Opiskelen pääaineena psykologiaa Helsingissä, sopisiko sivuaineeksi kasvatustiede? Millaista kasvatustiede on, olen kuullut että aika helppoa. Ne, joilla on tällainen yhdistelmä, oletteko tykänneet?
Mitä muita sivuaineita suosittelisitte?
Psykologia + kasvatustiede
5
909
Vastaukset
- Eiope
Kasvatustiede on helpointa, mitä yliopistossa voi kuvitellakaan opiskelevansa. "Kasvatustieteiden maisteri" on lähinnä vitsi. Käy vilkaisemassa kasvatustieteilijöiden graduja, huomaat kyllä, missä se vitsi piilee.
Ota jokin haastavampi sivuaine ja suorita tutkintosi lisäksi tarpeelliset kasvatustieteen opinnot. Jos helpointa tietä etsit, sitten vain kasvatustieteilemään.- kiitos viestistäsi :)
Haluaisin kyllä vähän haastetta... Itse olen vasta aloittelemassa opintojani, joten en ole ihan perillä eri alojen vaatimustasosta. Mikä olisi sitten sellainen vähän vaativampi sivuaine?
- outi opiskelija
kiitos viestistäsi :) kirjoitti:
Haluaisin kyllä vähän haastetta... Itse olen vasta aloittelemassa opintojani, joten en ole ihan perillä eri alojen vaatimustasosta. Mikä olisi sitten sellainen vähän vaativampi sivuaine?
Ilmeisesti psykiatriaa voi opiskella jonkin verran sivuaineena, mutta opinto-oikeus ei ole vapaa. Kuinka vaikeaa on saada sivuaineoikeus, ilmeisesti pitää tehdä joku perustelukirje?
- 0987
Voin kyllä sanoa, että samanlaista pullamössöä ne on molemmat.Ehkä kasvatustieteessä opitaan enemmän ajattelemaan asioita yhteiskunnallisesti, psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi".Ihan yhtä "helppoa" molemmat mun mielestä on, jossain paikoin psyka ehkä yksinkertaisempaakin. Miksi edes lähteä ajattelemaan asiaa siltä kannalta, että mikä on helppoa tai vaikeaa- vaan MIKÄ ITSEÄ KIINNOSTAA.
- Perusteluja kiitos.
0987 kirjoitti:
Voin kyllä sanoa, että samanlaista pullamössöä ne on molemmat.Ehkä kasvatustieteessä opitaan enemmän ajattelemaan asioita yhteiskunnallisesti, psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi".Ihan yhtä "helppoa" molemmat mun mielestä on, jossain paikoin psyka ehkä yksinkertaisempaakin. Miksi edes lähteä ajattelemaan asiaa siltä kannalta, että mikä on helppoa tai vaikeaa- vaan MIKÄ ITSEÄ KIINNOSTAA.
Aluksi ihan mielenkiinnosta kysymys: opiskeletko itse psykologiaa?
"psykassa on taas vaan "pam pam pam tämä on näin ja näin, pänttää ja opi""
Jos opiskelija luulee, että opintojen (siis ihan minkä tahansa alan opintojen) tarkoitus on opetella asiat ulkoa pam-pam-pam-metodilla, niin opiskelija luulee väärin. Opiskelun tarkoitus on soveltamiskelpoisten ajattelun välineiden hankkiminen. Tämä taas on hidasta ja vaativaa.
Psykologia pitää sisällään useita erilaisia osa-alueita ja suuntauksia. Mitä useampia näitä haluaa pitää rinnakkain ihmistä arvioidessa, sitä haasteellisempia pohdintoja joutuu tekemään.
Ehkä sinun käsityksesi psykologiasta on se, että psykologiassa pääosin opetellaan ulkoa esimerkiksi neurotieteellisiä faktoja. No, tämä riippuu ihan siitä, mihin suuntaan opintojaan ja ammatillista osaamistaan haluaa painottaa. Opintojaan voi painottaa myös yhteiskuntatieteellisesti, esimerkiksi lukemalla sivuaineina vaikkapa sosiologiaa, sosiaalipsykologiaa, humanistisia tieteitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019