Alla oli keskustelua painoarviosta rv:lla 33. Päättelin ketjun kirjoituksista että meillekin on sitten pieni (liian pienikö?) vauva tulossa.
Kävin ultrassa rv 28 2 ja lääkäri arvioi painoksi 1090g. Sanoi kyllä että pieni on mutta ei huolestunut...itseäni hiukan alkoi huolettaan kuitenkin. Moni on myös sanonut että "eihän tuo sinun mahasi nyt hirveitä ole kasvanut"..vähemmästäkin alkaa hirvittään mikä tässä nyt voi olla vikana.
Minkä kokoisia muiden masuasukit ovat olleet näillä viikoilla? Jotenkin tuntuu että nyt on menossa buumi että vauvan täytyy olla iso. Pieni jos on niin heti epäillään jotain vikaa..
painoarvio rv 29?
7
5657
Vastaukset
- oli 1300 g
ja ei ole isoa kuulema tulossa
rv 33 oli sitten jo 2100g ja rv 36 oli 2500 g
mulle sanottu, että parempi pieni kuin iso - ainakaan...
enää luota noihin painoarvioihin!
Mulla oli painoarvio viikolla 39 4200grammaa
viikolla 39 5 syntyi tyttö joka paino 3700!
Että se siitä isokokosesta vauvasta... - painoarvio
1100g.
Eikä siinä sen koommi ajatellu onko se nyt pieni vai iso!?
Lääkäri sanoi vaan että normaalin kokonen.- äiti -91
mulla rv 29 1 painoarvio oli 1637g ja rv 32 1 2200g
rv 36 2 3500g
oli vähä isomman puoleinen vauva :D
- täällä.........
vastailinkin myös sille joka kyseli painoraviota viikolla 33, eli olen se jolla kans viikkoihin nähden pieni vauva.
Meillä rv 28 3 vauva oli 900grammaa, eli siis pikkuinen oli viikkoihin nähden, juuri noina aikoina kasvu alkoi jätättän...
Minulla noitä käyriä kultakin viikolta vielä olemassa.
Nämä siis Tayssin laskelmien mukaisia, eri paikkakunnilahan eri koneet ja jne, mutta eiköhän nämä kuitenkin pidä kutinsa.
Ns Standardivauva painaa noilla viikoilla 1250 grammaa, eli tämä keskimääräinen painoarvio.
Vaihteluväli on 1000-1750 eli tälle välille menee suurin osa vauvoista, joilla ei kasvun kanssa mitään ongelmia.
Eli sinun vauvasi paini menee annettujen lukujen sisään ja on siis ihan normaali, menee alakäyrällä.
Mutta annetuilla käyrillä kuitenkin.
Ja olen samaa mieltä aiemmin kirjoittaneen kanssa, ei niitä painoarvioita kannata lukea kuin piru raamattua, saa vaan harmaita hiuksia.
itse olin ihan hajalla loppuraskauden aikana, kun pelksäin vaikka mitä kun vauva ei vaan enää kasvanut, ja ihan terve poika tuli.
Näin jälkeenpäin harmittaa kun vikat 10 raskausviikkoa meni panikoidessa, itkiessä...ihan omaa tyhmyyttä vain, olisi voinut nauttia raskaudesta.
ja nyt jälkeenpäin muistaa vikoista ajoista vaan sen kun kahlasi netistä tietoa mikä vauvan sairaus aihettaa jätätystä.
Mutta sinulla tilanne ok, ei huolta.
joten lämpimästi suosittelen, älä murehdi, nauti odotuksesta ja siitä ihanasta ihmeestä jota sisälläsi kannat.- nyt pelottaa...
Kiitos kannustavasta viestistä=)
Niin kai se on että nämä hormoonit saavat ajattelemaan ja hermoilemaan kaikenlaista. Huoli sisällä kasvavasta ihmeestä vain on niin suuri ja yltyy välillä jopa sairaalloisen suureksi=)
Vertailinkin juuri vauvan painoa ja neuvolakorttia esikoisen odotuksen ajalta kirjattuun korttiin ja aika samoissa lukemissa mentiin kuin esikoisen odotuksen aikaan. Esikoinenkaan ei mikään hurjan suuri vauva ollut joten en odotakaan mitään jättivauvaa... hirvittää vain ettei olisi sitten liian pieni.
Ihan mielenterveyteni vuoksi (:)) aion käydä lähiaikoina ultrassa, katsotaan mitä kooksi sitten saadaan.
- painoarvio oli
1400-1500g. Usko vain lääkäriä jos se sanoo että kaikki ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782