hei löysin kirjosiepon poikasen pihaltani pöntöt alta näin kun kuulu aluksi kauheaa vikinää sitten sieltä tippui poikanen joka ei osaa edes kävellä kunnolla niin menin hakemaan sen sisälle kertokaa mitä ruuaksi ja kaikkea sen hoidosta ajattelin sen viedä parin viikon päästä vapaaksi ulos elämään kun on jo tarpeeksi iso ja se pitäisi pitää siihen mennessä hengissä eli kertokaa hoito-ohjeita ja sivuja josta voisi löytää lisää tietoa
kirjosiepon kasvatus
12
1320
Vastaukset
- -------------
tiedoksi vaan että kirjosiepon poikaset lähtee pesästä lentokyvyttöminä. Joten vie se poikanen heti takaisin!
- kirjotttt
nii et ei sielt oikeesti mitää poikast tullu mut olisin vaa halunnu kerää tietoi jos olisin ens kevään hakenu kaks poikast pöntöstä ja laittaisin ne sellaseen isoon lintuhäkkiin ja pitäisin lemmikkeinä ja jos olis sattumalt naaras ja koiras vois muniakki jos laittaisin sinne pesäpöntön sinne häkkii sen takii tarviin tietoi ja kertokaa et olisko mahdollist et ne tottuis käsittelyyn älkääkä valittako et "laitonta puuhaa" "vie takas ulos" koska suomes tapahtuu paljon pahempiaki rikoksia ja ei ne kuitenkaa vahingoittuis tai mitää hoitaisin niit tosi hyvin
- -------
kirjotttt kirjoitti:
nii et ei sielt oikeesti mitää poikast tullu mut olisin vaa halunnu kerää tietoi jos olisin ens kevään hakenu kaks poikast pöntöstä ja laittaisin ne sellaseen isoon lintuhäkkiin ja pitäisin lemmikkeinä ja jos olis sattumalt naaras ja koiras vois muniakki jos laittaisin sinne pesäpöntön sinne häkkii sen takii tarviin tietoi ja kertokaa et olisko mahdollist et ne tottuis käsittelyyn älkääkä valittako et "laitonta puuhaa" "vie takas ulos" koska suomes tapahtuu paljon pahempiaki rikoksia ja ei ne kuitenkaa vahingoittuis tai mitää hoitaisin niit tosi hyvin
En tiedä oliko tuo hyvä vai huono provo vai mikä. No hyvä provo se ei siltikään ollut jokatapuksessa.
- kanarialintu,,
kirjotttt kirjoitti:
mikset osta eläinkaupasta seeprapeippo tai kanarianlintu pariskuntaa jos lintujen kasvatus kiinostaa?
Kirjosiepot kuolisivat nälkään hoidossasi,sillä ovat hyönteissyöjiä,,joten eivät pärjää vankeudessa,,nuo kesytirpat taas helppohoitosii ja syövät siemenseosta,suosittelen esim,,kanarianlintua jos kiinostaa seuraa poikasten kasvua ja ruokintaa,,lisäksi kanarialinnuista voi joka poikasesta tulla eri värinen,(tietysti riippuu vanhempien geeneistä),nää on kumminkin elänyt ihmisten parissa vuosikymmeniä joten soveltuvat paremmin lemmikeiksi ja kesyyntyvät,varsinkin poikaset,jos niitä pitää kädessä kun niille on tullut sulat mutta eivät vielä lennä,, - ----+
kirjotttt kirjoitti:
Kirjosieppo ei ole sopeutunut häkkielämään ollenkaan, eli ideasi edustaa eläinrääkkäystä.
Osta eläinkaupasta häkkielämään jalostettuja ja tottuneita lintuja.
Lisäksi haaveesi kirjosieppojen pesinnästä vankeudessa on sairas, kun toivot saman pesueen yksilöitä risteämään keskenään, mikä on luonnonvastaista, ja johtaa epämuodostumiin ja sairauksiin.
Tekisitkö itse lapsia veljesi tai sisaresi kanssa? - kirjotttt
----+ kirjoitti:
Kirjosieppo ei ole sopeutunut häkkielämään ollenkaan, eli ideasi edustaa eläinrääkkäystä.
Osta eläinkaupasta häkkielämään jalostettuja ja tottuneita lintuja.
Lisäksi haaveesi kirjosieppojen pesinnästä vankeudessa on sairas, kun toivot saman pesueen yksilöitä risteämään keskenään, mikä on luonnonvastaista, ja johtaa epämuodostumiin ja sairauksiin.
Tekisitkö itse lapsia veljesi tai sisaresi kanssa?jos otan kaks urosta tai kaks naarasta ja syötän jauhelihaa ja en aio kuunnella teijän mielipiteitä pitämisestä mä otan ens kevään ettekä te siihe mitenkää pysty vaikuttaa
- -0-
kirjotttt kirjoitti:
jos otan kaks urosta tai kaks naarasta ja syötän jauhelihaa ja en aio kuunnella teijän mielipiteitä pitämisestä mä otan ens kevään ettekä te siihe mitenkää pysty vaikuttaa
Luuletko pienistä linnunpoikasista erottavasi urokset ja naaraat?
Meinaatko katsoa niitä jalkovälistä, että kenellä roikkuu pallit ja kenellä ei ?
Kananpoikastenkin sukupuolen erottamiseen pitää olla asiantuntija.
Olet aikamoinen jästipää. - ..............
kirjotttt kirjoitti:
jos otan kaks urosta tai kaks naarasta ja syötän jauhelihaa ja en aio kuunnella teijän mielipiteitä pitämisestä mä otan ens kevään ettekä te siihe mitenkää pysty vaikuttaa
sori vaan mut ei ne linnut väkisin syö jauhelihaa,,ainakaa aikuiset,,poikaset voit kyllä yrittää tappaa syöttämällä moista tököttiä,,
aika huono toi sun provos,,vaik oliski totta luulenpa et sun vanhemmat on sentää nii fiksui ettei anna tommosen pikkulikan tuoda mitään villilintui sisälle,,ja tuskin ostavat edes häkkiä tommosiin tarkotuksiin,,, - kirjotttt
.............. kirjoitti:
sori vaan mut ei ne linnut väkisin syö jauhelihaa,,ainakaa aikuiset,,poikaset voit kyllä yrittää tappaa syöttämällä moista tököttiä,,
aika huono toi sun provos,,vaik oliski totta luulenpa et sun vanhemmat on sentää nii fiksui ettei anna tommosen pikkulikan tuoda mitään villilintui sisälle,,ja tuskin ostavat edes häkkiä tommosiin tarkotuksiin,,,no sit otan talitiaisen poikasia kaks ne ainaki syö siemenii aikusena...
- hanki pokemon!
kirjotttt kirjoitti:
no sit otan talitiaisen poikasia kaks ne ainaki syö siemenii aikusena...
taitaa sulla olla se oma napa kaikkein tärkein? et yhtään aattele miten villieläin kärsii vankeudessa,stressaa,sillä ei ole kasvatettu elämään häkissä saati ihmisen seurassa,,,
on vaan pakko saada joku villilintu,välittämättä yhtään miten se eläimeen vaikuttaa? sanon että olet todella itsekäs ihminen,toivottavasti et ikinä hanki mitään eläintä,,kun näytät vain ajattelevan itseäsi etkä eläimen parasta,,, - peenaa
...poikaset lähtevät pöntöstä omin siivin lentäen. Sen olen niin monta kertaa itse todennut. Muuten tuohon alkuperäiseen kysyjään: Olipa provo tai ei, mutta ei millään tavalla järkevää ottaa luonnoneläimiä hoidokiksi. Ei ainakaan pikkulinnun poikasia.
- puusta pudonnut
peenaa kirjoitti:
...poikaset lähtevät pöntöstä omin siivin lentäen. Sen olen niin monta kertaa itse todennut. Muuten tuohon alkuperäiseen kysyjään: Olipa provo tai ei, mutta ei millään tavalla järkevää ottaa luonnoneläimiä hoidokiksi. Ei ainakaan pikkulinnun poikasia.
Pakko nyt kirjottaa ....lapseni "pelasti" kirjosiepon poikasen ...joka nyt elänyt jauhelihalla...hyönteisillä...sekä koiranruualla jo kolme vkoa ....sanotte mitä tahansa ei pihalle voi päästää vielä ku ei osaa lentää...eikä edes syödä ilman apua...et jos jtn järkevää ehdotusta niin mitä voisi tehdä.... pihallekko vaan elokuussa ku muutot linnuil alkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984