Terve, olen 17 vuotias poika ja selässäni on ollut todella pitkiä selän leveyden mittaisia arpia tuolla alaselässä. Olin ylä-asteella todella aktiivinen urheilun harrastaja ja olin aika timmissä kunnossa. Sen jälkeen se vaan loppui ja minust tuli laiskempi. Rupesin istumaan koneella ja katselin vain töllöä. Huomasin tuossa vuosi sitten jouluna selässäni muutaman arven, sen jälkeen niitä on tullut runsaasti lisää.
Johtuuko nämä arvet kun olen lihonut hieman? vai onko ainainen istuminen niin koulussa ja kotona ollut vaikuttajana asiaan? Miten näitä voi edes hoitaa? Olen rupenut taas liikkumaan, käymään puntilla ja lenkillä ja lisäksi ruvennut pelaamaan salibandya. Kuntoilun jälkeen vaatteita vaihtaessa tai suihkussa kaverini ihmettelevät arpiani :S Olen myös kasvanut todella paljon viimeisen 1,5 vuoden aikana. Pituutta löytyy yli 185 cm, kun muutama vuosi sitä oli 175 ja risat? :S
Eli mikä avuksi? Lääkärille vai liikkumaan ja reenaamaan selkää? Vai ovatko arvet pysyviä.
Oudot arvet selässä
4
5929
Vastaukset
- kun kasvat
Iho vaan venyy, kun tulee nopeasti muutoksia. En osaa enempää selittää. Luullakseni ns. arpia ei saada millään kuntoon tai piiloon. Ehkä tämä on vanhentunut tieto?
- Mies-25
Eiköhän tässä raskausarvista ole kyse. Iho ei ehdi muun kropan mukaan kasvussa ja arpia tulee. Jotain voiteita myydään joilla näitä pitäisi saada hieman paremmiksi, mutta tuskin ne ihmeitä tekee. Treenaaminen ei noihin auta, vaan esim. bodareille niitä saattaa ilmaantua senkin edestä kun paikat turpoaa.
Itselläni on myös selkä noita täynnä. Samoin polvien sisäsyrjät ja lonkan seutu. Mutta eipä nuo mitään ole koskaan haitanneet. Siinä ne menee muiden arpien lomassa. :)
- Noraldo
Raskausarviltahan nuo kuulostaa. Vaalenevat ajan myötä mutta hitaasti. Itse myin rasvaa jota pikkusiskoni on testannut (hänellä todella näkyvät jäljet) ja arvet oli yhden putelin jälkeen vaalenneet lähes kokonaan. Suosittelen!!
- missä martkkinoit voiteitas...
hmmm.. elähän nyt ala maailmaa parantamaan voiteellasi.. voinhan minäkin sanoa että arvet häviävät kokonaan MINUN voiteillani.
arpi on aina arpi, joka haalistuu ajan myötä, ei siihen kuule mitään poppakonsteja ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275