miksi hiljaista

minäminä

Miksi näin hiljaista pörssikeskusteluissa? Kertokaa nyt vaikka hyviä sijoitusvinkkejä. Tietysti perusteiden kera, ei siis mitään hatusta vetämisiä

12

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkuu_

      sijoittajat ovat vähentyneet,
      itse aloitin osakkeiden myynnin jo 3,5v takaperin,
      kun ostettiin lapsille asuntoja, jota nyt sitten lahjoitetaan määräosina verotuksen salliman määrän.

      Viimeisetkin osakkeet myimme 1,5 vuotta takaperin,
      katsoin että niiden seuraaminen on liian rasittavaa.

      onkos mitään järkeä edes tunnustaa että omistaa osakkeita, ei

      • minäminä

        Mun mielestä ne on kivaa ajanvietettä, mulla on vielä kauan siihen kun lapset tarvii kämpät ja itseasiassa ne on jo hankittu, vuokralla ovat. Vaikka povaavathan ne asuntojen hintojen laskuakin, mutta vuokrat ei laske ja asuntoja en ole myymässä, kuten en osakkeitakaan, lisää ostan aina kun rahavarat sitä sallii. Harrastuksia pitää olla ja kaikki harrastukset maksaa


      • MisterOfAllMetal

        "Viimeisetkin osakkeet myimme 1,5 vuotta takaperin, katsoin että niiden seuraaminen on liian rasittavaa." Täällähän nauratetaan. Miksi et samoin perustein myy pois myös autoa tai vaikka asuntoa. Osakkeita nimittäin ei tarvitse seurata.


      • Täällä itketään
        MisterOfAllMetal kirjoitti:

        "Viimeisetkin osakkeet myimme 1,5 vuotta takaperin, katsoin että niiden seuraaminen on liian rasittavaa." Täällähän nauratetaan. Miksi et samoin perustein myy pois myös autoa tai vaikka asuntoa. Osakkeita nimittäin ei tarvitse seurata.

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/img/cewolf/indeksi.gif?indid=OMXHPI&days=max

        Arvonlaskua
        1 kuukausi -15.97%
        3 kuukautta -28.28%
        6 kuukautta -34.95%
        1 vuosi -49.45%
        2 vuotta -33.12%
        5 vuotta 0.38%
        Vuoden alusta -46.95%

        ---------------------------------------------------------------------------
        "Osakkeita nimittäin ei tarvitse seurata."

        Jos olet 0stanut koska vaan -90 luvun puolenvälin jälkeen, on reaaliarvo tappiolla enemmän tai vähemmän,
        eikä osinkotuottokaan ole pystynyt korvaamaan menetystä.

        Kuulut varmaan heihin, jotka säästää aina lisää eikä pidä todellista kirjanpitoa todellisesta tuotosta,

        sinua miellyttää vain se kun muistat, joskus ennen oli 100 000,,
        nyt on 200 000 €.

        Mutta mistä ja miten se on noussut, on hämärtynyt,
        et tajua rahan arvon muutoksia ja oman uuden säästön osuutta.



        ”Täällähän nauratetaan”.

        täällä itketään


    • Fasaldi
      • minäminä

        mieheni lukee niitä minulle aina ja tuntuu, että ei sielläkään kovin monella ole järki tallella.
        Lue minimerkki repese:n kirjoituksia, siitä huomaat mikä on keskustelun taso siellä ;-)


      • Fasaldi
        minäminä kirjoitti:

        mieheni lukee niitä minulle aina ja tuntuu, että ei sielläkään kovin monella ole järki tallella.
        Lue minimerkki repese:n kirjoituksia, siitä huomaat mikä on keskustelun taso siellä ;-)

        Onhan näitä roskan kirjoittajia vähän joka palstalla. Mutta kyllä Kauppalehden palstalta löytyy paljon asiallisiakin kirjoituksia. Esim. nimimerkki Prudent Bear on kirjoittanut monia mielenkiintoisia analyyseja eri pörssiyhtiöistä.
        http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=93740&tstart=0


      • minäminä
        Fasaldi kirjoitti:

        Onhan näitä roskan kirjoittajia vähän joka palstalla. Mutta kyllä Kauppalehden palstalta löytyy paljon asiallisiakin kirjoituksia. Esim. nimimerkki Prudent Bear on kirjoittanut monia mielenkiintoisia analyyseja eri pörssiyhtiöistä.
        http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=93740&tstart=0

        täytyy käydä lueskelemassa, jotain olen joskus lueskellutkin.


      • minäminä
        Fasaldi kirjoitti:

        Onhan näitä roskan kirjoittajia vähän joka palstalla. Mutta kyllä Kauppalehden palstalta löytyy paljon asiallisiakin kirjoituksia. Esim. nimimerkki Prudent Bear on kirjoittanut monia mielenkiintoisia analyyseja eri pörssiyhtiöistä.
        http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=93740&tstart=0

        luin hieman, paljon oli tilastotietoa, mutta asiaa. Mulle tosin voisi asiat selittää ihan yksinkertaisesti perustellen, että miksi joku yhtiö on huono tai joku hyvä, voi esittää ihan oman näkemyksen ja siis perustellen, ei vai väittäen että tämä on hyvä, usko se. Nokia ei mua kiinnosta, en halua olla massatuotetta


      • -- enemmän

        "Kauppalehden keskustelupalstalle, jossa keskustelun taso on aivan toista luokkaa."

        toista luokka on, mutta ei sen järkevämpää.

        Siellä, ei kuten ei tässäkään
        keskustelupalstoilla kukaan ei anna oikeita neuvoja, koska mietipäs tarkkaan,
        minkälaisilla oikeilla neuvoilla olisi kirjoittajan osakkeisiin positiivinen vaikutus ??

        Minä ainakin annan aina harhaanjohtavia neuvoja, jotta pääsisin eroon osakkeistani, tai jotain sen kaltaista.
        --------------------------


      • minäminä
        -- enemmän kirjoitti:

        "Kauppalehden keskustelupalstalle, jossa keskustelun taso on aivan toista luokkaa."

        toista luokka on, mutta ei sen järkevämpää.

        Siellä, ei kuten ei tässäkään
        keskustelupalstoilla kukaan ei anna oikeita neuvoja, koska mietipäs tarkkaan,
        minkälaisilla oikeilla neuvoilla olisi kirjoittajan osakkeisiin positiivinen vaikutus ??

        Minä ainakin annan aina harhaanjohtavia neuvoja, jotta pääsisin eroon osakkeistani, tai jotain sen kaltaista.
        --------------------------

        olen kans miettinyt, että pitää alkaa haukkumaan oikein paljon sitä yhtiötä, minkä osakkeita haluaa ostaa, jos se vaikka vaikuttaisi niin että ihmiset myisivät omiansa... Siten saisi ostettua halvemmalla


    • Fileas

      Perinteisesti todella pahoissa alamäissä yksi ala pärjää aina: Maatalous. Vaikka mitä tapahtuisi, kaikkien täytyy syödä, eikä voitoissa tapahdu suurta muutosta.

      Toisaalta kevään ruuan hintapiikin jälkeen alan osakkeet ovat aika korkealla, mutta toisaalta tämä yleinen alamäki vetää ne mukaansa, jolloin ne halpenevat itsekseen. Jokainen saa itse päättää mitä ja milloin ostaa, mutta yleisesti sanoisin alaa aika hyväksi turvasatamaksi.

      Toisaalta suoria alan osakkeita on vaikea löytää, joten lannoite ja maatalouskoneita tuottavat yritykset luultavasti ovat lähin 'kätevä' keino sijoittaa sinne. Täytyy vain katsoa, että yritys todella keskittyy maatalous infrastruktuuriin, eikä sillä ole suurempia muita toimialueita.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe