Ehkä kasvatustieteessä opitaan enemmän ajattelemaan asioita yhteiskunnallisesti, psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi".Ihan yhtä "helppoa" molemmat mun mielestä on, jossain paikoin psyka ehkä yksinkertaisempaakin. Miksi edes lähteä ajattelemaan asiaa siltä kannalta, että mikä on helppoa tai vaikeaa- vaan MIKÄ ITSEÄ KIINNOSTAA.


      • Perusteluja kiitos.
        0987 kirjoitti:

        Voin kyllä sanoa, että samanlaista pullamössöä ne on molemmat.Ehkä kasvatustieteessä opitaan enemmän ajattelemaan asioita yhteiskunnallisesti, psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi".Ihan yhtä "helppoa" molemmat mun mielestä on, jossain paikoin psyka ehkä yksinkertaisempaakin. Miksi edes lähteä ajattelemaan asiaa siltä kannalta, että mikä on helppoa tai vaikeaa- vaan MIKÄ ITSEÄ KIINNOSTAA.

        Aluksi ihan mielenkiinnosta kysymys: opiskeletko itse psykologiaa?

        "psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi""

        Jos opiskelija luulee, että opintojen (siis ihan minkä tahansa alan opintojen) tarkoitus on opetella asiat ulkoa pam-pam-pam-metodilla, niin opiskelija luulee väärin. Opiskelun tarkoitus on soveltamiskelpoisten ajattelun välineiden hankkiminen. Tämä taas on hidasta ja vaativaa.

        Psykologia pitää sisällään useita erilaisia osa-alueita ja suuntauksia. Mitä useampia näitä haluaa pitää rinnakkain ihmistä arvioidessa, sitä haasteellisempia pohdintoja joutuu tekemään.

        Ehkä sinun käsityksesi psykologiasta on se, että psykologiassa pääosin opetellaan ulkoa esimerkiksi neurotieteellisiä faktoja. No, tämä riippuu ihan siitä, mihin suuntaan opintojaan ja ammatillista osaamistaan haluaa painottaa. Opintojaan voi painottaa myös yhteiskuntatieteellisesti, esimerkiksi lukemalla sivuaineina vaikkapa sosiologiaa, sosiaalipsykologiaa, humanistisia tieteitä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe