Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Menossa nyt rv33 3. Alussa kun olin pahoinvoiva, itkuinen, kärttyinen ym. mies ei jaksanut tukea yhtään vaan suuttu mulle kun itkin väsymystäni ym. Huusi jotain älytöntä ja lähti kotoo pois ettei tarvinnut mua katsella. No puoli välissä olin hyvinvoiva ja jaksoin tehdä kaikkea ja työt maistui ym. Silloin oli mieskin tyytyväinen. No nyt taas loppupuolella kun alkoi olla töissä liian raskasta, väsymystä ja lonkkakipuja ym. Mies on taas ihan helisemässä. Taas se huusi mulle että käy hänkin töissä ja vielä harkoissa sen jälkeen eikä hän ole silti pahalla päällä ja itke kun mikäkin raivotautinen. Enkä todellakaan ole mikään hullu ollut. Halunnut vaan että saisin tukea ja mies ottaisi syliin, hieroisi ym. Mut ei, pelkkää huutoa vaan vaikka olen sanonut mikä saisi mieleni paremmaksi. No nyt olen saikulla lievän raskausmyrkytyksen takia pitää maata vaan niin johan taas miestä ihmetyttää mmiksen tee kotitöitä ja käy lenkillä. Ei voinut edes kantaa ostamiani hyllyjä ja pinnasänkyä sisälle että olisin niitä voinut rauhassa pikkuhiljaa koota. No menin ja pyysin naapurin auttamaan.. Oon niin kypsä sen lapselliseen ja itserakkaaseen käytökseen että en tiä mitä mä tekisin.. huh.. No tulipas vuodatettua!
Mies ei ymmärrä/tue
11
6303
Vastaukset
- jos ei niin mukaan
Siellä neuvolassa ainakin minulle ja miehelleni kerrottiin että tarvitsen lepoa ja että tunteet voivat heitellä ym. Ehkä ulkopuolisen ihmisen kehoitus saisi miehesi ymmärtämään tilanteesi. Jotkut miehet eivät ehkä oikeasti ymmärrä sitä miten rankkaa raskaana olo voi fyysisesti olla, kun eivät tunnut ymmärtävän jotkut hyvin voivat raskaana olevat naisetkaan. Tsemppiä sinulle.
- mikä mies...
Onhan se tietysti miehen vaikea asettua naisen asemaan, mies ei voi suurimmissa kuvitelmissaankaan ajatella, miltä raskaana olo naisesta tuntuu. Ja raskauden vertaaminen harkoissa käymiseen on kyllä tosi lapsellista. Harkoissa käydään ihan vapaaehtoisesti ja siitä saa hyvää mieltä ja vaikka se tilapäisesti väsyttää niin pitemmän päälle urheilu piristää. Raskaus on ihan toinen juttu, raskaus ei piristä, raskaus on nimensä mukaisesti raskasta ja se on välttämätön paha lapsen saamiseksi. Raskaus ei oo mikään 9 kk:n huvimatka.
Jos mies ei ymmärrä edes lääkärin määräystä, niin laita mies pihalle.- mutta en nyt
tajua sun miestä ollenkaan.... En todellakaan. Tuskin nyt sinä turhasta muriset. Tuollaisen miehen minä nakkaisin pihalle.
Yksin on varmasti parempi olla kuin jonkun räyhäävän kanssa. Raskaus pitäisi mennä yhdessä toisiaan tukien. Jos hänestä ei sellaiseen ole, niin varmasti jostain muusta esim kaverista on. - onneksi ei saatu lapsia
mutta en nyt kirjoitti:
tajua sun miestä ollenkaan.... En todellakaan. Tuskin nyt sinä turhasta muriset. Tuollaisen miehen minä nakkaisin pihalle.
Yksin on varmasti parempi olla kuin jonkun räyhäävän kanssa. Raskaus pitäisi mennä yhdessä toisiaan tukien. Jos hänestä ei sellaiseen ole, niin varmasti jostain muusta esim kaverista on.Nykyisin mieheni todella tukee ja on ollut suurena lohtuna kun kremppaa on riittänyt. Mieti jaksatko katsella!
- sammakkoprinsessa06
mutta en nyt kirjoitti:
Yksin on varmasti parempi olla kuin jonkun räyhäävän kanssa. Raskaus pitäisi mennä yhdessä toisiaan tukien. Jos hänestä ei sellaiseen ole, niin varmasti jostain muusta esim kaverista on.höpö. Ihmeen helposti sitä nykyään pitääkin heti erota. Mies voisi tietysti olla mukavampi ja ymmärtäväisempi, mutta kun ei ole. Ei munkaan mies ole kummassakaan raskaudessa mitenkään erikoisen ihmeellinen puoliso ollut, aika vähän näyttää edelleen tajuavan, että sen kaiken lisäksi mitä minä päivässä teen, kannan jatkuvasti toista ihmistä mukanani.
Varsinkin ekassa raskaudessa, musta tuntui että mies on ihan paska kun ei ymmärrä, mutta nyt tämä samainen mies on kuitenkin aivan loistava isä lapsellemme.
Toiset miehet on parempia tuossa sympatia-asiassa kuin toiset. Miehet yleensä tajuaa, että ihan oikea ihminen siellä vatsassa on vasta sitten kun se tulee sieltä ulos.
- miettinyt,
miten mies käyttäytyy lapsen synnyttyä, jos jo raskausaikana ei ymmärrä sinua lainkaan. Luultavasti sama laulu jatkuu, eli miehen mielestä vain laiskottelet kotona, vaikka hoidat vauvaa ja taloutta 24/7. Itse lemppaisin miehen, jos ei muuttuisi.
Kertoisit vaikka neuvolan terkkarille ongelmastasi ja ottaisit seuraavalla kerralla miehen mukaan, niin mies saisi ammattilaisen valistusta. - ero on kuitenkin aina raskasta
Eli jos muuten olen onnellinen miehesi kanssa niin kannattaisi yrittää jutella hänelle asiasta vakavaissaan. Olet varmaan yrittänyt jo mutta jos vain vielä jaksat niin yrität pitää pääsi kylämänä ja itsesi rauhallisena ja selität hänelle miten raskaus on sinuun vaikuttanut. Oikeasti voi olla niin että miehesi ei vain tajua kuntoasi. Pyydä häntä lukemaan niitä neuvolasta saatuja kirjoja, siellä on nimenomaan useammassa kohdassa mainittu että nainen ei jaksa asioita entiseen malliin. Myös tuo neuvolaan mukaan viemienen on hyvä idea, voithan soittaa neuvolaan ensin ja kertoa että toivot terveydenhoitajalta pienen "luennon" miehellesi.
Kannattaa myös pikkuhiljaa avata keskustelua siitä miten asiat saattavat mennä synnytyksen jälkeen. Miehesi on ymmärrettävä että elämä ei luultavasti jatku täysin samanlaisena kuin ennenkin. Mitään kamalaa pelottelu taktiikkaa tuskin on järkevää käyttää mutta ihan realistisesti tulevista muutoksista kannataa keskustella.
Itse en anna neuvoksi että heivaa ukko kun en tiedä miten teillä muuten menee. Joskus ihaninkin ihminen saattaa käyttäytyä ääliömäisesti, tilanne voi kuitenkin muuttua jos saatte keskusteltua ja mahdollisesti myös ulkopuolista apua. Kyllä erokin melkoisen raskasta on, varsinkin viimeisillään raskaana.
Tuli tuossa myös mieleen että voiko olla että miehesi on stressaantunut tulevasta elämänmuutoksesta ja purkaa stressiään noin kurjalla tavalla sinuun? Kannattaa varmaan myös keskustella miehesi tunteista, joskus miehet käyttäytyvät kuin pienet lapset kun ovat peloissaa ja paniikissa. Jos hänen mieltään painaa jokin eikä hän osaa otaa asiaa puheeksi ja ahdistuu koko ajan lisää ja ahdistus purkautuu tuollaisella käytöksellä. - +++
Kerro sille että sä kannat hänen lastaan 24 tuntia vuorokaudessa, aamusta iltaan ja illasta aamuun, kotona, töissä, viikonloppuna ja joka hetki, siihen asti kunnes vauva syntyy. Ja silloin kun sinä lepäät, on vauva silloinkin mukana. Mies taas, kun hän tulee töistä/harkoista, ja käy lepäämään, lepää hän silloin ihan yksin, itsekseen, eikä hänellä ole sisällään toista ihmistä, joka potkii ja häiritsee lepäämistä.
- Nuuskis71
Ymmärrän sinua oikein hyvin vaikka itselläni on asiat ihan toisin. Eihän harkoissa käymistä ja raskautta voi verrata keskenään ollenkaan. Harkkoihin voi mennä jos haluaa, raskaana on pakko olla koko ajan ja oloaan ei pääse pakoon. Mulla eka raskaudessa mies ei ihan ymmärtänyt kun olin sairaslomalla 3kk pahoinvoinnnin takia että miksen ollut päivällä tehnyt kotihommia. Nyt toinen raskaus menossa ja onneksi se nyt meni miehelle jo jakeluun..
