Kolmoishermosärky korvassa?

hmm..

kaipaan kohtalotovereilta kiirreellisesti apua seuraavaan ongelmaan.

Voiko kolmoishermosärkyä esiintyä vain toisessa korvassa (ei niinkään kasvoissa)? Kolmatta viikkoa olen kärsinyt kovista kipu kohtauksista, jotka kestävät pisimmillään 20 min kerrallaan.

Vaiva on alkanut 4 vuotta sitten ja sen aikana on ollut kolme kipu jaksoa. Korva-kurkku ja nenä klinikalla on kuvattu kolmesti, koska alunperin kipu alkoi kurkusta ja säteili korvaan kohtauksen aikana (tällöin kipu kesti korvassa vain muutaman sekunnin, mutta kurkussa tuntui kovana viiltona).

Magneettikuvauksiin pääsen vasta 2 kk päästä. Jälleen huomenna on lääkäri reissu edessä sillä Lyrica 2kpl pvässä 150g eivät auta. Viimeksi tuplattiin annos alle viikko sitten.

Kipu hallitsee siis kovasti elämää. Viikon olen pitänyt sairaslomaa. Tällöin söin Panacodeja 8kpl pvässä ja ketorinia, ja kivut helpottuivat paljonkin..

Onko kellään vastaavia kokemuksia??

10

5997

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päärynä5

Itse olen sairastanut kolmoishermosärkyä yli 11 vuotta mutta koskaan minulla ei ole ollut varsinaista korviin kohdistuvaa särkyä, pikemminkin joskus kolmoishermosärky on saattanut säteillä korvaan ja välillä kun kipu on oikein kovaa niin koko oikea puoli päästä on kipeä.Toivotaan että saat selvyyden korvasäryllesi ja toivottavasti se ei ole kolmoishermosärkyä.

• mmm

vastauksestasi.

Viime lääkärikäynnilläni nostettiin annostustani vain 75mg päivässä, tosin olen ottanut nyt päivittäisen 300 mg lisksi nyt 2 kpl 75mg Lyricaa. Kuulema hätätapauksessa saisin tehdä näin.

Toisena päivänä tuntuikin että lääkkeet olisivat auttaneet, mutta jälleen tänään on ollut huonompi pvä. Tuntuu että lääke määrää nostetaan niin aina vain yhden pvän lääkkeet auttaa kunnolla:(

Lääkäri totesi että nämä lääkkeet ovat kyllä yleisesti hyviä, että sen takia ei kannata vaihtaa merkkiä.

Kuumeisesti odotan syyskuuta ja kuvauksia joskos jotain selviäisi. Kaikkea hyvää sinulle:)

• Päärynä5
        mmm kirjoitti:

vastauksestasi.

Viime lääkärikäynnilläni nostettiin annostustani vain 75mg päivässä, tosin olen ottanut nyt päivittäisen 300 mg lisksi nyt 2 kpl 75mg Lyricaa. Kuulema hätätapauksessa saisin tehdä näin.

Toisena päivänä tuntuikin että lääkkeet olisivat auttaneet, mutta jälleen tänään on ollut huonompi pvä. Tuntuu että lääke määrää nostetaan niin aina vain yhden pvän lääkkeet auttaa kunnolla:(

Lääkäri totesi että nämä lääkkeet ovat kyllä yleisesti hyviä, että sen takia ei kannata vaihtaa merkkiä.

Kuumeisesti odotan syyskuuta ja kuvauksia joskos jotain selviäisi. Kaikkea hyvää sinulle:)

Se on hyvä,että pääset kuvauksiin olisi tosi kiva kuulla mitä sinulle sanottiin. Olen yrittänyt kovasti saada keskustelua esim. kolmoishermosärkyä sairastavien kanssa mutta en ole siinnä oikein onnistunut en tiedä mistä se johtuu. Silloin kun minulla tämä todettiin niin olisin kovasti toivonut kuulla toisten kokemuksia. Kaikkea hyvää myös sinulle ja toivotaan, että lääkkeet pitävät kivun loitolla yritä ajatella positiivisiä asioita, vaikka se ei aina helppoa olisikaan,se tuo muuten yllättävän paljon voimia, sen minä olen huomannut tämän yhdentoistavuoden aikana.

