Haluaisin neuvoja meidän pikku ongelmaan. Meidän pikkukisu (4kk) on alkanut melkoisen remuamisen ruokansa kanssa. Jos ruoka ei maistu, sen ympärystää kaaputetaan ikäänkuin se haisisi kamalalta, ja ruoka jätetään syömättä, mutta jos ruoka on mieleistä (?), niin ensin saatetaan syödä ihan kauniisti kiposta, mutta muutaman palan jälkeen otetaan tassut avuksi, ja palasia alkaa lentää, ne pitää vissiin tappaa joka pala.
Keittiömme ei ole ihan mikään pienen pieni ja noin puolet on siitä kisun "ruokailualuetta". Positiivista tässä on se, että lähes kaikki palat syödään sitten kun niitä on aikansa viskelty, mutta selväähän se on että sotku siitä jää... Kisulla ei ole vielä niin paljoa ikää, etteikö jotain voisi olla tehtävissä!? Onko hankittava karsina?
"ruoalla ei leikitä"
3
373
Vastaukset
- Jossu
Mun kissanpennuista toinen kuoputtelee ja raapii ruokakupin ympäriltä syönnin jälkeen aivan kuin haluaisi "peittää" ruokakupit, että ruoka säilyisi tallessa. Se tekee niin, vaikka ei söisi mitään. Näillä ruokakupin "tarkistusreissuillakin" pitää vähän kaaviskella, vaikka eihän se ruoka sieltä mihinkään katoa :). Näin olen ainakin päätellyt, että kisu tahtoo tallettaa ruoan, muuta selitystä en keksi. Korjatkaa jos olen väärässä!
Sinun kissasikin on vielä niin nuori, että voihan tuo käytös olla vielä jotain reuhaamisvaihetta. Itse olen päättänyt, että kaikkea ruokaa pitää syödä mitä tarjolla laitetaan. JOs siitä tulee kipeäksi, niin se on eri asia, mutta tavallista ruokaa pitää syödä, nirsoilevia kissoja en halua omistani tehdä. Sinuna pitäisin vaan ne pahatkin ruoat kupissa, kyllä ne sieltä sitten katoaa, kun nälkä iskee. Jos ne joutuu lojumaan tuntikausia, käytä välillä jääkaapissa ja tarjoa sitten vähän ajan päästä uudestaan (älä kuitenkaan siis anna kylmänä sitä kisulle).- kiskis
Tämä "operaatio piilota ruoka" on näitä vanhoja vaistoja, ajalta jolloin kissat vielä piilottivat ruokansa, ja on hauska ja harmiton tapa. Meidän vanhin narttu saattaa kuopsutella puolikin tuntia, ja naukuu turhautuneena. Eihän sille voi kun nauraa. Tuo ruuan heittely taas on luultavasti tullut jäädäkseen, Kotikissa tytymme on myös mahdoton heittelemään ruokaa, varsinkin sydän täytyy viskellä ympäri seiniä... Koetahan kestää ja ottaa huumorilla.
- sitä sattuu...
Sinun tulee ymmärtää että kissasi on vielä jonkin aikaa pentu ja se pitää opettaa hyville tavoille nuorena,joten ota ohjat omiin käsiisi ja opeta kissallesi että ruoalla ei leikitä...kaikki kissat sotkevat syödessään mutta jos todella puoli keittiötä on kissan ruoassa niin olisi paras aika tehdä jotain...
...KÄRSIVÄLLISYYTTÄ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa83142Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92158Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1161778Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101126Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1331012Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450992- 36803
- 53733
- 67701
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30675