Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pissan haju pois sohvasta, millä?

Canon2008

Kissani virtsatulehduksen aikaan pissasi sohvalle, ja olen koittanut puhdistaa vaikka millä. Edelleen haisee. Saako hajua pois,vai uusi sohva kaatopaikalle?

14

15110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehli

      Eli montako kertaa kissasi pissasi siihen? Nimittäin silloin kuin kissamme olivat pentuja ja virtsasivat sohvamme täyteen merkkailumielessä, niin mikään muu ei ollut enää vaihtoehto kuin kaatopaikka. Mitkään pesut tai hajusteet eivät auttaneet.

      Nyt myöhemmin kun on mielenosoitus päällä ja toinen käy osoittamassa mieltään sohvaan (mitä tapahtuu aika harvoin, mutta joskus), niin olen yleensä kuivannut ja "imeyttänyt" pissan talouspapereihin, jonka jälkeen olen pessyt sen märällä rätillä puhtaaksi. Hajuun olen käyttänyt erästä hajustamatonta hajunpoistosuihketta, joka on toiminut hyvin. En muista nimeä, mutta se on sellainen valkoinen purkki. Sitä pitää tosin ruiskuttaa sohvaan aika paljon, mutta sen jälkeen olen yleensä avannut parvekkeen oven ja ikkunan n. tunniksi ja tämän jälkeen haju on jo neutralisoitunut. Toimii ainakin meillä.

    • ehlie

      Yritin lähettää tämän viestin jo kerran, muttei onnistunut...toivon mukaan ei myöhemmin tule kahteen kertaan... :)

      Eli montako kertaa kissasi pissasi siihen? Nimittäin silloin kuin kissamme olivat pentuja ja virtsasivat sohvamme täyteen merkkailumielessä, niin mikään muu ei ollut enää vaihtoehto kuin kaatopaikka. Mitkään pesut tai hajusteet eivät auttaneet.

      Nyt myöhemmin kun on mielenosoitus päällä ja toinen käy osoittamassa mieltään sohvaan (mitä tapahtuu aika harvoin, mutta joskus), niin olen yleensä kuivannut ja "imeyttänyt" pissan talouspapereihin, jonka jälkeen olen pessyt sen märällä rätillä puhtaaksi. Hajuun olen käyttänyt erästä hajustamatonta hajunpoistosuihketta, joka on toiminut hyvin. En muista nimeä, mutta se on sellainen valkoinen purkki. Sitä pitää tosin ruiskuttaa sohvaan aika paljon, mutta sen jälkeen olen yleensä avannut parvekkeen oven ja ikkunan n. tunniksi ja tämän jälkeen haju on jo neutralisoitunut. Toimii ainakin meillä.

      • Canon2008

        Tuli kahdesti, mutta eihän se niin vakavaa ole :)

        Kissani pissasi kerran, ja ei kovin paljoa, koska läntti ei ollut iso, mutta haju sitäkin kamalampi. :( Jaksaisitko muistaa sen puhdistuaineen nimen, mistä ostit sen?


    • kokeileppa

      Mun kolli lorautti pissat meidän nahkasohvalle ja pissa valui tietty istuin tyynyjen alle jossa se imeytyi kankaaseen ja haju oli kamala, itse laitoin litran suihkupulloon teelusikallisen klorittia ja sitruunaa ja loput vettä, suihkuttelin tyynyt sillä ja kostealla pyyhkeellä painelin lopuksi enimmät aineet pois ja ulos kuivumaan, mulla tehosi ja tyynyistäkään ei lähtenyt väri, jotkut on saaneet etikalla ja vedellä haujn pois, siivousaineita myyvät liikkeet ( tarkoitan ammattitarkoitukseen käytettyjä) myyvät hajunpoistajaa joka on tehokasta, toivottavasti oli jotain apua näistä ja saat hajun pois.

      • Canin2008

        Minulla tosiaan kangas sohva, ja haju on enemmänkin niinkuin selkänojan alla, jossa on ikäänkuin sellanen "kuilu". Olen sitä koittanut hinkata vaikka millä, mutta glorittia en ole uskaltanu laittaa.. Pitääpä kysellä vaikka askosta, jos olisi jotain putsaus aineita kangassohville jotka vie hajuja pois. Tai sitten tuo etikka. Jotenkin tuo kloritti kummastuttaa, ettei sitten haisisi koko sohva sille. :)


      • Minä ja kisut
        Canin2008 kirjoitti:

        Minulla tosiaan kangas sohva, ja haju on enemmänkin niinkuin selkänojan alla, jossa on ikäänkuin sellanen "kuilu". Olen sitä koittanut hinkata vaikka millä, mutta glorittia en ole uskaltanu laittaa.. Pitääpä kysellä vaikka askosta, jos olisi jotain putsaus aineita kangassohville jotka vie hajuja pois. Tai sitten tuo etikka. Jotenkin tuo kloritti kummastuttaa, ettei sitten haisisi koko sohva sille. :)

        etikka todella toimii! ja etikan oma haju haihtuu tosi nopeeta huoneistosta.


      • Canon2008
        Minä ja kisut kirjoitti:

        etikka todella toimii! ja etikan oma haju haihtuu tosi nopeeta huoneistosta.

        Miten paljon, suoraan rättiin vai esim suihkepulloon? miten paljon? korkillinen?

        Väkiviini etikkaako ihan vai mitä?

        Oisko sooda vedestä mitään apua?


      • Minä ja kisut
        Canon2008 kirjoitti:

        Miten paljon, suoraan rättiin vai esim suihkepulloon? miten paljon? korkillinen?

        Väkiviini etikkaako ihan vai mitä?

        Oisko sooda vedestä mitään apua?

        "tavallista" etikkaa ja sekä suoraan rättiin että suikepullosta. Etikat oon antanu jäädä omaan sohvaan et kissat tajuaa sen olemassaoloa vaikka ei etikalle enäänb haisiskaan. parhaiten kai saa sohvan suihkepullolla käsiteltyy. ja antaa sen imeytyä yhtä syvälle kuin pissakin on tehny.
        Sooda etikkaa 1:1 ollaan vissiin tällä palstalla sanottu.. sooda vedestä en tiedä enkä ole kokeillu sooda etikkaakaan kun pelkkä etikka hoiti homman mainiosti =)


      • Anonyymi
        Canin2008 kirjoitti:

        Minulla tosiaan kangas sohva, ja haju on enemmänkin niinkuin selkänojan alla, jossa on ikäänkuin sellanen "kuilu". Olen sitä koittanut hinkata vaikka millä, mutta glorittia en ole uskaltanu laittaa.. Pitääpä kysellä vaikka askosta, jos olisi jotain putsaus aineita kangassohville jotka vie hajuja pois. Tai sitten tuo etikka. Jotenkin tuo kloritti kummastuttaa, ettei sitten haisisi koko sohva sille. :)

        Muista, että likipitäen kaikki pesuaineet sitten ei sovi kissoille, eli myrkkyjä.
        Itse en kotona käytä kuin etikkaa.
        Mikä ei sillä raikastu, olkoon.


    • Antero..

      Ainakin Musti ja Mirri liikkestä on saatavissa tätä pissan poistoon tarkoitettua valmistetta:

      http://www.kattens.net/finland.htm

      Käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä etenkin kangassohvilta pissiä poistaessaan.

    • Anonyymi

      Miten kanin pissan hajun sais pois matosta, se haisee niin pahalle ku olla ja voi, mattoa ei saa irti häkistä koska se on täytynyt niitata kiinni, mutta siis oisko ideoita? Pissa on tainnut olla jo siinä pitkään ja olen yrittänyt jo kaiken laista😥

      • Anonyymi

        Hakeudu hoitoon


    • Anonyymi

      Kannattaa vuokrata otsonaattori. Sillä lähtee kyllä hajut pois. Eikä ne ole mitään hirmu kalliita ostaa.

    • Anonyymi

      Kissamme pissasi 60-luvun design sohvaamme ehkä hajusta huolimatta voinut siitä luopua ONNEKSI sillä sain vinkin aineesta jolla lähti.
      Hitech Chemicals, TEHO Odor Stroyer, Pinnat & tekstiilit. Suihkepullossa lukee, että on erittäin tehokas biologinen hajunpoistaja ja kyllä sitä olikin! Hajut lähti sohvasta ja matosta. Matto jo oli pesetetty pesulassa, mutta haju oli jäänyt. Tää aine ei ollut edes kallista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe