Kyselin tässä tänään asiakastiedosta, miten merkinnät eivät ole vielä rekisterissä lyhentyneet, vaikka uudet ajat tulivat voimaan jo vuoden 2007 lopussa.
Virkailija kertoi rekisterin päivttyvän nyt syyskuussa ja tuolloin TUOREIN maksuhäriömerkintä lyhenee vuodella (jos saatavan suorituksesta merkintä heillä, lyhenee merkintä 2 vuodella)
Jos useita merkintöjä, muut ajat jäävät ennalleen.
Esim. maksuhäiriö 2007, merkinnän poistuminen 15.11.2011 (suorituksesta tieto) poistuu merkintä nyt 15.11.2009. Jos toinen merkintä josta poistumisaika 15.9.2009 (aikaisemmin tullut, esim 2005), poistuu se siten 15.9.2009.
ASIAKASTIETO=LUOTTOTIEDOT
6
849
Vastaukset
- Pankkitäti
Ei salaisuus!
Henkilö joka on ollut velkajärjestelyssä, pankeista löytyy merkintä velkajärjestelyssä silloin aika!
Vaikka olisit saanut puhtaat paperit, "pankin silmissä olet edelleen "lainsuojaton"!
Surullista mutta totta!- SAIN PANKISTA
velkaa heti ja olen saanut kaikkea mitä ennen
velkaantumistakin. - Pankin tätiä höylännyt
Pankit ei saa pitää omaa rekisteriää joka vaikeuttaa asiakkaan luoton saantia, vaikka se oma pankkisi sanoo mitä. No Nordea kyllä pitää ja kuulemma kun tuttava pyysi selvitystä niin saavat pitää???? ja hänen velkajärjestelystä tai sen päättymisestä jo viisivuotta.
Muuten vaihto pankin Nordeasta toiseen niin hommat alko taas sujumaan ei kyselleet mitään epätavallista tiedot, palkat ja sitten allekirjoitus saa viellä visan siihen kaupan päälle luotollisena.
Mutta vaihda pankkia sellaiseen joka ei ole ollut velkojasi ne seuraavat vain asiakastiedon listoja.
Mutta Nordea vähän vaikea tapaus olen itse aina ollut sen asiakas tai silloin kun oli jotain muuta olikos se KOP vai mikä se oli? massi asiat kunnossa nyt ja ennenkin velkaa ei ole ollut 10vuoteen.
Auton tossa vaihdoin ja ajattelin jotta maksan jäämän pankkilainalla suoraan pois niin saa omistussuhteen kuntoon elikkä itseni.
Nordea ei myöntänyt siitä suivaannuin ja kävelin kadun toiselle puolelle kilpailijalle puolituntia rahat uudella tilillä ja kävelin Nordeaan jonotin asiakspalveluun ja lopetin tilit omani kaksi tiliä ja lapsieni annoin kortit pois ja siirsin reilun 5000 tonnia rahaa kilpailijan pankkiin ja nostin paritonnia.
Virkailija jonka kanssa olin hetkeä aikaisemmin neuvotellut mulkoili no pidin vähän teatteriakin ihan kiusaksi, että pitää rahat siirtää turvaan kun ilmassa on Sampomaisia väreitä;-)
Nyt ajan taas uudella autolla ja pankki sai hyvä asiakkaan tai oikeastaan kolme, mutta ilmeisesti olin sen verran huono asiakas nordealle kun en ollut veloissa korviani myöten;-) en ole muuten nytkään. - Luottotietoihin
Oikeuden kautti..totta kait pankit sitten sen näkevät..mut muita tietoja esimerkiksi perintätietoja ei laki anna kaupata edes luottotietoina,taisi olla kuluttajaviradton sivuilla juttuakin asiasta..
- Anonyymi
Maksuhäiriömerkinnöissä, luottotiedoissa ja niiden rekistereissä todella paljon virheitä, kun kukaan ei poista tai hoida niitä asianmukaisella tavalla.
Kukaan ei valvo vanhoja tietoja, ihmiset ei osaa hoitaa ja valtavaa kirje, viestisotaa kun on osaamattomia henkilöitä niitä hoitamassa.
Byrokratiaa, vero, pankit, lainanantajat ei hoida ja kaikki jää roikkumaan reksitereihin.
Olen tässä poisttatnut tietoja laian yms hauista ja arvatkaapa kuinka vaikeaa sen ja työlästä kun ei edes suostuta poistamaan tai kukkan hoida niitä aina sanotaa ei kuulu hielle, että silleen.
Itse olin hakemassa autolainaa ja ylläty yllätys rekisteri kertookin nyt ihan toista, että minulla ei olisikana varaa ostaa autoa. Näin uskottava on tämä rekisteri, kukahn sen keksi?
Kukaan ei ainakaan hoida, tai päivitä sitä. Taitaa jäädä monelta saamatta lainaa tai muuta asiaa. On todella hankalaa kokeilkaapa, voitte yllättyä. - Anonyymi
Jos olet hoitanut asiat huonosti on merkintä aiheellinen. Pankeilla on oltava oikeus rekistereihin myös yleisen merkinnän poistuttua, Tämä on minun mielipide. On myös ihmisiä joilla on tahtoa pärjätä mutta ei mahdollisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3653822Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091423- 941267
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651064Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58877Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass14877- 38870
Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11847Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60839- 65831