AX "röpöttää" kovalla kaasulla

Työmatkarassi

Mitäköhän työmatka AX:lleni on tapahtunut/tapahtumassa kun se kesäloman seistyä lähti kuin palmun alta käyntiin, mutta alkoi 10km ajon jälkeen nykiä kun kaasua antaa vähän enemmän. Mistäköhän homma voi johtua?

8

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu paljon siitä on kaasarilla vai ruiskulla ... kerro tyyppimerkintä ja mitä muuta satut tekniikasta tietämään niin diagnoosi helpottuu.

      • 10TRE

        Eli litranen kaasarivehje vuodelta 90.


      • 10TRE kirjoitti:

        Eli litranen kaasarivehje vuodelta 90.

        Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.

        Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.

        Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.

        Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.

        Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.


      • huomenna toimeen
        shamr0ck kirjoitti:

        Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.

        Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.

        Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.

        Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.

        Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.

        Itse vähän epäilisin tuota polttoaineensaantia. Rikkaallakäymisen tuoksua ei tunnu ja kipinävialtakaan ei oikein vaikuta. Kun kakkosvaihteella kiihdyttää pienestä nopeudesta on aluksi käytettävissä täydet tehot. Kierrosten hieman noustessa alkaa tehot hävitä ja röpötys kasvaa. Nopeus kasvaa kun lyö tallan pohjaan, mutta tehoista on jäljellä näppituntumalta vajaat 50%. Muistaakseni koitin vetää ja työntää käsiryyppyä röpötyksen aikana (moottoritiellä), eikä siitä ollut oikein apua.


      • voisi puhdistaa
        shamr0ck kirjoitti:

        Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.

        Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.

        Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.

        Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.

        Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.

        kaasarin kammiot, niin loppuu röpötys... Kaasari paloiksi ja paine ilmaa osille ja öljyä/rasvaa kasauksessa, liikkuu osat parememmin...


    • h.horsecollar

      itsellä oli liki samaa vusikertaa 1.4 AX:ksä. Ajoin sillä noin 250 th km:iä.

      Kaasari oli muistaakseni Weberi. Se on päältä niin avonainen, että sen pohjalle oli kerran mennyt hiekkajyvä sopivasti jonkin pensan annostelu aukon kohdalle. Liikkui siellä.Teho hävisi aika ajoin, ja kaasu oli kuin kuminauhan päässä.

      Siihen auttoi puhdistus ja kulki taas kuin ohjus.

      • alkup...

        Täytyykin tsekata onko jotain sontaa tukkeena. Kiitos vinkistä!


    • KAASULLA

      Aja pehmeällä kaasulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe