ruoka hiiret

apua?

Minulla on 4viljaa ja 2 boaa. ja olen alkanut miettimään, että niiden ruoka on melkoisen kallista! olisiko mitenkään mahdollista alkaa kasvattamaan itse niille ruokaa? ja miten ne sitten poikaset tapettaisiin jotta ne voisi syöttää kärmyille? olen jo jonkin aikaa miettinyt tätä, mutta en ole saanut aikaiseksi. ja toinen syy oli että minulla oli liian vähän tietoa.

2

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

Ruokakasvatuksesta löytyy hyvin asiaa sekä hiirifoorumilta että herppi.netistä hakua käyttämällä.

Tässä muutamia linkkejä alkuun:

http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?t=8061&highlight=k%E4%E4rme
      http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?t=394
      http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=19531
      http://www.hiiret.fi/fin/kasvatus/index.html

Itse olen nyt jonkin aikaa kasvattanut hiiret omille käärmeille. Meillä homma toimii pääosin kolmen boksin voimin; yksi on uroksen boksi, johon myös astutusvuorossa oleva naaras siirretään (uros ja naaras asuvat meillä yhdessä aina pariviikkoa ennenkuin naaras siirretään omaan boksiin), toisessa on se naaras jolla kulloinkin on poikaset (tai joka on pian synnyttämässä) ja kolmannessa lepovuoroiset naaraat. Varabokseja kyllä löytyy myös, jos esimerkiksi välillä osia poikasia pitää kasvattaa vanhemmiksi asti (meiltä kun osa tuppaa joskus myös lemmikkikotiin eksymään). Yhdellä naaraalla teetän maksimissaan kolme poikuetta ja sen jälkeen se jää eläkkeelle kasvatuksesta.

Alle 10 päiväiset poikaset lopetetaan mekaanisesti, eli esimerkiksi kovalla iskulla päähän, sitä vanhempien kohdalla toimii hiilidioksidi (hiirifoorumilta löytyy rakennusohjeita hiilidioksidikammiolle). Itse karsin poikueet tavallisesti kolmipäiväisenä n. kuuteen poikaseen per emo (poikaset saavat näin enemmän maitoa ja kasvavat nopeammin ja tasaisemmin) sen jälkeen lopetan sitten käärmeenruuaksi menevät hiilidioksidilla niiden ollessa noin pariviikkoisia (omat käärmeet kaikki melko nuoria). Karsitut pinkit myyn sitten niitä tarvitseville, niin menevät nekin sitten hyötykäyttöön.

Aloitushiiret kannattaa hankkia ihan kasvattajilta, näyttelylinjaiset ovat monesti paremman kokoisia mitä eläinkauppahiiret. Aika monella hiirikasvattajallakin on myös käärmeitä, eli hiirifoorumillakin uskaltaa hiiriä myös ruokakasvatukseen kysellä.

• ---

Tästä oli apua hyvin paljon. nyt vain miettimään että pystyykö niitä pikkusia sitten itse lopettamaan :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4650
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      93
      2408
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      571
      1818
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1573
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1491
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1197
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1128
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      978
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      977
    Aihe