• toinen sairastava.
        Päärynä5 kirjoitti:

Se on hyvä,että pääset kuvauksiin olisi tosi kiva kuulla mitä sinulle sanottiin. Olen yrittänyt kovasti saada keskustelua esim. kolmoishermosärkyä sairastavien kanssa mutta en ole siinnä oikein onnistunut en tiedä mistä se johtuu. Silloin kun minulla tämä todettiin niin olisin kovasti toivonut kuulla toisten kokemuksia. Kaikkea hyvää myös sinulle ja toivotaan, että lääkkeet pitävät kivun loitolla yritä ajatella positiivisiä asioita, vaikka se ei aina helppoa olisikaan,se tuo muuten yllättävän paljon voimia, sen minä olen huomannut tämän yhdentoistavuoden aikana.

Haluaisitko kirjoitella? Olen sinua nuorempi nainen.

• Päärynä5
        toinen sairastava. kirjoitti:

Hei Nimimerkillä toinen sairastava.
        Olisi tosi kiva kuulla, miten sinä olet pärjännyt tämän sairauden kanssa. Laitatko minulle sähköpostiosoitteesi?

• Päärynä5
        toinen sairastava. kirjoitti:

Hei taas nimimerkki toinen sairastava.
        Yritin laitaa sähköpostiosoitteeni mutta jostain syystä se ei onnistunut. Olisi tosi kiva kirjoitella, olen monia kertoja yrittänyt saada yhteyttä kohtalontovereihin. Tässä osoitteeni [email protected] Otan vastaan postia kaikilta kolmoishermosairautta sairastavilta terveisin päärynä5

• Särky Korvanen
        Päärynä5 kirjoitti:

Hei taas nimimerkki toinen sairastava.
        Yritin laitaa sähköpostiosoitteeni mutta jostain syystä se ei onnistunut. Olisi tosi kiva kirjoitella, olen monia kertoja yrittänyt saada yhteyttä kohtalontovereihin. Tässä osoitteeni [email protected] Otan vastaan postia kaikilta kolmoishermosairautta sairastavilta terveisin päärynä5

Hei

Olisi kiva kuulla mitä aloittajalle kuuluu. Minulla on kuukauden sisällä ollut 3 kovaa kipukohtausta korvassa. Kipu alkaa aamuyöllä ja loppuu kun nousen ylös noin puolen tunnin kuluessa.

Kipu on tosi kovaa. Korvaan ei voi koskea ollenkaan ja sängystä ylös noustessa tuntuu, että koko pää räjähtää.

En ole käynyt vielä missään tuktimuksissa.

• UP

Up

• toivonvastaustatähän

Mutta voiko ms-tauti tarttua ? sain vastikään tietää että henkilöllä jonka kanssa minulla on juttua, on ms-tauti. että voiko se tarttua seksin yhteydessä tai muuten ? Ja onko näin että, jos sairauteen ei suostuta ottamaan lääkitystä, oireet pahentuvat todennäköisemmin kuin niillä jotka käyttävät lääkitystä ? Ja siihenkö kuolee aijemmin ne jotka eivät käytä lääkitystä, kuin ne jotka käyttävät ? Luin lisäksi yhdestä paikasta lauseen että ''Jos hän kykenee vielä omatoimisesti liikkumaan'' ? siis voiko ms tauti lopulta johtaa siihen ettei kykene itse tekemään mitään?

• Särky Korvanen

Hei

Onko kellää em maintisemaani korvasärkyä. En voi nukkua selällään pitkään kun särky alkaa. Toissapäivänä se alkoi kun istuin sohvalla. Luin jostain, että jännittyneet lihakset niskassa / kaulalla saattavat aiheutta kipua jopa korvaan. Minulla on oikoryhti, jännitysniska ja kulumaa niskanikamissa. Huomasin kun hieron jännittyneitä kaulan lihaksia/jänteitä kipu hellittää.

En ole käynyt vieläkään vaivojani valittamassa lääkärissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8373
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4664
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4343
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3483
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe