Volvo 460 90' kolari turvallisuus??

volvo.v40

Hei.
Haluaisin tietää Volvo 460:n kolari turvallisuus.
Tietääkö kukaan mistä näkis Volvo 460 kolari testin??
Kiitos,tarvitsen oikeasti sitä tietoa.

6

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai iltapäivälehtien lööpeissä

      Nykymittapuun mukaan 460 "volvolla" ei ollut turvakoria edes uutena saati sitten nyt kun markkinoiden herkimmin ruostuva auto on 18-kesäisenä niin läpimätä että kuski voi koska tahansa tippua penkkeineen pohjan läpi.

      Käy romiksella jos haluat nähdä mihin kuntoon 400-sarjalainen menee pienestäkin mällistä. Nykyisissä NCAP-testeissä tuo saisi tasan nolla tähteä jokseenkin yhtä monella pisteellä.

      Auton laatu ja kolariturvallisuus oli niin ala-arvoinen että Volvo joutui tekemään sille melkoisen perusteellisen faceliftin tuossa 1993 tai 1994.

      • unohda romis

        Romikselle ei kannata enää mennä koska ehjätkin lähtevät suoraan sulattoon, kolaroiduista puhumattakaan.

        Kun vein kolaroimattoman '91 460:n romikselle, auto lyötiin paaliin siitä paikasta vaikka muutamat peltiosat olisivat olleet vielä pienellä paikkauksella käyttökelpoisia ja koneeseen oli tehty kansiremppa joten siitä olisi saanut hyvän vaihtomoottorin.

        Ei kuulemma kannata seisottaa tuollaisia paskoja enää pihanperällä koska kaikki ajossa olevat tuodaan heti samaan paikkaan kun eivät mene enää sellaisenaan katsastuksesta läpi. Kukaan ei kuulemma enää korjaa noita edes romiksen osilla.


      • volvo.v40
        unohda romis kirjoitti:

        Romikselle ei kannata enää mennä koska ehjätkin lähtevät suoraan sulattoon, kolaroiduista puhumattakaan.

        Kun vein kolaroimattoman '91 460:n romikselle, auto lyötiin paaliin siitä paikasta vaikka muutamat peltiosat olisivat olleet vielä pienellä paikkauksella käyttökelpoisia ja koneeseen oli tehty kansiremppa joten siitä olisi saanut hyvän vaihtomoottorin.

        Ei kuulemma kannata seisottaa tuollaisia paskoja enää pihanperällä koska kaikki ajossa olevat tuodaan heti samaan paikkaan kun eivät mene enää sellaisenaan katsastuksesta läpi. Kukaan ei kuulemma enää korjaa noita edes romiksen osilla.

        Ok,ai että se oli niin paska että joutuivat tekemään
        Faceliftin.
        Onneksi minulla ei enään ole tota biiliä.
        Kiitos kun valaisit minua.
        Kuten 90' luvun autot olivat erittäin paskoja kolari testeissä,niin en kyllä ihmettele että 460 oli paska.


    • 460

      1994 faceliftin yhteydessä kolariturvallisuutta paranneltiin. Airbag ja turvavyönkiristimet tulivat vakiovarusteeksi ja koria vankistettiin. Isompien Volvojen turvallisuudesta se jäi kuitenkin kauaksi.

    • 2 stars

      Tutkailin vanhoja opuksia (mm. TM) ja juttuja Euro NCAP-testeistä. Volvo 460 sai sen ajan kolariturvallisuustesteissä 2 tähteä viidestä.
      Nythän nämä testit ovat vähän vaativammat kuin silloin, että jos jotenkin suhteuttaisi niin ehkä yksi tähti olisi paikallaan.
      Eikä tässä häpeämistä sinällään ole. Samaan kahden tähden tulokseen pääsivät vielä vuonna 1997 tehdyssä testissä (aakkosjärjestyksessä) seuraavat autot:
      Audi A4, BMV 3-sarja, Citroen Xantia, MB C-luokka, Peugeot 406, Saab 900.
      Mutta yhtäkaikki jotka näillä ajelee niin varovaisesti mielellään...

      • volvo.v40

        Oliko siellä kuvia siitä kolari testistä??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe