kuulin eilen

kskskks

Vaasan veri vapisee esityksenä jonka esittäjänä oli tämä Hynynen onko se Kotiteollisuus- vai mikä se bändi olikaan. En oikein pitänyt esityksestä.

4

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoppi

tällä tavalla laulut ja yleensä musiikki elää; uudet artistit ja uudet sukupolvet tekevät niistä omat versionsa.
      Se että lauluihin tartutaan, tarkoittaa yleensä sitä, että niillä on jotain merkitystä, tyhjiin renkutuksiin ei kukaan viitsi palata.
      Jos minä olisin runoilija tai muusikko, haluaisin että lauluni eläisivät vielä kauan kuolemani jälkeen.
      Ja kyllähän niistä uusista versioinneista varmaan perikuntakin jotain saa.

• alkaja...

jos Juicen hienoista biiseistä tehdään uusia versioita mutta Hynynen ei mielestäni oikein onnistut. Kuulin kerran telkusta kun Eija Ahvo lauloin "Viidestoista yö" ja mun mielestä se meni upeesti.

• Afroditen_poika
        alkaja... kirjoitti:

jos Juicen hienoista biiseistä tehdään uusia versioita mutta Hynynen ei mielestäni oikein onnistut. Kuulin kerran telkusta kun Eija Ahvo lauloin "Viidestoista yö" ja mun mielestä se meni upeesti.

Muutama vuosi sitten YLE:n Laulava Sydän -ohjelman tiimoilta julkaistiin tupla-CD, joka sisältää muiden artistian tulkintoja Juicen kappaleista.

Kyseisessä levyssä on minusta mielenkiintoista se, että vaikka sovitukset ovat viimeisen päälle hiottuja ja esiintymässä on legioona hyviä laulajia, suurin osa kappaleista tuntuu menettävän jotain kun Juice ei ole itse laulamassa niitä. Ilmeisesti se, että artisti laulaa omista kokemuksistaan ja tekstiä jota hän on todella elänyt, lisää tulkintaan melkoisen säväyksen. Toisaalta levyn biisit ovat ehkä vähän liiankin virheettömiä - Juicen tuotannossa on aina pientä särmää ja aitoutta.

Joitakin tulkintoja sillä Laulava Sydän -levyllä kuitenkin on, jotka ovat mielestäni aivan huippuja. Ritva Oksasen tulkinta Yölennosta on aivan upea. Johtuneeko siitä, että hän itse aikanaan kamppaili alkoholin kanssa, ja kappaleen välittämä tunne voi hyvinkin olla tuttu.

Toinen säväyttävä kappale ainakin näin jälkeenpäin kuunneltuna on Aki Sirkesalon Myrkytyksen oireet. Ei voi muuta kuin allekirjoittaa riimit "Istuta vielä se omenapuu vaikka tuli jo tukkaasi nuolee" kun ne laulaa henkilö, joka vain pari vuotta myöhemmin menehtyi yllättävässä luonnonkatastrofissa.

• Kylähullu (the last one)
        Afroditen_poika kirjoitti:

Muutama vuosi sitten YLE:n Laulava Sydän -ohjelman tiimoilta julkaistiin tupla-CD, joka sisältää muiden artistian tulkintoja Juicen kappaleista.

Kyseisessä levyssä on minusta mielenkiintoista se, että vaikka sovitukset ovat viimeisen päälle hiottuja ja esiintymässä on legioona hyviä laulajia, suurin osa kappaleista tuntuu menettävän jotain kun Juice ei ole itse laulamassa niitä. Ilmeisesti se, että artisti laulaa omista kokemuksistaan ja tekstiä jota hän on todella elänyt, lisää tulkintaan melkoisen säväyksen. Toisaalta levyn biisit ovat ehkä vähän liiankin virheettömiä - Juicen tuotannossa on aina pientä särmää ja aitoutta.

Joitakin tulkintoja sillä Laulava Sydän -levyllä kuitenkin on, jotka ovat mielestäni aivan huippuja. Ritva Oksasen tulkinta Yölennosta on aivan upea. Johtuneeko siitä, että hän itse aikanaan kamppaili alkoholin kanssa, ja kappaleen välittämä tunne voi hyvinkin olla tuttu.

Toinen säväyttävä kappale ainakin näin jälkeenpäin kuunneltuna on Aki Sirkesalon Myrkytyksen oireet. Ei voi muuta kuin allekirjoittaa riimit "Istuta vielä se omenapuu vaikka tuli jo tukkaasi nuolee" kun ne laulaa henkilö, joka vain pari vuotta myöhemmin menehtyi yllättävässä luonnonkatastrofissa.

Itsekin olen sitä mieltä, että noin puolet kyseisen levyn biiseistä on mahtavaa kamaa, kuten juuri tuo Yölento, Laura Voutilaisen Mimosan hipiä ja Juha Lehden Norjalainen villapaita.

Mutta sitten oli myös heikompia esityksiä. Maaritin laulama Viidestoista yö kuulostaa hyvin oudoksuttavalta. Enkä pitänyt Sinä(yönä lähtivät jäät) biisin esittäjästä yhtään (kukas se nyt olikaan?).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      36
      8478
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      102
      6360
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      119
      4508
    4. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      70
      4500
    5. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      158
      4393
    6. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      69
      2954
    7. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      165
      2146
    8. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      65
      2048
    9. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      151
      1952
    10. Mitä sä musta oikein haluat?!

Anna olla jo.
      Ikävä
      48
      1765
    Aihe