AX "röpöttää" kovalla kaasulla

Työmatkarassi

Mitäköhän työmatka AX:lleni on tapahtunut/tapahtumassa kun se kesäloman seistyä lähti kuin palmun alta käyntiin, mutta alkoi 10km ajon jälkeen nykiä kun kaasua antaa vähän enemmän. Mistäköhän homma voi johtua?

8

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu paljon siitä on kaasarilla vai ruiskulla ... kerro tyyppimerkintä ja mitä muuta satut tekniikasta tietämään niin diagnoosi helpottuu.

      • 10TRE

        Eli litranen kaasarivehje vuodelta 90.


      • 10TRE kirjoitti:

        Eli litranen kaasarivehje vuodelta 90.

        Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.

        Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.

        Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.

        Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.

        Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.


      • huomenna toimeen
        shamr0ck kirjoitti:

        Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.

        Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.

        Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.

        Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.

        Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.

        Itse vähän epäilisin tuota polttoaineensaantia. Rikkaallakäymisen tuoksua ei tunnu ja kipinävialtakaan ei oikein vaikuta. Kun kakkosvaihteella kiihdyttää pienestä nopeudesta on aluksi käytettävissä täydet tehot. Kierrosten hieman noustessa alkaa tehot hävitä ja röpötys kasvaa. Nopeus kasvaa kun lyö tallan pohjaan, mutta tehoista on jäljellä näppituntumalta vajaat 50%. Muistaakseni koitin vetää ja työntää käsiryyppyä röpötyksen aikana (moottoritiellä), eikä siitä ollut oikein apua.


      • voisi puhdistaa
        shamr0ck kirjoitti:

        Oma on kylläkin 1.1 litrainen mutta samansukuinen Weberin tai Solexin kaasari on tuossa pienemmässäkin koneessa, joten samat niksit pätee.

        Jos oireet olisivat koko ajan eikä vasta koneen lämmettyä, epäilisin alipainevuotoa. tarkista kuitenkin alipaineletkut.

        Oman AX:ni sytytys on todella tarkka oikean seoksen suhteen, ei siedä yhtään liian rikkaalla käyttöä. Se lähtee hienosti käyntiin kelillä kuin kelillä kun ryypyn vetää noin puoleenväliin, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää työntää hiukan takaisinpäin tai kone alkaa "potkia vastaan". Noin viiden kilometrin ajon jälkeen on laitettava jo kokonaan pois.

        Tarkista ryypun vaijeri ja mekaniikka. Kun ryyppy laitetaan päälle vetämällä ja pois työntämällä, on mahdollista että pienen jumittelun takia se jää päälle. Jos sulla on sama kaasari kuin mulla, ryypyn vaijeri on kiinnitetty pultilla kiristettyjen metallikynsien väliin, tuo liitos saattaa löystyä etkä saa ryppyä työnnettyä pois kun vaijeri liukuu pidikkeessään. Säädä mieluummin vaijeri niin ettet saa nuppia koskaan aivan pohjaan työnnettyä koska tällöin saat varmasti ryypyn pois päältä.

        Oma lukunsa on sitten bensan saanti, eli suodattimen kunto jne. Jos osaat yhtään tuntumalta sanoa, viittaisiko vika bensapulaan, liikaan bensan saantiin (tällöin haiseekin jo) vaiko kipinän puutteeseen niin ollaan jo pitkällä.

        kaasarin kammiot, niin loppuu röpötys... Kaasari paloiksi ja paine ilmaa osille ja öljyä/rasvaa kasauksessa, liikkuu osat parememmin...


    • h.horsecollar

      itsellä oli liki samaa vusikertaa 1.4 AX:ksä. Ajoin sillä noin 250 th km:iä.

      Kaasari oli muistaakseni Weberi. Se on päältä niin avonainen, että sen pohjalle oli kerran mennyt hiekkajyvä sopivasti jonkin pensan annostelu aukon kohdalle. Liikkui siellä.Teho hävisi aika ajoin, ja kaasu oli kuin kuminauhan päässä.

      Siihen auttoi puhdistus ja kulki taas kuin ohjus.

      • alkup...

        Täytyykin tsekata onko jotain sontaa tukkeena. Kiitos vinkistä!


    • KAASULLA

      Aja pehmeällä kaasulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe