Varokaa! Elisan huijaus temput

uidzhf

Varokaa! Elisan huijaus temput
Olen lähtenyt ulkomaaille ja teen *21* puhelunsiirto ulkomaille Cubion etuliitymän kautta 99551. Se toimii jonkun aika, mutta Elisa, joka tuottaa tämä siirtopalvelu *21', katkennut puhelujen siirto Cubion etuliitymä kautta ja ohjanut oman 999 etuliitymän kautta, minun tahdon vastoin! Nyn minä joudun maksaman 10 kertaiset laskut! Koska Elisan 999 ulkomapuhelut 10 kerta kallimpi. Minä en ole tätä palvelu 999 tilanut, eikä minua ollut olenkaan Suomessa, eikä minun asunnossa edes asuu ketä, joka voisi käyttää minun puhelinta. Nyt minulle tulee 1000 euroa laskut. M

7

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaisi lukea ne käyttöohjeet:

      "Soitonsiirto ulkomaille

      Telehallintokeskuksen antaman määräyksen mukaan soitonsiirrot ulkomaille on tehtävä yleisellä ulkomaan tunnuksella, joka on -merkki.
      Tämä -merkki korvaa operaattorin ulkomaan puhelutunnuksen, Radiolinjan liittymästä Finnet Internationalin 999.

      Esimerkki:
      Kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut esim. Ruotsin Tukholmaan numeroon (08) 234 5678, näppäile:
      **21* 4682345678#"

      http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=1203.16&did=7052

      Tuossa käytetään tosin hieman vanhentunutta terminologiaa.

      • En ole niin tyhmä, kuin monet

        en ole laittanut mikään merkki olenkaan!

        En ole niin tyhmä, kuin monet, jotka laittavat merkki. Silloin kuin lähten ulkomaille laitoin *21*99551 ja ulkomanumero.

        siis *21* -Elisan siirto
        99551- Cubion etuliitymä

        Mutta Huijari Elisa 2 kk pästä väkisin laittanut sen ei 99551 kautta vain 999, siis oman etuliitymä kautta.


      • En ole niin tyhmä, kuin monet kirjoitti:

        en ole laittanut mikään merkki olenkaan!

        En ole niin tyhmä, kuin monet, jotka laittavat merkki. Silloin kuin lähten ulkomaille laitoin *21*99551 ja ulkomanumero.

        siis *21* -Elisan siirto
        99551- Cubion etuliitymä

        Mutta Huijari Elisa 2 kk pästä väkisin laittanut sen ei 99551 kautta vain 999, siis oman etuliitymä kautta.

        Se pitää laittaa plus-merkillä. Sinä olet toiminut sääntöjen vastaisesti, joten Elisa ei takaa sitä, että asia toimii niin kuin asetat.

        Sanot, ettet ole tyhmä niin kuin muut. Kuitenkin _sinä_ sait tuhannen euron yllätyslaskun. Miksi oletit, että voit käyttää ko. operaattoria soitonsiirtoon? Operaattoritunnukset ovat puheluja varten. Niitä ei voi käyttää soitonsiirtoihin.

        Tämä on koulukirjaesimerkki siitä, miten liian vähän tietoa voi joskus olla pahempi kuin ei tietoa ollenkaan.


      • ieuhws
        okaro kirjoitti:

        Se pitää laittaa plus-merkillä. Sinä olet toiminut sääntöjen vastaisesti, joten Elisa ei takaa sitä, että asia toimii niin kuin asetat.

        Sanot, ettet ole tyhmä niin kuin muut. Kuitenkin _sinä_ sait tuhannen euron yllätyslaskun. Miksi oletit, että voit käyttää ko. operaattoria soitonsiirtoon? Operaattoritunnukset ovat puheluja varten. Niitä ei voi käyttää soitonsiirtoihin.

        Tämä on koulukirjaesimerkki siitä, miten liian vähän tietoa voi joskus olla pahempi kuin ei tietoa ollenkaan.

        Kyllä, olet oikeassa Elisa EI TAKAA MITÄÄ ENÄÄ.
        KIITOS ELISA ETTä OLE SIIRTÄNYT MINUN PUHELUITA 0700 PUHELIN LINJAN KAUTTA vastoin minun tahdoa ja minulle mitään sanomatta. Elisa ei jaksaa kestää että on olemassa sellaiset halvat ulkomaalinjan operattorit jotka ovat 10 halvempi kuin Elisa kuten 99599, Cubio jne. Ja sitä syystä tekee niin likaiset temput. Mutta Elisan soitto siirot palvelu ei ole ainut tapaa siirta soitoja enää. On olemassa nyt nettipuhelin.


    • kilpailu

      okaro, minä en maksaa mitään,en ole niin tyhmä , kuten monet nyörät Elisan asiakkaat kuten sinä ovat, koska en ole hyväksynyt Elisan ehtoja enkä laittanut " " merkki joka ohjaa maksulliseen palveluun, siis minä en ole velvollinen maksamaan mitään. Olen käyttänyt ja hyväksynyt vain Elisan soittosiiro palvelu *21* - joka on täysi ilmaista ehtoen mukaan. Piste.

      Olen kyllä kiroittanut Kilpailuvirastoon kirje Elisan epärehellisestä kilpailusta. ja sikailusta

    • mieltä

      Itse olen yrittänyt siirtää kaikki minulle tulevat puhelut scandicomin kautta siirtyviksi mutta Elisa ei tähän suostu. Esim Dubai Elisan kautta 1,5 e/min ja Scandicomin 99599 kautta 0,29 E/min!

      Voiko jostain liittymästä laittaa kaikkien tulevien puheluiden siirron vaikkapa Dubaihin haluamansa operaattorin kautta, siis kuten yllä tuo Scandicom 99599?

      • Send Elisa to hell!

        Ei kannata olla näiden Elisojen ja Saunalahtien kanssa missään tekemisissä.
        Säälittäviä huijareita ja kaksoislaskuttajia.

        Ja käyttävät vielä laitonta koronkiskontayhtiö Lindorff Oy:tä.
        Älkää ruokkiko näitä paskiaisia maksamalla heidän roskalaskujaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1940
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe