JÄTTÄÄKÖ TAPPARA SM-LIIGAN ?

Dappara

Jos pohjolan liiga toteutuu, niin Suomesta ainakin Kärpät, Tps, Tappara, Hifk ja Jokerit siihen mukaan.

http://www.yle.fi/urheilu/lajit/jaakiekko/2008/08/jaakiekkoilun_valtapelin_taustalla_kummolan_pelko_115285.html

Sm-liiga kuihtuisi mestiksen tasolle. Sehän tietäisi Ilveksen "tippumista" sarjaporrasta alemmas, mutta sehän on ihan hyvä asia vain, sinnehän se kuuluukin. Pohjolan liigaan tarvittaisiin varmasti myös paljon suurempi budjetti kuin sm-liigaan ja ei Tampereen alueelta voi kahta joukkuetta ollakkaan silloin mukana.

9

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvara

      Mun puolesta tappara on ihan vapaa jättämään sm-liigan.
      Ruotsalaisten perustama seura saa häipyä omiensa joukkoon ja jättää sm-liigaan vaan yhden tamperelaisjoukkueen.
      Lisäksi voin lyödä 100 vetoo että Tps:tä ei noissa kekkereissä nähdä.Konkurssi on jo tohon päivään mennessä tullut.

      lisäksi mua vituttaa toi tapparan mestaruudet.
      tappara on perustettu 1955. ja voittanut mestaruudet 1959, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 1982, 1984, 1986, 1987, 1988, 2003. Mutta miksi hallin katossa on tappara logolla mestaruudet myös 1953,1954 ja 1955? kun seuraa ei ollut edes perutettu?
      lähtekää sm-liigasta.Olen aina vihannut pelleilyänne.Varmasta suomalais seurat pärjää tossa pohjola liigassa..
      Tps konkurssissa. Hifk menee alaspäin vuosi vuodelta. kärpät on historiaa. ja Tappara tulee "suurseurojen"(mm. Kärpät,Jokerit,Hifk) jälkeen heti.


         

      • 3+1

        Tiukkaa analyysiä. Ketäs toi pohjolan liiga kiinnostaisi?
        Toisaalta sm-liiga on nykyisin aika kuollut sarja. Mestis tyylinen nurkkapatrioottien sarja voisi olla hyvä. Sellanen paluu 35 vuotta ajassa taaksepäin.
        Katsomoissa oli tunnelmaa silloin. Ei oo enää.


      • silmälasit

        Onhan siellä ilveksenkin mestaruudet siltä ajalta kun miehet tappeli kannaksella tai maksoi sotakorvauksia.
        Sen jälkeen ilveksellä ei mestaruuksia ole ollutkaan. Tarttis varmaan siirtyä järven jäälle pelaan niin ilveskin taas pärjäis.


    • cobolli

      Mitään Pohjoismaiden tai Ruotsin ja Suomen välistä liigaa ei tule syntymään. Kyse on ruotsalaisittain katsoen rahasta. SM-liigan seurat eivät tuo C-luokan pelaajilla, pienillä budjeteilla ja surkeilla halleilla (pl. kaksi hallia) edes sitä lisäarvoa kiekkotapahtumaan, mitä Elitserienin pikkuseurat pystyvät tuomaan. Niinpä uuden liigan pystyttäminen ei yksinkertaisesti ole taloudellisesti mielekästä ruotsalaisnäkökulmasta.

      Suomalaisseurojen kannalta haaste olisi myös liian kova. En tarkoita niinkään urheilullista haastetta, vaan taloudellista. Jokerit tekisi nykyorganisaatiollaan taloudellisen ja sitä kautta vähitellen urheilullisen itsemurhan. Jokerien kotiotteluissa yleisöstä löytyy melkoisen suuri määrä vierasjoukkueen kannattajia, joka jäisi lähes 100 prosenttisesti pois kun se syntymämaakunnan HPK, Ilves/Tappara tai Jyp ei siellä pelaisikaan.

      Suomalaiseurojen tulisi laittaa ensin oma tuote kuntoon ja vasta sen jälkeen pohtia laajentumista yli rajojen.

      • hatapa

        Helsingin, Tampereen ja Turun joukkueet tervemenoa vaan pohjolan liigaan. Näin jäisi pienemmille seuroille hyvätasoinen liiga ja tasaisempikin.


      • ette muuten
        hatapa kirjoitti:

        Helsingin, Tampereen ja Turun joukkueet tervemenoa vaan pohjolan liigaan. Näin jäisi pienemmille seuroille hyvätasoinen liiga ja tasaisempikin.

        pärjää


    • <AAA

      SAAS NÄHDÄ ETTÄ KOSKA POHJOLAN LIIGA TOTEUTUU
      AINAKIN SE TOISI TURUN SATAMAAN RAHAA < KOSKA RUOTSALAISET NÄKISIVÄT PELEJÄ SUOMESSA < PIKKUSEUROISTA MUKAAN SAIPA < JA HÄMEENLINNASTA HPK

      • seswt6q72

        Mun puolesta toi saakelin hippi-liike Tappara saa lähteäkin, ei ruotsalaisten perustamalta seuralta voi muuta odottaa!


    • &lt;&lt;&lt;&lt;&lt;

      ONKO TOI TOTTA......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe