onko ammattikoulussa mahdollisuus saada vapautus liikunnasta mikäli on yli 18v, kaverini kertoi näin....totta?
sen takia vaan että inhoan liikuntaa koulussa..
vapautus liikunnasta ammattikoulussa
6
2251
Vastaukset
- Opettajan mielipide
Luulen (ei ole tieto), että se ei ole mahdollista sinun syylläsi. Olen opettaja ja mietin tälle oletukselle perusteluja. Yksi voisi olla opetussuunnitelma, joka tulee toteutua. Tutkintoon sisältyy määrätty määrä opintoja, ja jos jotain jättää pois, tulee se korvata jollain muulla. Valinnaisia voi jättää, mutta jos liikunta ei ole sellainen luulen sen olevan pakollinen.
Kaverisi on siinä oikeassa, että aikuiskoulutuspuolella ns. "hömppä aineita" ei ole. Oletko aikuilinjalla vai ns. normaalilla? Jos normaalilla, en usko sinun saavan erityisvapauksia.- amisope
Opetan ihan nuorisopuolella ja meillä on vapaita liikunnasta opiskelijat, jotka ovat koulun aloittaessaan täysi-ikäisiä.
- Opettajan mielipide
amisope kirjoitti:
Opetan ihan nuorisopuolella ja meillä on vapaita liikunnasta opiskelijat, jotka ovat koulun aloittaessaan täysi-ikäisiä.
Hyvä tietää, että kysyjän oletus on mahdollinen. Olen yläkoululla opettajana, ja tieto voi joskus olla käyttökelpoinen. Toisaalta näin alalla työskentelevällä tieto on myös ihan yleissivistystä.
- Eppo
Meillä amiksessa sai suorittaa liikuntakurssia omaan tahtiin, suoritukset, ajat ja paikat kirjattiin ylös. Se oli aika hyvä homma, koska silloin sai harrastaa mitä halusi. Minua ainakin lähinnä ärsyttää kaikki ryhmäliikunta, varsinkin jos ei saa edes valita ryhmää jossa sitä tekee.
- amiksessa
meillä voi hakea vapautusta liikunnasta, kuviksesta, musasta, jos on 18v. opiskelujen alkaessa. Ja sen vapautuksen silloin myös yleensä saa.
- ;) ;) ;)
Tässä ainakin varmaa tietoa. Itse olen vapautettu liikunnasta ko. lain perusteella. Pykälä 12 selittää asian.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980630
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk20910542Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi489831Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta1798434Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html3047888Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.1936725Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit86312Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k906133Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j675966Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?305549Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan
Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit1035007