Järjetöntä syömistä

mansikkapuusti

Olen jo monena vuonna syönyt epäsäännöllisesti ja liikaa, siis syömiseni on ollut sitä, että syön tylsyyteen ja vaikkei olisi nälkä. Olen nyt 18-vuotias.

Viimevuonna minulla oli noin vuoden kestävä laihuuskausi, jolloin laihdutin itseni niin hoikaksi, että ehkäpä minulla jopa oli anoreksia...

Nyt olen kuitenkin jo viime syksystä asti palannut vanhaan ruotuun, eli nykyään syön taas aivan järjettömällä tavalla ja turhaan, syöminen oikeastaan pyörii mielessäni melkein jatkuvasti...

Kotona syön todella epäsäännöllisesti ja varsinkin iltaisin herkuttelen ja syön lisää ja lisää vaikka olisin ihan täynnä ja ähkyssä.

Kavereiden seurassa taas tulee mässättyä karkkia tai mitä milloinkin, mutta seurassakin tuntuu että syöminen on välillä pääosassa.

Olen nyt lihonut jo siihen malliin, että en taas kestä mahaani. Juuri siksi kerran aloin laihduttaa, koska vihasin läskimahaani, vaikka muualta kropasta olen suht. hoikka.

Nyt taas mahani on aivan kamala ja löysää läskiä, inhottaa... mutta tuntuu, etten saa tätä syömis- ja mässäilyrutiinia lopetettua.

Miksi en vain voi osata syödä kuten normaalit ihmiset, ilman että aina menee överiksi?

3

1979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

Mulla on kausia jolloin syön kuin mikäkin, tuntuu että olen elossa vain silloin kun saan ahmia, tää saattaa kyllä johtua lääkityksestäkin.. Sitten mulla on kausia jolloin pystyn vastustamaan kiusausta niin pitkälle että olen alipainoinen. Nyt taas menossa kovaa vauhtia siihen suuntaan, että syön koko ajan. Tekee vaan niin älyttömästi mieli ruokaa, ja tuntuu etten ole koskaan täynnä. Saatan kevyesti syödä kokonaisen pizzan ja sitten vaikka kilo karkkia päälle ja sitten tuntuu että vielä tekisi mieli jotain. Paino on vaihdellut todella paljon vuosien mittaan, anorektisesta, 35 kilosta 105:teen kiloon ja nyt painoa noin 50. Mä pelkään lihomista, mutten pysty oleen syömättä.

• kirjotan tännekin

Mulla on ollut monta vuotta ahmintaa.. ja kun kans puhun asiasta vaikka avomiehelleni niin "älä ahmi" tai "ahmi jotain kevyttä". Mutta sillon kun ahmin en voi hallita itseeni. Ahmin voita lusikalla purkista, kilottain leipää, jäätelöä, suklaata. päviän kalorit menee helposti yli 4000kcal.. ja sit kun en ahmi niin yritän syödä alle 1200kcal jotta en lihois. ja ei, en ahmi koska syön muuten liian vähän. vaan syön vähän koska ahmin, en halua lihota. vaikka söisin joka päivä n.1500 terveellisesti niin silti ahmin.
        Mun paino on ollu alimmillaan 56 ja ylimmillään 102kg. en jaksa tätä

• no soluton

Melkeinpä sama täällä, syön tylsyyteen vaikka ei olisi nälkä. Kamala ummetus enkä kestä enään tätä oloa plus turvonnutta paskamahaa.

Sen verran voin sanoa, että et ole ainoa. Ratkaisua ei ole. Sori.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe