vapautus liikunnasta ammattikoulussa

antisportxx

onko ammattikoulussa mahdollisuus saada vapautus liikunnasta mikäli on yli 18v, kaverini kertoi näin....totta?

sen takia vaan että inhoan liikuntaa koulussa..

6

2312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajan mielipide

Luulen (ei ole tieto), että se ei ole mahdollista sinun syylläsi. Olen opettaja ja mietin tälle oletukselle perusteluja. Yksi voisi olla opetussuunnitelma, joka tulee toteutua. Tutkintoon sisältyy määrätty määrä opintoja, ja jos jotain jättää pois, tulee se korvata jollain muulla. Valinnaisia voi jättää, mutta jos liikunta ei ole sellainen luulen sen olevan pakollinen.

Kaverisi on siinä oikeassa, että aikuiskoulutuspuolella ns. "hömppä aineita" ei ole. Oletko aikuilinjalla vai ns. normaalilla? Jos normaalilla, en usko sinun saavan erityisvapauksia.

• amisope

Opetan ihan nuorisopuolella ja meillä on vapaita liikunnasta opiskelijat, jotka ovat koulun aloittaessaan täysi-ikäisiä.

• Opettajan mielipide
        amisope kirjoitti:

Opetan ihan nuorisopuolella ja meillä on vapaita liikunnasta opiskelijat, jotka ovat koulun aloittaessaan täysi-ikäisiä.

Hyvä tietää, että kysyjän oletus on mahdollinen. Olen yläkoululla opettajana, ja tieto voi joskus olla käyttökelpoinen. Toisaalta näin alalla työskentelevällä tieto on myös ihan yleissivistystä.

• Eppo

Meillä amiksessa sai suorittaa liikuntakurssia omaan tahtiin, suoritukset, ajat ja paikat kirjattiin ylös. Se oli aika hyvä homma, koska silloin sai harrastaa mitä halusi. Minua ainakin lähinnä ärsyttää kaikki ryhmäliikunta, varsinkin jos ei saa edes valita ryhmää jossa sitä tekee.

• amiksessa

meillä voi hakea vapautusta liikunnasta, kuviksesta, musasta, jos on 18v. opiskelujen alkaessa. Ja sen vapautuksen silloin myös yleensä saa.

• ;) ;) ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      72
      1160
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      78
      822
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      668
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      635
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      29
      608
    Aihe