mistä vois tiedustella jos sais ostettua rekallisen polttopuita itselleni?
paljonko tukkirekkaan mahtuu kuutioita?
9
31063
Vastaukset
- puusta
Ropsia noin 50-55 m3, rankaa vähemmän, siis kiintokuutioita.
- ajanut
puutavaran painosta ja tietty pituudesta. 40-60 kiintokuutioon.
- urpo lämmittäjä
jos ottaa ton 50m2 noin?
- Puukauppias
urpo lämmittäjä kirjoitti:
jos ottaa ton 50m2 noin?
45 e/kiintom3 saat kuitupuukokoista(läpimitta yli 6 cm) koivua pihaan tuotuna jos rekalla pääsee perille asti.
- yhffhd
Puukauppias kirjoitti:
45 e/kiintom3 saat kuitupuukokoista(läpimitta yli 6 cm) koivua pihaan tuotuna jos rekalla pääsee perille asti.
suoraan metsänomistajalta
- rekkako
Tonneissahan se auton kuorma mitataan. Lienee jossain 40 tonnin hujakoilla. Kuutioita mahtuu sitten enemmän puutavarasta riippuen jopa tuplaten.
- eipäs nyt
sentään tuplaten, kuiva puu painaa 450-550 (kuusi-mänty). Tuore männyn pintalauta esim 950 kg/m3, sydäntavara jotain 750 kg/m3.
- pöllikuski..
eipäs nyt kirjoitti:
sentään tuplaten, kuiva puu painaa 450-550 (kuusi-mänty). Tuore männyn pintalauta esim 950 kg/m3, sydäntavara jotain 750 kg/m3.
Kyllä 80 m3 menee yhdellä kuormalla jos täysi kuorma tasapitkää 6 metristä laitetaan.
- ei lautamies
eipäs nyt kirjoitti:
Olisi jännä kuulla selitys tuohonkin eipäsnyttiin erioten tuon 450-550 osalta kontra tupla. Kyllä 500 kilon kuutiopaino tarkoittaa laskuopin mukaan sitä, että 40 tonnin tilavuus on 80 kuutiota. Kuutioita on sitten toki erilaisia mutta autokuorma mitataan kehysmitoin. Niitä motteja voi sitten sanoa vaikka irtokuutioiksi.
Jokin sahatavaran ominaispaino on aika teoreettinen lähtökohta kun puhutaan polttopuukuorman tilavuudesta. En ole tavannut edes kiintokuutiona myytävää polttopuutakaan.
Tuore pintalauta ei ihan saata kelvata polttopuuksi, vaikka se nipin napin kelluukin. Voihan se käytännössä olla niinkin, että niitä kuivia rankoja et saa mahtumaan täyttä kuormaa rekkaan, mutta teoriaa tämä laskenta on muutenkin. Sen verran olen rekkoja kuitenkin nähnyt, että 60-80 mottia uskon pankkojen väliin mahtuvan. Tukeilla se tietää ylikuormaa mutta tuskin kuivia risuja saa 40 tonnia kyytiin mahtumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822