onko ammattikoulussa mahdollisuus saada vapautus liikunnasta mikäli on yli 18v, kaverini kertoi näin....totta?
sen takia vaan että inhoan liikuntaa koulussa..
vapautus liikunnasta ammattikoulussa
6
2289
Vastaukset
- Opettajan mielipide
Luulen (ei ole tieto), että se ei ole mahdollista sinun syylläsi. Olen opettaja ja mietin tälle oletukselle perusteluja. Yksi voisi olla opetussuunnitelma, joka tulee toteutua. Tutkintoon sisältyy määrätty määrä opintoja, ja jos jotain jättää pois, tulee se korvata jollain muulla. Valinnaisia voi jättää, mutta jos liikunta ei ole sellainen luulen sen olevan pakollinen.
Kaverisi on siinä oikeassa, että aikuiskoulutuspuolella ns. "hömppä aineita" ei ole. Oletko aikuilinjalla vai ns. normaalilla? Jos normaalilla, en usko sinun saavan erityisvapauksia.- amisope
Opetan ihan nuorisopuolella ja meillä on vapaita liikunnasta opiskelijat, jotka ovat koulun aloittaessaan täysi-ikäisiä.
- Opettajan mielipide
amisope kirjoitti:
Opetan ihan nuorisopuolella ja meillä on vapaita liikunnasta opiskelijat, jotka ovat koulun aloittaessaan täysi-ikäisiä.
Hyvä tietää, että kysyjän oletus on mahdollinen. Olen yläkoululla opettajana, ja tieto voi joskus olla käyttökelpoinen. Toisaalta näin alalla työskentelevällä tieto on myös ihan yleissivistystä.
- Eppo
Meillä amiksessa sai suorittaa liikuntakurssia omaan tahtiin, suoritukset, ajat ja paikat kirjattiin ylös. Se oli aika hyvä homma, koska silloin sai harrastaa mitä halusi. Minua ainakin lähinnä ärsyttää kaikki ryhmäliikunta, varsinkin jos ei saa edes valita ryhmää jossa sitä tekee.
- amiksessa
meillä voi hakea vapautusta liikunnasta, kuviksesta, musasta, jos on 18v. opiskelujen alkaessa. Ja sen vapautuksen silloin myös yleensä saa.
- ;) ;) ;)
Tässä ainakin varmaa tietoa. Itse olen vapautettu liikunnasta ko. lain perusteella. Pykälä 12 selittää asian.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980630
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475500Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351443