elämänkartta

peres

Niin mielelläni istun tässä
ja katselen jälleen
sinun kasvojes elämänkarttaa

minä tunnen nuo rypyt
tuosta ja tuosta
kulkevat ohuet
ilojen naurujen polut
tuosta menevät ne tuimimmat tiet
tuolta tulevat kyynelten uomat
sitten on tallella parhaat
no kaikkein kauneimmat
hymykuopat

minä tunnen tuon kartan
se on muistoja täynnä
olen ollut mukana
luomassa polkuja siihen

ja sinä rakkaani
niin usein oppaana siinä

11

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...ei opi koskaan tuntemaan täysin, se muuttuu ja päivittyy koko ajan...

      Hieno ja kaunis runo. Minä pidin.

      • peres

        Kiitos kommentistasi
        Oikeassa olet


    • *MURUKULTA*

      Millaista 'elämäkarttaa' luetaan nykyisten kuvan kauniitten filmitähtisen kasvoilta...
      Tulee vain mieleen kun ne on botoxsilla siloteltu kaikki ne 'elämänpolut' kasvoilta.

      *katsoo peiliin* Pitäisiköhän....;)

      Ihminen tekee kasvonsa kauniiksi, ryppytkin kaunistaa, kun ne on hymyillen tulleet! :)

      Mukvaa ja hymyilevää perjantaita, peres, Muru toivottaa!! :)

      • peres

        Heititpä kovan kysymyksen
        Ehdotan naistenlehtien yleisöpalstaa
        Kiitos taas mukanaolosta


    • Muuan mies

      Kun katson sinua ja
      kuu valaisee sinua kokonaan
      ja osa sinusta jää pimeään,
      ajattelen:miksi rakkausrunoa
      luetaan,sisäistetään,kirjoittajan
      mukaan.Ei runon ja sen sydämen
      perusteella.

      Miksi rakkaudessa tarkastellaan
      pinta.Intohimon hohde.Ei sen
      sisin ja sielu.Sitä mihin kiinnittyö,
      juurtua.Että kun tulee myrsky,
      rakkaus kallistuu,mutta ei kaadu.
      On kiinnitys ja todellisuus.

      Kuinka rakastetun pinta
      ihon muotoineen muodostuu
      rakkauden sieluksi.Ei hänen
      todellisuutensa ja syvyytensä.
      Se mikä on häntä kokonaan.
      Kuinka hän haluaa sitä jakaa.
      Rakkaudessa.

      Taivas,onhan neisessa muutakin
      kuin ulkokuori.Miehessä erilaista
      kuin miehisyys.Rakkausrunossa
      muutakin kuin kirjoittajaperusteinen
      kokemus.

      Todellisuus!Uurteet,ryput,virheet,
      yksilöllisyys,persoonallisuus.
      Mitä oelmme ilman niitä ja mitä
      rakkaus on.

      Niin,sinussa minä rakastan sitäkin,
      minkä kuu jättää piiloon.

      Niin kuin rakkausrunossa runoa.

      Kokonaan minä Rakastan.

      Kiitos runostasi.

      Luen aina runoa runona ja
      vältän yleistä tapaa arvioida
      runoa kirjoittajan mukaan.

      Tätä runoasi oli syvä kokemus lukea,
      olit siinä mukana kokonaan.
      Hieno runo!

      Mukavaa päivää sinulle.

      • peres

        Kiitos taas kommentistasi
        Sinun pitäisi kyllä kirjoitaa noita komeita säkeitäsi tunne muidenkin näkyviin


      • Muuan mies
        peres kirjoitti:

        Kiitos taas kommentistasi
        Sinun pitäisi kyllä kirjoitaa noita komeita säkeitäsi tunne muidenkin näkyviin

        Nähdäkseni rakkausrunopalstan mieskirjoittajien
        kiintiö on täysi,joten tyydyn runoilemaan täällä
        vasdtaus osastolla.

        Joskus tulee ajatus:laitanpa oman runon näkyviin.
        Mutta pysyttelen täällä vastaus osastolla.

        Kirjoittele sinä siellä,niin minäpoika vastailen täällä...runoin.

        Kivaa päivää.


    • Elämänkerta voi näkyä monin
      tavoin kasvoilla,joista voi
      lukea elettyä elämää
      eri merkein varustettuna.

      Toisen ilmeiden juonteista
      katsoo kuin karttaa,että mistä
      alkaa ja päättyy,muistella
      itse missä kulloinkin
      on mitä kenties tapahtunut ja
      miten tänne tultu.

      Oikeastaan kuin naisten tekemät
      räsymatotkin kertovat eri vuosista
      -kymmenistä eletyistä tunnelmista.

      Jokainen olemme karttoina
      toisillemme...olet tehnyt
      runon onnistuneilla sanoillasi.

    • Olet vaikuttva kirjoittaja..
      Olen iloinen, että palasit,
      tekstisi ovat nautittavia,
      kuten tämänkin.

    • lindalinda1

      on taas kerran elävää kuvaa.

      ' minä tunnen nuo rypyt
      tuosta ja tuosta
      kulkevat ohuet
      ilojen naurujen polut '

      Niin kuin koko runosikin, kertakaikkisen nautin-
      nollista ja kaunista luettavaa.

      Kiitos.

    • kaaru

      elämänmakuinen runo:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe