1. Minulla on vanhoja tappiota. Nyt olen myynyt voitolla eli voin vähentää noita vanhoja tappioita. Mutta jos tänä vuonna myyn tappiolla voinko ne jättää käytettäväksi seuraaville vuosille, että käyttäisin ensin nuo vanhat pois etteivät vanhene?
2. Paljonko voiton tulee olla, että kannattaa realisoida ja ostaa vaikkapa uudelleen samoja osakkeita kassiin? Millaisella kaavalla voi laskea?
terv. Heleen
Paljonko voitto pitää olla?
2
525
Vastaukset 2
- jam
Voiton lunastus riippuu siitä, minkälainen sijoitusstrategia ja tilanne sinulla on:
1. Jos sinulla on tappioita, kannattaa verotuksellisista syistä lunastaa voittoja saman verran ja ostaa vaikka samat osakkeet takaisin uudelleen.
2. Jos olet suora osakesijoittaja, niin voitto kannattaa realisoida silloin, kun olet sitä mieltä että sijoittamasi yrityksen menestys ei jatku pitkällä tähtäimellä.
3. Jos hankit itsellesi jatkuvaa tuloa, niin voit myydä esimerkiksi voiton verran. Huomaa, että inflaatio vähentää reaalipääomaasi.
4. Jos sijoitat hankkiaksesi pääomaa esim. vanhuuden varalle, niin voittoja ei kannata realisoida välillä lainkaan, koska verottaja pääsee pääomaasi käsiksi.
5. Jos olet treidaaja eli päiväkaupan kävijä, niin voit tehdä mitä huvittaa, häviät rahasi pitkällä tähtäimellä joka tapauksessa.- Heleen
Minulla ei ole strategia - en ole tiennyt,että sellainen pitää olla. Mutta tunnistan itseni jamin erinäisistä kohdista:
1. on tappioita
2. olen suora osakesijoittaja
3. hankin jatkuvaa tuloa, jollainhan pitää elää
4. jos jotain jää yli, se on vanhuuden varalle
5. en ole.
Kiitos, kommemmenteista - annoit ajattelisen aihetta ja toivottavasti tuottoisaan suuntaan!
t. Heleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912086Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391353Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371025Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.218965- 82846
- 95833
- 79731
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53707- 76639
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 35611
- 44598
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25477Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14460- 35454
- 33433
- 40427