"ruoalla ei leikitä"

Tiikeri

Haluaisin neuvoja meidän pikku ongelmaan. Meidän pikkukisu (4kk) on alkanut melkoisen remuamisen ruokansa kanssa. Jos ruoka ei maistu, sen ympärystää kaaputetaan ikäänkuin se haisisi kamalalta, ja ruoka jätetään syömättä, mutta jos ruoka on mieleistä (?), niin ensin saatetaan syödä ihan kauniisti kiposta, mutta muutaman palan jälkeen otetaan tassut avuksi, ja palasia alkaa lentää, ne pitää vissiin tappaa joka pala.
Keittiömme ei ole ihan mikään pienen pieni ja noin puolet on siitä kisun "ruokailualuetta". Positiivista tässä on se, että lähes kaikki palat syödään sitten kun niitä on aikansa viskelty, mutta selväähän se on että sotku siitä jää... Kisulla ei ole vielä niin paljoa ikää, etteikö jotain voisi olla tehtävissä!? Onko hankittava karsina?

3

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossu

Mun kissanpennuista toinen kuoputtelee ja raapii ruokakupin ympäriltä syönnin jälkeen aivan kuin haluaisi "peittää" ruokakupit, että ruoka säilyisi tallessa. Se tekee niin, vaikka ei söisi mitään. Näillä ruokakupin "tarkistusreissuillakin" pitää vähän kaaviskella, vaikka eihän se ruoka sieltä mihinkään katoa :). Näin olen ainakin päätellyt, että kisu tahtoo tallettaa ruoan, muuta selitystä en keksi. Korjatkaa jos olen väärässä!

Sinun kissasikin on vielä niin nuori, että voihan tuo käytös olla vielä jotain reuhaamisvaihetta. Itse olen päättänyt, että kaikkea ruokaa pitää syödä mitä tarjolla laitetaan. JOs siitä tulee kipeäksi, niin se on eri asia, mutta tavallista ruokaa pitää syödä, nirsoilevia kissoja en halua omistani tehdä. Sinuna pitäisin vaan ne pahatkin ruoat kupissa, kyllä ne sieltä sitten katoaa, kun nälkä iskee. Jos ne joutuu lojumaan tuntikausia, käytä välillä jääkaapissa ja tarjoa sitten vähän ajan päästä uudestaan (älä kuitenkaan siis anna kylmänä sitä kisulle).

• kiskis

Tämä "operaatio piilota ruoka" on näitä vanhoja vaistoja, ajalta jolloin kissat vielä piilottivat ruokansa, ja on hauska ja harmiton tapa. Meidän vanhin narttu saattaa kuopsutella puolikin tuntia, ja naukuu turhautuneena. Eihän sille voi kun nauraa. Tuo ruuan heittely taas on luultavasti tullut jäädäkseen, Kotikissa tytymme on myös mahdoton heittelemään ruokaa, varsinkin sydän täytyy viskellä ympäri seiniä... Koetahan kestää ja ottaa huumorilla.

• sitä sattuu...

Sinun tulee ymmärtää että kissasi on vielä jonkin aikaa pentu ja se pitää opettaa hyville tavoille nuorena,joten ota ohjat omiin käsiisi ja opeta kissallesi että ruoalla ei leikitä...kaikki kissat sotkevat syödessään mutta jos todella puoli keittiötä on kissan ruoassa niin olisi paras aika tehdä jotain...

...KÄRSIVÄLLISYYTTÄ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      8
      3142
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2158
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      116
      1778
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1126
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      133
      1012
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      36
      803
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      675
    Aihe