Mitäköhän työmatka AX:lleni on tapahtunut/tapahtumassa kun se kesäloman seistyä lähti kuin palmun alta käyntiin, mutta alkoi 10km ajon jälkeen nykiä kun kaasua antaa vähän enemmän. Mistäköhän homma voi johtua?
AX "röpöttää" kovalla kaasulla
8
426
Vastaukset
Riippuu paljon siitä on kaasarilla vai ruiskulla ... kerro tyyppimerkintä ja mitä muuta satut tekniikasta tietämään niin diagnoosi helpottuu.
- 10TRE
Eli litranen kaasarivehje vuodelta 90.
10TRE kirjoitti:
Eli litranen kaasarivehje vuodelta 90.
Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.
Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.
Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.
Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.
Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.- huomenna toimeen
shamr0ck kirjoitti:
Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.
Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.
Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.
Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.
Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.Itse vähän epäilisin tuota polttoaineensaantia. Rikkaallakäymisen tuoksua ei tunnu ja kipinävialtakaan ei oikein vaikuta. Kun kakkosvaihteella kiihdyttää pienestä nopeudesta on aluksi käytettävissä täydet tehot. Kierrosten hieman noustessa alkaa tehot hävitä ja röpötys kasvaa. Nopeus kasvaa kun lyö tallan pohjaan, mutta tehoista on jäljellä näppituntumalta vajaat 50%. Muistaakseni koitin vetää ja työntää käsiryyppyä röpötyksen aikana (moottoritiellä), eikä siitä ollut oikein apua.
- voisi puhdistaa
shamr0ck kirjoitti:
Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.
Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.
Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.
Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.
Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.kaasarin kammiot, niin loppuu röpötys... Kaasari paloiksi ja paine ilmaa osille ja öljyä/rasvaa kasauksessa, liikkuu osat parememmin...
- h.horsecollar
itsellä oli liki samaa vusikertaa 1.4 AX:ksä. Ajoin sillä noin 250 th km:iä.
Kaasari oli muistaakseni Weberi. Se on päältä niin avonainen, että sen pohjalle oli kerran mennyt hiekkajyvä sopivasti jonkin pensan annostelu aukon kohdalle. Liikkui siellä.Teho hävisi aika ajoin, ja kaasu oli kuin kuminauhan päässä.
Siihen auttoi puhdistus ja kulki taas kuin ohjus.- alkup...
Täytyykin tsekata onko jotain sontaa tukkeena. Kiitos vinkistä!
- KAASULLA
Aja pehmeällä kaasulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2344166- 1242174
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2141795Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641774- 1771605
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861496- 531354
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751281- 601252
- 1191161