Onko vinkkejä kylkilistojen kiinnitykseen, sikaflex tms. , kun listojen muovin sisällä oleva kisko on tullut läpi ja ruostunut siten, että uudetkaan kiinnikeet ei pidä enää. Vuosimalli 93 suomi/suola-auto (Muualla ei sinkityn korin vuoksi kuitenkaan ruostetta ole)
Jos joku on uudet vaihtanut, niin voisi kertoa kuinka paljon ovissa olevat listat maksaa.
Ovilistat repsottaa
10
3569
Vastaukset
- aapeli
siitä löytyy niksejä ; (
- A100
Listat on päällepäin ihan siistejä ja niillä ei ole kuin ulkonäkömerkitys, niin en viitsisi Porholle turhaa rahojani kuskata, jos halvemmalla selviän.
- 2,6 avant
Autossani juuri kyseiset listat repsottivat ja osa muovikiinnikkeistä oli rikki ja lista hieman vääntynyt. Mietin myös tuota sikaflex-vaihtoehtoa, mutta päädyin tilaamaan uudet listat Stockmann-autosta. Lista eteen maksoi n.38 eur.
- A100
hinnan olevan, koska ostin sen takaoven vieressä olevan muutaman sentin mittaisen listan, niin hinta oli 8€. (Ei se onneksi ole suhteessa yhtä kallis).
- 100Q
Kokeile sellaista firmaa kun automor. Siellä hinnat ovat hieman toisenlaisia...
www.automor.fi osoitteesta löytyvät yhteystiedot! - keskipörhölä
hyvin sanottu! jos ostaa tuontiauton ei saa niitä
suolalla syövytettjä listoja ja jumiin jääviä
jarruja! - sama vika
Minun Audi A4:ssa ja mieheni A6:ssa, jotka ovat tuolta 1990-luvun lopun vuosimallia, on aivan sama vika. (Minun autostani listat on vaihdettu kokonaan ja ilmaiseksi.)
Listojen metallinen tuki on jotakin mukavasti ruostuvaa ja hajoavaa. Audin listojen on kestettävä kyllä korin mukana eli kun on kerran sinkitty kori, mutta listan tuki jotakin sellaista, mikä ei kestä, niin eikös nuo listat kuitenkin kuulu koriin eli korin kestävyystakuun piiriin. Näin minä ymmärsin asian. Mutta sitten tulee se ongelma, ettei nyt kovin pitkää aikaa noiden listojen kiinnikkeiden tarvitse kestää eli omaan piikkiin menee silloin, kun korin ruostumattomuustakuu on päättynyt. (Tuo takuu on ollut eri aikoina vähän vaihtelevan pituinen.) - P. Lanttola
Ohjehinnat on jotain luokkaa 50e eteen ja 40e takaoviin. Sinänsä aika tyhmä tyyppivika, mutta minkäs teet. Olisivat edes vähän paremmin tuon paikan voineet tehtaalla hoitaa. Parin markan säästö aiheuttaa taas aika paljon harmia jälkeenpäin.
- Rolf
Mitä nuo jälkikäteen ostetut varaosalistat ovat sisältäneet? Pelkät muovit vai myös ne helposti ruostuvat metallikorvakkeet kumeineen? Entäpä asennus, mikäli niitä joku palstan jäsen on itse malttanut vaihtaa.
- kuten
Rolf kirjoitti:
Mitä nuo jälkikäteen ostetut varaosalistat ovat sisältäneet? Pelkät muovit vai myös ne helposti ruostuvat metallikorvakkeet kumeineen? Entäpä asennus, mikäli niitä joku palstan jäsen on itse malttanut vaihtaa.
listat on helppo vaihtaa. ne on samanlaiset kuin alkuperäiset. takuu ei muuten korvaa niiden rikkoutumista. 10v ruostumattomuustakuu on vain korille. kun ostaa uudet listat näkee millaiset kinnikkeet niissä on ja osaa sitten vaihtaa ne itekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924