Hei!
Ystäväni sairastaa vatsalaukun syöpää, hän käy sytostaatteis ja ymmärtääkseni häntä ei leikataan ollenkaan. En viitis kysellä häneltä, sillä näkee kuinka ihmiset vaan utelee ja utelee ja että hän on jo kyllästynyt koko aiheeseen. Mietityttää kuitenkin, et mitä sitten? Eikös ne sytostaatit tapa soluja, sittehen se kasvain jää vatsaan kuolleena? Kerran ei leikataan niin se ei kovin iso ole sitten vai? Mistä ne tietää että se on kuollut sitten jos ja kun hoidot lopetetaan (joku skannaus, zondaus, koepalat?)?
Sytostaatit, muttei leikkausta, miksi?
6
1437
Vastaukset
- aina....
ensisijainen hoitokeino.Yleensä leikkaus hoitoon ei ryhdytä jos syöpä laajalla alueella eikä pystytä saamaan koko kasvainta pois tai syöpä levinnyt jo laajalti eikä leikkauksesta juurikaan hyötyä.
- oMoP
tarkoittaako se sitä, ettei hänellä ole toivoa???
Olin koko ajan siinä uskossa, ettei se oli niinkään vakavaa...
Eikös se kuollut kasvain ole haittaaksi siell vatsassa? - niin....
oMoP kirjoitti:
tarkoittaako se sitä, ettei hänellä ole toivoa???
Olin koko ajan siinä uskossa, ettei se oli niinkään vakavaa...
Eikös se kuollut kasvain ole haittaaksi siell vatsassa?kauan kuin on elämää.
Jos ja kun ne sytostaatit tehoaa syöpäkasvaimeen niin ei se kuollut kasvain sinne jää vaan pienenee ja häviää.
en tiedä onko ystäväsi syövässä jotain tiettyä syöpä arvoa,(joka otetaan verikokeella)sitä seuraamalla tietää tehoaako hoidot.isälläni kilpirauhas-syöpä ja sen syöpä arvoja seurattiin sellaisella merkkiaineella kuin kalsitoniini ja toinenkin oli mutta en muista varmasti mikä se oli joku cea tai sinnepäin. - ahkerasti lukeva syöpis
niin.... kirjoitti:
kauan kuin on elämää.
Jos ja kun ne sytostaatit tehoaa syöpäkasvaimeen niin ei se kuollut kasvain sinne jää vaan pienenee ja häviää.
en tiedä onko ystäväsi syövässä jotain tiettyä syöpä arvoa,(joka otetaan verikokeella)sitä seuraamalla tietää tehoaako hoidot.isälläni kilpirauhas-syöpä ja sen syöpä arvoja seurattiin sellaisella merkkiaineella kuin kalsitoniini ja toinenkin oli mutta en muista varmasti mikä se oli joku cea tai sinnepäin.Jospa ystäväsi vatsasyöpä on ns. kiltti syöpä, ettei vaadita radikaalia hoitoa? Ole kuitenkin ystävällesi yhä se rakas ystävä!
- syöpä tyyppi
ratkaisee, voidaanko leikata. Siis kaikki syöpiä ei ole mahdollista leikata.
- tarkoitat
syöpä tyyppi kirjoitti:
ratkaisee, voidaanko leikata. Siis kaikki syöpiä ei ole mahdollista leikata.
syöpätyypillä?mielestäni kaikkia syöpiä voi leikata,katsotaan vai onko siitä hyötyä.
isäni syöpää ei lähdetty enään kaulasta leikkaamaan koska maksa myös täynnä syöpää joten leikkaus ei olisi parantanut isäni ennustetta tai elinaikaa mitenkään.ja tietysti syöpää ei leikata siinäkään tapuksessa johon on mahdoton päästä käsiksi esim.aivokasvaimet joskus,luustosyöpä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718