Sattuuko kenelläkään muulla olemaan kokemusta Symbicortin aiheuttamasta päänsärkykierteestä, johon liittyy lisäksi sydämen voimakasta tykyttelyä, levottomuutta, pään alueella kuuluvaa, sykkeen mukaista ’humputusta’ (esim. yöllä kun kääntää kylkeä)...?
Eli avaava osuus (formoterol 6 mikrog) vaikuttaa voimakkaasti myös verisuonistoon laajentavasti ja aiheuttaa myös lisääntynyttä/voimistunutta migreeniä.
Nämä kaikki oireet minulla poistuivat kertaheitolla, kun siirryin pelkkään Pulmicortiin. Olo oli vuosien jälkeen kerrassaan ihana! :)
Seuraavat pari kuukautta menivätkin loistavasti, mutta ensimmäinen flunssa muutti tilanteen; lyhytaikaisista avaavista, tuplakortisonista yms riippumatta jäi hengitysvaikeuksia ja limaa. Symbicort kokeellisesti kokeiltuna poistaa lähes heti em oireet, mutta saa heti myöskin aikaan päänsäryn muine oireineen.
Minulla siis sisäsyntyinen, ei-allerginen astma jo 10v, en ole koskaan tupakoinut ja ikää 47v. Muuten terve (paitsi migreeni) ja norm. painoinen nainen.
Siispä onko kellään tietoa/kokemusta mitä muuta kuin pitkävaikutteista avaavaa voisin kokeilla kortisonin rinnalla?! Olen hoitoalalla (ft)ja haluan selvittää asioita jo ennen yksityislääkärille menoa.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
Yhdistelmälääke ei sovi..
3
697
Vastaukset
- No tässä
saa ainakin käsien vapinan ja avaavana lääkkeenä mulla hyvin toiminut Ventoline, jota käytän Symbicortin kanssa.
- ...
Hei!
Symbic. aiheuttaa juuri pulssin nousua. Singulair toimii ainakin itselläni sisäsyntyiseen, tosin en enää tarvitse mitään tulehdukseen. Ventoline on kanssa pätevä, ja vieläpä halvempi. - astmamamma
... kirjoitti:
Hei!
Symbic. aiheuttaa juuri pulssin nousua. Singulair toimii ainakin itselläni sisäsyntyiseen, tosin en enää tarvitse mitään tulehdukseen. Ventoline on kanssa pätevä, ja vieläpä halvempi.Hei minulla oli Symbicortin kanssa pahoja ongelmia. Sydämentykytyksiä, käsien vapinaa ja levottomuutta, haittavaikutukset eivät ole vaarallisia mutta erittäin kiusallisia ja haittaavat arjessa. Nyt menee Pulmicort ja avaavana on Ventoline, Pricanyl oli ennen avaavana ja se aiheutti samanlaisia haittoja kuin Symbicort. Nyt on vielä Sinculair lisänä, mutta ei auta tulehdukseen limainen yskä ja hengenahdistus jatkuu. Ilmeisesti pitää aloittaa Prednisolon, voi pärkkele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613091Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa902016- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä821360- 391280
- 791110