Ota mies neuvolaan mukaan jos vaikka silmät aukenisi.. Voimia sinulle!- kurjalta.. :(
Kauhealta kuulostaa, että saat takaisin vain huutoa.
Meillä on melkein samatilanne, tosin mieheni ei huuda koskaan mutta ei käytöksellään osoita yhtään arvostusta minua kohtaan että kannan hänen lastaan.
Tänäkin aamuna, tulin aamu 8 kotiin (minut ajettiin eilen pois kotoa, kun mieheni halusi järjestää pokeri-illan). Meidän sängyssämme nukkui joku vanha juoppo pariskunta, olohuoneen seinässä reikä, parvekkeelta hajonnut tuoli, bissee ja viinaa ympäri lattioita & pöytiä, tölkit ja pullot pöydillä & lattioilla ja tällästä.. Eilen päivällä mieheni vielä lupasi, että tänä viikonloppuna ei käytä alkoholia vaan viettää viikonlopun kanssani. Sama kävi viime viikonloppuna, ja sitä edellisenä.. Tuntuu välillä että hän ei ajattele yhtään, kuinka jaksan katella hänen touhujaan tässä tilassa (poden erittäin huonoa oloa melkeenpä jatkuvasti). En saa arvostusta ja kunnioitusta mieheltäni ollenkaan enää. Hän ei välitä mielipiteistäni ollenkaan. Haluaisin viettää aikaa hänen kanssaan katselemalla jotain elokuvia tai lenkillä kävisi tai jotain muuta, mutta hän menee mieluummin kavereidensa kanssa dokaamaan. Ja jos ei baarissa niin sitten täällä.. Ja kaikki sotku jää minulle! Tänä aamuna kun tulin kotiin, pillahdin ihan itkuun eikä huvita enää siivota. Monesti olen sanonut miehelleni että tämä oli vika tikki, nyt lähden.. mutta olen sanonut sen kai ihan liian monta kertaa, ja se on vaan ollut pelkkää uhkausta. En kuitenkaan haluisi jättää häntä, vaan haluisin että lapsellamme olisi isäkin ja olisimme perheenä.. Mutta välillä tuntuu ettei ole muuta vaihtoehtoa. En vain saa aloitetta. :( - toivottavasti..
kurjalta.. :( kirjoitti:
Kauhealta kuulostaa, että saat takaisin vain huutoa.
Meillä on melkein samatilanne, tosin mieheni ei huuda koskaan mutta ei käytöksellään osoita yhtään arvostusta minua kohtaan että kannan hänen lastaan.
Tänäkin aamuna, tulin aamu 8 kotiin (minut ajettiin eilen pois kotoa, kun mieheni halusi järjestää pokeri-illan). Meidän sängyssämme nukkui joku vanha juoppo pariskunta, olohuoneen seinässä reikä, parvekkeelta hajonnut tuoli, bissee ja viinaa ympäri lattioita & pöytiä, tölkit ja pullot pöydillä & lattioilla ja tällästä.. Eilen päivällä mieheni vielä lupasi, että tänä viikonloppuna ei käytä alkoholia vaan viettää viikonlopun kanssani. Sama kävi viime viikonloppuna, ja sitä edellisenä.. Tuntuu välillä että hän ei ajattele yhtään, kuinka jaksan katella hänen touhujaan tässä tilassa (poden erittäin huonoa oloa melkeenpä jatkuvasti). En saa arvostusta ja kunnioitusta mieheltäni ollenkaan enää. Hän ei välitä mielipiteistäni ollenkaan. Haluaisin viettää aikaa hänen kanssaan katselemalla jotain elokuvia tai lenkillä kävisi tai jotain muuta, mutta hän menee mieluummin kavereidensa kanssa dokaamaan. Ja jos ei baarissa niin sitten täällä.. Ja kaikki sotku jää minulle! Tänä aamuna kun tulin kotiin, pillahdin ihan itkuun eikä huvita enää siivota. Monesti olen sanonut miehelleni että tämä oli vika tikki, nyt lähden.. mutta olen sanonut sen kai ihan liian monta kertaa, ja se on vaan ollut pelkkää uhkausta. En kuitenkaan haluisi jättää häntä, vaan haluisin että lapsellamme olisi isäkin ja olisimme perheenä.. Mutta välillä tuntuu ettei ole muuta vaihtoehtoa. En vain saa aloitetta. :(et tosissaan mieti lapsen synnyttämistä tuollaiseen tilanteeseen?! Pakkaa nyt nopeasti kimpsut ja kampsut, kyllä lapsen on parempi olla yhden tervejärkisen vanhemman kanssa, kuin jossain sairaassa ryyppyluolassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042935Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121138Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773