No niin!
Venetrailerista hajosi yllättäen 15 vuotta vanha rengas keskellä yötä tien päällä. Nyt sitten vahingosta viisastuneena olen vaihtamassa (ehjänkin) renkaan ja hankkimassa myös vararenkaan traileriin.
Kun en ole asiantuntija, niin auttakaa joku, mistä vanhasta autosta löytyy merkintöjen mukainen vanne ja mitä varsinkin kaksi viimeistä lukua tarkoittavat.
4 1/2 JX (vanteen leveys tuumina?)
13 CH (vanteen halkaisija "?)
48 (niin mikä?)
89 (entä tämä?)
Tietysti rengasliikkeestä saa uudet ja sopivat renkaat ja vanteet, mutta jos tässä olisi mahdollisuus päästä hieman halvemmalla ja antaa elämä ainakin vanhalle vanteelle, niin tuntuis hyvältä :)
Trailerin alkuperäiset renkaat olivat 135 leveät. Kannattaako nyt laittaa hieman leveämmät renkaat esim. 155? Kuormaa on kokonaisuudessaan noin 500kg.
Vanteen merkinnät hepreaa
3
1805
Vastaukset
- ettätuotajotta
155X13 on halvin rengas ja on kaiketi kantavampikin kuin 135:nen.
Olisko toi 48 keskireiän halkaisija?- nipponisti
se 48 voi olla vanteen ofset mitta, eli etäisyys asennuspinnasta renkaan keskilinjaan, ja yksi luku voi olla reikäpiirin halkaisija, selviää mittaamalla.
- aropupu81
Laita 155/80 jos mahtuu pyörimään ilman että ottaa mihinkään kiinni.
4½ on vanteen leveys tuumina
13 on vanteen halkaisija tuumina
CH =Combination Hump. Eli on tubeless-renkaalle soveltuva vanne
Loput epäselviä, toinen (48) voi olla ET-lukema..
Pulttijako on joko 4x98 tai 4x100, on luultavasti kuitenkin 4-pulttinen jako.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855