Kirje vangille ja kirjeenvaihto

Sulo.S

Vangille merkitsee jo postikortin saanti paljon. Ei mikään rantalomakohteesta laitettu pullistelukortti,
vaan sydämestä lähtenyt huomionosoitus. Kun se tulee sydämestä voi se tulla silloin vaikka mistä,
vaikka Kambotsasta tai Panamasta.

Itselle oli postintuloaika aina hyvin tärkeä aika. Pettymys oli vankilassa suuri jos ei tullutkaan postia ja varsinkaan ei juuri siltä.
Omistin myöskin aika laajan kirjeenvaihdon, tutuista ja vähemmän tutuista. Jouduin jopa välillä karsimaan joitakin jo sivilissä olleita tuttuja pois.
Keravan nuorisovankilassa Nupiksessa pyysin naapurisellin kaveria harjanvarrella antamaan kalterien välistä joitain osotteita jostain hänellä olevasta kirjekerhon nimilistasta. Tuosta valitsin yhden ja siitä poiki siviilissäkin vuoden päivät jatkunut seurestelusuhde.

Pyysipä yksi naispuoleinen vankilavirkailijakin minua itselleen kirjoittamaan vuosia monia myöhemmin eri reissulla. Kansliapäässä hän sanoi;
kirjoita kun sinne asetut. Minut siirrettiin vastoin tahtoa yhteen silloiseen keskusvankilaan.
Nainen oli mukava ja herttainen.
Nyt minulla on livenä tapaamani samannäköinen mutta mustatukkainen ollut jo yli 20 vuotta. Oikea tiikeri.

Uskoisin vangin rakkaille laittaman kirjeen olevan myös hyvin tärkeä. On hyvä tietää kuinka puoliso voi ja onko kaikki hyvin.

53

7041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulla, "ex-kirjekaveri...

      En jaksanut enää sitä ruikutusta alastonkuvista, seksi mielihaluista, asennoista, ääntelystä sekä kaikesta muusta seksielämään liittyvästä kirjoittelusta. Piti jokaiseen kirjeeseen laittaa jotain masturboimiseen tai vastaavaan liittyvää tekstiä.
      Jos kerroit viikonloppuna olleesi ulkona kavereiden kanssa juhlistamassa vaikka kaverin syntymäpäivää, tuli seuraavassa kirjeessä kaikenlaista haukkumista, huoraksi leimaamista sekä uhkailua kirjeiden loppumisesta. Kuka jaksaa sellaista ? En ainakaan minä.

      Lupauksia vaikka minkälaisesta elämästä siviilissä, mutta kun se siviili siintää 5 vuoden päässä on hieman vaikea keskittyä elämiseen ja töiden tekemiseen, koska sillä toisella ei ole mitään käsitystä mitä siviilielämässä vaaditaan jos sen aikoo hyvin tehdä. Lupauksia rahoista, asunnoista ja ikuisesta rakkaudesta luvataan varmasti jokaiselle kymmenistä kirjekavereista. Viimeinen pisara oli se kun menin tapaamiselle ja keskustelin yhden naisen kanssa tupakkapaikalla vankilan ulkopuolella ja totesimme, että hän oli juuri käynyt tapaamassa sitä vankia kenen luokse itse olin menossa tapaamiselle. Hän oli kuulemma ainut, oikea ja se suuri rakkaus. Samat sanat olin minäkin kuullut edellisessä kirjeessä.
      Tupakkaa, kahvia ja lehtiä piti aina toimittaa tapaamisella käydessä, toivottavasti ei kovinkaan montaa samaa lehteä oltu tuotu tuon toisen naisen kanssa.

      Se siitä !

      Kerro Sulo onko tässä yhtään tuttua ! ! !

      • Sulo.S

        Eipä mukavalta kuulosta mutta pahimmillaan se voi olla tuota.
        Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.

        Hyvä kun toit myös tämänpuolen esille asiasta.

        Voimia ja valota joskus Ulla miten teillä jatko meni.


      • Kiiintoisaa

        Kaikki ei ole kultaa mitä sormissa kiiltelee. Se voi olla väärennettyä kultaa. Ulkomailta tuotua halparomua, mikä näyttää kullalta. Hyvää kesää Ullalle sinne jonnekkin!!!Elämä on ihmeellistä joskus ja etenkin elämänkuviot. Oletko sinäkin uskovainen nainen?? Uskotko jehovaan, vai mihin???


      • Uskontoja_seuraillut
        Kiiintoisaa kirjoitti:

        Kaikki ei ole kultaa mitä sormissa kiiltelee. Se voi olla väärennettyä kultaa. Ulkomailta tuotua halparomua, mikä näyttää kullalta. Hyvää kesää Ullalle sinne jonnekkin!!!Elämä on ihmeellistä joskus ja etenkin elämänkuviot. Oletko sinäkin uskovainen nainen?? Uskotko jehovaan, vai mihin???

        Ihmiset voivat leikkiä uskovaista, käytös ja teot kuitenki voivat olla pahempi kuin monella pakanalla.

        pelkkä risti kaulassa ja raamattu eivät tee ihmistä uskovaiseksi, vaan teot mitä tehdään raamatun ilosanomaa toteuttaen.


      • Uskontoja_seuraillut
        Kiiintoisaa kirjoitti:

        Kaikki ei ole kultaa mitä sormissa kiiltelee. Se voi olla väärennettyä kultaa. Ulkomailta tuotua halparomua, mikä näyttää kullalta. Hyvää kesää Ullalle sinne jonnekkin!!!Elämä on ihmeellistä joskus ja etenkin elämänkuviot. Oletko sinäkin uskovainen nainen?? Uskotko jehovaan, vai mihin???

        esimerkiksi:aito uskovainen vanhempien ero tilanteessa välittää perheen lapsista, ei vetoa mihinkään uskontoon, kun heitä ei voi tavata ja pakoile vastuuta toiselle osapuolelle jäädyistä lapsistaan.

        Näin se on amen=totisesti.


      • Hohhoh.

        Ullan kirjoitukseen vastaan (vaikka se onkin vuosien takaa), että hemmetin hyvin kirjoitettu. Juuri tuollaista se on naisen näkökulmasta: ensin jeesustellaan että halutaan vaan kirjekavereita ja miten tärkeää on ajatustenvaihto, ja mihin se sitten lopulta johtaakaan: tuohon ruikutukseen ja vonkaamiseen jokaiselta kaksijalkaiselta. Hohhoijaa. Ei kerro kovin hyvää miesten ajatusmaailmasta.

        Sulolle vastaan, että et ilmeisesti tunne naisten ajatusmaailmaa lainkaan kun kyselit Ullalta että miten jatko meni. Hoh. Mikä jatko? Kuka nainen tuollaisen valehtelevan jaskakasan kanssa mitään jatkaisi??


    • murheet!

      moni rikoksen uhri odottaa kirjettä lääkäriltä, mielenterveystoimistolta, kelalta, pankista, työpaikalta ja muilta kuntouttavilta laitoksilta.lisäksi perheelämä ja suhde muuttunut arkiseksi taisteluksi ja jaksamiseksi!

    • -kyyneltenmurhaaja-

      Kyllä se on vangin omaisellekin tärkeää saada kirjeitä. Normaalit päivittäiset keskustelut ja se jatkuva toiseen tutustuminen jota parisuhteessa tapahtuu siirtyy pitkälti kirjeisiin. Itse en voi edes kuvitella, miten suhteemme pysyisi hengissä ilman tätä kirjeenvaihtoa. Ja tosiaan, emme ole tutustuneet kirjeenvaihdon merkeissä, vaan asuneetkin vuosia yhdessä ennen kuin Rakkaani päätyi kiven sisään.

      • Sulo.S

        On varmasti tärkeää saada omaisten tietoa rakkaastaan. On se kirje siviliinkin se yksi kokokohta, kun laittaja on se oikea.

        Kuten sanoin livenä olen tavannut vaimoni ja olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta.

        Olimme lomalla ulkomailla eri maassa ja tulimme toiseen maahan. Ketään muuta ei pyydetty tullissa ratsiaan kuin vaimoni. Arvatenkin johtuen mustasta tukasta ja muusta. Kahta tullinaista ja yhtä miestä kiinnosti kovasti hänen tavarat.
        Tarjouduin itse ratsattavaksi, mutta ei heitä kiinnostanut. Ei vaikka kumpikin käsi on ranteesta ylös asti täynnä vankilatatuointeja luvuilta 1973 - 1997.


      • kirjoittelu loputtava
        Sulo.S kirjoitti:

        On varmasti tärkeää saada omaisten tietoa rakkaastaan. On se kirje siviliinkin se yksi kokokohta, kun laittaja on se oikea.

        Kuten sanoin livenä olen tavannut vaimoni ja olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta.

        Olimme lomalla ulkomailla eri maassa ja tulimme toiseen maahan. Ketään muuta ei pyydetty tullissa ratsiaan kuin vaimoni. Arvatenkin johtuen mustasta tukasta ja muusta. Kahta tullinaista ja yhtä miestä kiinnosti kovasti hänen tavarat.
        Tarjouduin itse ratsattavaksi, mutta ei heitä kiinnostanut. Ei vaikka kumpikin käsi on ranteesta ylös asti täynnä vankilatatuointeja luvuilta 1973 - 1997.

        Ei mitään kirjoitteluja vankila aikana,kyllä omaiset tietävät missä luuseri on,vankeuden jälkeen kaatopaikalle asumaan niin kuvottavia rikoksen tekijät on.


      • -kyyneltenmurhaaja-
        kirjoittelu loputtava kirjoitti:

        Ei mitään kirjoitteluja vankila aikana,kyllä omaiset tietävät missä luuseri on,vankeuden jälkeen kaatopaikalle asumaan niin kuvottavia rikoksen tekijät on.

        Miksi kirjoitella tänne jos ei ole mitään sanottavaa?


      • vangilla
        -kyyneltenmurhaaja- kirjoitti:

        Miksi kirjoitella tänne jos ei ole mitään sanottavaa?

        Linnan venkuloilla vippaa päässä ja aika pahasti,muistella nyt helvetti jotain vankeus aikoja heh,minä sentään olen järkevä.


      • Sulo.S
        vangilla kirjoitti:

        Linnan venkuloilla vippaa päässä ja aika pahasti,muistella nyt helvetti jotain vankeus aikoja heh,minä sentään olen järkevä.

        Mitä sanot tavisten sanonnoista;
        suurimmat rikolliset ne vapaalla ovat?

        Ps. Hyvin kiinnostavaa on vankila sinulle.
        Onko haave jota et uskalla täyttää olla entinen vanki?


      • sanonnat
        Sulo.S kirjoitti:

        Mitä sanot tavisten sanonnoista;
        suurimmat rikolliset ne vapaalla ovat?

        Ps. Hyvin kiinnostavaa on vankila sinulle.
        Onko haave jota et uskalla täyttää olla entinen vanki?

        Ehkäpä sanonta että suurimmat rikolliset mitä ovat vapaalla jalalla, taviksien suusta kuulee on näitä valkokauluspaitoja,rahojen pimittämisiä sun muita kierouksia.

        Tiesitkö sinä Sulo jo edesmenneen Klinun,


      • Mickey...
        sanonnat kirjoitti:

        Ehkäpä sanonta että suurimmat rikolliset mitä ovat vapaalla jalalla, taviksien suusta kuulee on näitä valkokauluspaitoja,rahojen pimittämisiä sun muita kierouksia.

        Tiesitkö sinä Sulo jo edesmenneen Klinun,

        Asuin aikoinaan samassa kylässä Loikkasen kanssa. Hän oli naimisissa kunnan johtavanlääkärin kanssa. Klinu oli uskonmiehiä ja kierteli kertomassa mm. kouluissa itsestään.
        Sellanen tavallinen tallaaja hän loppupeleissä oli.


      • onko kyseessä
        sanonnat kirjoitti:

        Ehkäpä sanonta että suurimmat rikolliset mitä ovat vapaalla jalalla, taviksien suusta kuulee on näitä valkokauluspaitoja,rahojen pimittämisiä sun muita kierouksia.

        Tiesitkö sinä Sulo jo edesmenneen Klinun,

        Onko klinu kuollut?Vai olenko erehtynyt henkilöstä?Oliko elinkautisvanki joka tuli uskoon ja meni naimisiinkin vankilan naislääkärin kanssa?Teki jotain luento matkoja myös ainakin Viroon.Olen lukenut hänen elämänkertansa.Loikkanen nimeltään.Vai olenko erehtynyt henkilöstä?


      • Mickey...
        onko kyseessä kirjoitti:

        Onko klinu kuollut?Vai olenko erehtynyt henkilöstä?Oliko elinkautisvanki joka tuli uskoon ja meni naimisiinkin vankilan naislääkärin kanssa?Teki jotain luento matkoja myös ainakin Viroon.Olen lukenut hänen elämänkertansa.Loikkanen nimeltään.Vai olenko erehtynyt henkilöstä?

        Sama mies ja on siirtynyt ajasta iäisyyteen.


      • Sulo.S
        Mickey... kirjoitti:

        Sama mies ja on siirtynyt ajasta iäisyyteen.

        Klinu on siirtynyt eri ulottuvuuksille ja vuosia sitten, kuten jo asian totesit.

        Aika tavallinen tallaaja Klinu loppupelissä oli.
        Yhtä asiaa vain en ymmärrä. Kun Klinu paistatteli parrasvaloissa, hän ei piitannut mustalaisista yhtään mitään. Kun alkoi sairastella hän kuulemma hakeutui heidän seuraansa?..!!?


      • loikkasesta vielä
        Sulo.S kirjoitti:

        Klinu on siirtynyt eri ulottuvuuksille ja vuosia sitten, kuten jo asian totesit.

        Aika tavallinen tallaaja Klinu loppupelissä oli.
        Yhtä asiaa vain en ymmärrä. Kun Klinu paistatteli parrasvaloissa, hän ei piitannut mustalaisista yhtään mitään. Kun alkoi sairastella hän kuulemma hakeutui heidän seuraansa?..!!?

        Ei Loikkanen vankilasta päästyään paistatellut parrasvaloissa.Hän teki jotain mistä muutkin vangit voisivat ottaa oppia.Maksoi vielä vapaudessaankin velkaansa yhteiskunnalle.Kärsi vankila rangaistukset sen jälkeen auttoi vielä muita hädässä olevia.Ei mielestäni ollut väärin näyttää esimerkkiä että tuohonkin suuntaan voi elämässä asiat mennä jos on tahtoa.Mikä parasta hän kykeni vielä kaiken jälkeen rakastamaan.Olisihan "mustalaiset" niin kuin itse asian ilmaisit,voineet itse mennä Loikkasen luokse.Ei yksi mies joka paikkaan ehdi.Tietenkin sairasteltuaan hakeutui enemmän"mustalaisten" seuraan kun oli enemmän aikaa.


      • Sulo.S
        loikkasesta vielä kirjoitti:

        Ei Loikkanen vankilasta päästyään paistatellut parrasvaloissa.Hän teki jotain mistä muutkin vangit voisivat ottaa oppia.Maksoi vielä vapaudessaankin velkaansa yhteiskunnalle.Kärsi vankila rangaistukset sen jälkeen auttoi vielä muita hädässä olevia.Ei mielestäni ollut väärin näyttää esimerkkiä että tuohonkin suuntaan voi elämässä asiat mennä jos on tahtoa.Mikä parasta hän kykeni vielä kaiken jälkeen rakastamaan.Olisihan "mustalaiset" niin kuin itse asian ilmaisit,voineet itse mennä Loikkasen luokse.Ei yksi mies joka paikkaan ehdi.Tietenkin sairasteltuaan hakeutui enemmän"mustalaisten" seuraan kun oli enemmän aikaa.

        Jos eläessään Klinu olisi erehtynyt kirjoittamaan tälle palstalle,
        olisi finninaamat listineet teoriassa miehen.

        Loikkanen joutui tahtomattaan parrasvaloihin.

        Mitä tulee mustalaisiin,
        kumpikohan tietää paremmin miten asiat todellisuudessa oli?
        Minä näin ihan 2 - 3 metrin päästä, ja tiedän paljon muutakin.

        On ne kuule muutkin tehneet avustustyötä kuin Reijo Loikkanen.


      • Hanappu
        Sulo.S kirjoitti:

        Jos eläessään Klinu olisi erehtynyt kirjoittamaan tälle palstalle,
        olisi finninaamat listineet teoriassa miehen.

        Loikkanen joutui tahtomattaan parrasvaloihin.

        Mitä tulee mustalaisiin,
        kumpikohan tietää paremmin miten asiat todellisuudessa oli?
        Minä näin ihan 2 - 3 metrin päästä, ja tiedän paljon muutakin.

        On ne kuule muutkin tehneet avustustyötä kuin Reijo Loikkanen.

        Toiset joutuu tahtomattaan ja toiset ei pääse vaikka kuinka yrittää. Kirjoituksestasi paistaa kateus selkeästi läpi.
        Olethan sinäkin tämän palsta parrasvaloissa.

        Oliskohan mannet, tehnyt Klinulle joskus jotain mistä hän ei oikein pitänyt?
        Vaikka tuli uskoon, ei siltikkään antanut näille anteeksi, kuten eräs joka ei anna anteeksi tavis-koviksille.


      • hieman tarkennusta
        Sulo.S kirjoitti:

        Jos eläessään Klinu olisi erehtynyt kirjoittamaan tälle palstalle,
        olisi finninaamat listineet teoriassa miehen.

        Loikkanen joutui tahtomattaan parrasvaloihin.

        Mitä tulee mustalaisiin,
        kumpikohan tietää paremmin miten asiat todellisuudessa oli?
        Minä näin ihan 2 - 3 metrin päästä, ja tiedän paljon muutakin.

        On ne kuule muutkin tehneet avustustyötä kuin Reijo Loikkanen.

        Nämä "avustustyöntekijät"?Et ainakaan itse koska puheesi ja kielen käyttösi ei ainakaan viittaa sinnepäin.Kirjoituksestasi saa vaikutelman että vaimosi on romaani.Miksi nimittelet omaasi mustalaiseksi vaikka sana on nyky maailmssa osoitus rasismista.Mitäs hyvää sinä olet tehnyt?Ei pelkkä suunsoitto ja saarnaaminen ketään auta.Loikkanen teki jotain konkteerista josta oli monille todellista apua!Rauha hänen muistolleen!


      • Mikko L
        hieman tarkennusta kirjoitti:

        Nämä "avustustyöntekijät"?Et ainakaan itse koska puheesi ja kielen käyttösi ei ainakaan viittaa sinnepäin.Kirjoituksestasi saa vaikutelman että vaimosi on romaani.Miksi nimittelet omaasi mustalaiseksi vaikka sana on nyky maailmssa osoitus rasismista.Mitäs hyvää sinä olet tehnyt?Ei pelkkä suunsoitto ja saarnaaminen ketään auta.Loikkanen teki jotain konkteerista josta oli monille todellista apua!Rauha hänen muistolleen!

        olisi Klinun hyvydestä?


      • SULO!
        Sulo.S kirjoitti:

        On varmasti tärkeää saada omaisten tietoa rakkaastaan. On se kirje siviliinkin se yksi kokokohta, kun laittaja on se oikea.

        Kuten sanoin livenä olen tavannut vaimoni ja olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta.

        Olimme lomalla ulkomailla eri maassa ja tulimme toiseen maahan. Ketään muuta ei pyydetty tullissa ratsiaan kuin vaimoni. Arvatenkin johtuen mustasta tukasta ja muusta. Kahta tullinaista ja yhtä miestä kiinnosti kovasti hänen tavarat.
        Tarjouduin itse ratsattavaksi, mutta ei heitä kiinnostanut. Ei vaikka kumpikin käsi on ranteesta ylös asti täynnä vankilatatuointeja luvuilta 1973 - 1997.

        "Tarjouduin itse ratsattavaksi, mutta ei heitä kiinnostanut. Ei vaikka kumpikin käsi on ranteesta ylös asti täynnä vankilatatuointeja luvuilta 1973 - 1997."

        KUVISSASI JOTKA OVAT OLLEET ESILLÄ KÄTESI EIVÄT AINAKAAN OLE TÄYTEEN TATUOITUJA, VAAN NIISSÄ ON MUUTAMIA KUVIA SIELLÄ TÄÄLLÄ. TÄYTEEN TATUOITUA KÄTTÄ SANOTAAN NS. HIHAKSI. ELI KUIN PITKÄHIHAINEN PAITA KÄSI YMPÄRIINSÄ! SINUN KÄDET EI OLE "SLEEVEJÄ" NÄHNYTKÄÄN! SORI NYT VAAN!

        PS. JOS VAIMOSI ON MUSTALAINEN NIIN TIETENKI HÄNET RATSATAAN VAIKKA LÄHI SIWASSA. HARMILLISTA MUTTA TOTTA.


    • m

      se kirjeen tulo elämän valopilkkuja, taas jaksaa monta päivää kun mieheltä on tullut kirje vankilasta. ja ihana kun taas kirjoitan hänelle. kai se merkitsee hänellekin paljon. mietin kotona aina että nyt tänään hän sai kirjeeni...

      • eräs nuori nainen

        Kyllä se mullekin on tärkeetä, että saan kirjeitä mieheltä... Vuoden ollaan kirjoiteltu. Nyt saa pian loman. Toivottavasti saataisiin olla yhdessä. Vuos vielä jäljellä.


      • Lissu.

        Pitää yhteyttä vaikka he vankilassa ovatkin. Se on sitä todellista rakkautta, joka kestää niin ilot kuin surutkin. Eihän elämässä kaikki ole niitä ilon päiviä.""Sellaista elämää on vain elokuvissa"".


      • ERKKU_75
        Lissu. kirjoitti:

        Pitää yhteyttä vaikka he vankilassa ovatkin. Se on sitä todellista rakkautta, joka kestää niin ilot kuin surutkin. Eihän elämässä kaikki ole niitä ilon päiviä.""Sellaista elämää on vain elokuvissa"".

        Olen samaa mieltä asiasta et vankiin pitäisi pitää yhteyttä kirjeitse/kortein.Niin kun minä pidän yhteyttä kirjeillä mun tulevaan avopuolisoon.ja hän soittelee mulle 4-5 kertaa viikossa kun on suljetulla nyt,mutta ennen sitä oli avolla,mutta mokas,mutta siitä huolimatta rakastan häntä vaikka mokaskin hyvän paikan,koska avossa saa helposti aineita joita voi käyttää jos ei vaan jää testeissä kiinni.Kävin tapaa häntä kaks kertaa avolla ja nyt lähi aikoina menen suljetulle tapaa häntä.avolla ollessa oli hteys tiiviimpää,mutta silti nytkin kirjeet vaihtuu tiiviiseen tahtiin välilämme.2kk on jäljellä rakkaallani sit saadaan olla kaksistaan :) Tapasin nykyisen rakkaani työpaikalla jossa oli asukkaana,ja olin silloin naimisissa mutta otin eron miehestäni koska meillä oli aika samanlaiset musamaut ja muutakin yhteistä. Ja nyt odotan et ero tulee voimaan et voidaan joskus mennä naimisiin tai kihloihin.


      • Hohhoh...
        ERKKU_75 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä asiasta et vankiin pitäisi pitää yhteyttä kirjeitse/kortein.Niin kun minä pidän yhteyttä kirjeillä mun tulevaan avopuolisoon.ja hän soittelee mulle 4-5 kertaa viikossa kun on suljetulla nyt,mutta ennen sitä oli avolla,mutta mokas,mutta siitä huolimatta rakastan häntä vaikka mokaskin hyvän paikan,koska avossa saa helposti aineita joita voi käyttää jos ei vaan jää testeissä kiinni.Kävin tapaa häntä kaks kertaa avolla ja nyt lähi aikoina menen suljetulle tapaa häntä.avolla ollessa oli hteys tiiviimpää,mutta silti nytkin kirjeet vaihtuu tiiviiseen tahtiin välilämme.2kk on jäljellä rakkaallani sit saadaan olla kaksistaan :) Tapasin nykyisen rakkaani työpaikalla jossa oli asukkaana,ja olin silloin naimisissa mutta otin eron miehestäni koska meillä oli aika samanlaiset musamaut ja muutakin yhteistä. Ja nyt odotan et ero tulee voimaan et voidaan joskus mennä naimisiin tai kihloihin.

        "olin silloin naimisissa mutta otin eron miehestäni koska meillä oli aika samanlaiset musamaut ja muutakin yhteistä. Ja nyt odotan et ero tulee voimaan et voidaan joskus mennä naimisiin tai kihloihin."

        Yhteiset musamaut ja muutakin yhteistä????? :D

        ...eipä sitä paljon tarvita linnapiireissä, kun jo kihloja ja avioliittoja suunnitellaan... :D


      • Joopa joo
        ERKKU_75 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä asiasta et vankiin pitäisi pitää yhteyttä kirjeitse/kortein.Niin kun minä pidän yhteyttä kirjeillä mun tulevaan avopuolisoon.ja hän soittelee mulle 4-5 kertaa viikossa kun on suljetulla nyt,mutta ennen sitä oli avolla,mutta mokas,mutta siitä huolimatta rakastan häntä vaikka mokaskin hyvän paikan,koska avossa saa helposti aineita joita voi käyttää jos ei vaan jää testeissä kiinni.Kävin tapaa häntä kaks kertaa avolla ja nyt lähi aikoina menen suljetulle tapaa häntä.avolla ollessa oli hteys tiiviimpää,mutta silti nytkin kirjeet vaihtuu tiiviiseen tahtiin välilämme.2kk on jäljellä rakkaallani sit saadaan olla kaksistaan :) Tapasin nykyisen rakkaani työpaikalla jossa oli asukkaana,ja olin silloin naimisissa mutta otin eron miehestäni koska meillä oli aika samanlaiset musamaut ja muutakin yhteistä. Ja nyt odotan et ero tulee voimaan et voidaan joskus mennä naimisiin tai kihloihin.

        Et onneksi ole mitenkään yksinkertainen, ethän?


    • kisu27

      oon monesti miettiny,että haluaisin olla yhteydessä vankiin....mutta kun ei ole ketään tuttua vankilassa,siispä mietin että olisi mukava jos voisi olla piristys jollekin vangille ketä ei entuudestaan tunne....mutta miten onnistuisi???

    • Neitokainen...

      Kirjeenvaihto siis! Nytkin ravaan eteisessä vähänväliä josko ois kirje tipahtanut luukusta, mutta ei! =( Ja varmaan on päivän posti jo jaettu...
      Mulla ei ole kyse miehestä vaan eräs läheinen rakas ystävä on juuri lusimassa, ja ihmettelen kovasti miksei hänen kirje ole saapunut vielkään... Minulle olisi ainakin tärkeää kuulla rakkaasta ystävästä usein!!!

      On mulla kokemusta siitäkin, kun yks exä oli lusimassa, ja kirjoteltiin ahkeraan, monesti vkossa.. Ja samoin oli yhden lähisukulaisen kanssa.
      On ollut muutama "tuntematonkin" kirjekaveri jotka olivat lusimassa, ja olihan heidänkin kanssa kiva kirjotella, mutta ne tuttavuudet sit lopahtivat. Asiallisia kirjottelivat kyllä.
      Että sellasta... ootan kovasti sitä postii ja surettaa täällä siviilissä kun sitä ei tule!!! =(

    • Lukija..

      Sulolla oli. Ja te vain haukutte miestä

      • sivustalukija

        tosiaan! Palstalaisten mielipiteet eivät käy lähellekään yksi yhteen oikean Sulon kirjoitusten kanssa. Sulo on puhunut asiallisia, järkeviä ja loogisia asioita koko ajan, eikä ole varmasti vasikka eikä muukaan. Uskovainen itselleen, ei tuputtaja toisille. Sulo on teilattu täysin syyttömästi! Keitä noi pyövelit ovat, mitä luulevat olevansa. Onko kaikki lähtenyt yhden miehen tai yhden naisen harhoista, tai useampien??????


      • ...
        sivustalukija kirjoitti:

        tosiaan! Palstalaisten mielipiteet eivät käy lähellekään yksi yhteen oikean Sulon kirjoitusten kanssa. Sulo on puhunut asiallisia, järkeviä ja loogisia asioita koko ajan, eikä ole varmasti vasikka eikä muukaan. Uskovainen itselleen, ei tuputtaja toisille. Sulo on teilattu täysin syyttömästi! Keitä noi pyövelit ovat, mitä luulevat olevansa. Onko kaikki lähtenyt yhden miehen tai yhden naisen harhoista, tai useampien??????

        Ehkäpä sen takia, kun Sulo kirjoittaa yhtä ja tekee toista.


      • Luettu on
        sivustalukija kirjoitti:

        tosiaan! Palstalaisten mielipiteet eivät käy lähellekään yksi yhteen oikean Sulon kirjoitusten kanssa. Sulo on puhunut asiallisia, järkeviä ja loogisia asioita koko ajan, eikä ole varmasti vasikka eikä muukaan. Uskovainen itselleen, ei tuputtaja toisille. Sulo on teilattu täysin syyttömästi! Keitä noi pyövelit ovat, mitä luulevat olevansa. Onko kaikki lähtenyt yhden miehen tai yhden naisen harhoista, tai useampien??????

        Eihän kaikille voi olla mieliksi, joten toiset syövät tällaiset asialliset kirjoittajat pois. Täytyy minunkin todeta, että eivät ihmiset ole tyhmiä. Aivan turha yrittää haukkua, kun on vainoharhat päällä. Paljastavat vain oman terveydentilansa. Minun tiedossani on, että takana on yksi häiriintynyt nainen. Hän oli Suloon ihastunut eikä saanut tarpeekseen vastakaikua. Sen jälkeen alkoi mustamaalaus ja valehtelu, mutta eiköhän kaikki vielä järjesty....


      • HYVIN utelias
        ... kirjoitti:

        Ehkäpä sen takia, kun Sulo kirjoittaa yhtä ja tekee toista.

        Kuka tämän todistaa ja miten? Tätä on palstalla väitetty pitkän aikaa mutta kuulostaa sille että asialla on vain veksi aisankannattajat. Mihin FAKTOIHIN väitteet perustuu?!?


      • Satunnainen huora

        Onko sama kuin nimerk. Monte käyttävä. Montehan on tunnettu homo ja naisten huijari. Uhkailee poliisilla jos et suostu maksamaan jotain kiristys juttuja. Luen harvoin palstaa, niin en ole varma onko kysymys samasta henkilöstä. Monia mielenkiintoisia tarinoita täältä kuitenkin löytyy. Monte taitaa olla joku naisvihaaja. Olisko jollakin parempaa faktaa tästä tulevasta miesvangista joka aloittaa lusimisensa varmaan jonkun vanhan hörhön huorana. Tämä on kuulopuhetta ja en ole varma asian todenperäisyydestä.


      • Satunnainen huora kirjoitti:

        Onko sama kuin nimerk. Monte käyttävä. Montehan on tunnettu homo ja naisten huijari. Uhkailee poliisilla jos et suostu maksamaan jotain kiristys juttuja. Luen harvoin palstaa, niin en ole varma onko kysymys samasta henkilöstä. Monia mielenkiintoisia tarinoita täältä kuitenkin löytyy. Monte taitaa olla joku naisvihaaja. Olisko jollakin parempaa faktaa tästä tulevasta miesvangista joka aloittaa lusimisensa varmaan jonkun vanhan hörhön huorana. Tämä on kuulopuhetta ja en ole varma asian todenperäisyydestä.

        En uskalla antaa yleensäkään tuntemattomalle omaa puhelinnumeroani saati sitten asuinosoitettani.. Voisin mielelläni kirjoitella jonkun vangin kanssa mutta pitäisi onnistua sähköpostin kautta..


      • Tyttöparka...
        santala.emma kirjoitti:

        En uskalla antaa yleensäkään tuntemattomalle omaa puhelinnumeroani saati sitten asuinosoitettani.. Voisin mielelläni kirjoitella jonkun vangin kanssa mutta pitäisi onnistua sähköpostin kautta..

        Voi emmaparka. Vai haluaisit sähköpostitella moniongelmaisten, sairaiden, suurimmalta osalta päihdeongelmaisten, kanssa? Unohda koko juttu, lapsirukka. Vangit eivät vankilasta sähköpostittele, suurin osa ei ole eläessään koskenutkaan tietokoneeseen.


    • Adina......

      Emma ota poste restante-osoite. Sen saa ilmaiseksi postista. Silloin voit kirjotella anonyymisti nimimerkillä. Vankien ei tietääkseni anneta käyttää sähköposteja, tai jos annetaan esim. opiskeluun liittyen niin niiden käyttömahdollisudet on varmaan tarkkaan rajattu. Ymmärrettävistä syistä.

      • Veijo. Pervo

        En usko ainakaan että suljetusta vankilasta
        voi kirjoittaa sähköposteja. En nykytilannetta
        tiedä kyllä ihan tarkkaan. Poste Restante osoitteen
        voi kai avata ken tahtoo. Kirjeenvaihto on hyvin
        yleistä vankilan ja siviilin välillä. Näin se on ollut iät ja ajat.
        Sillä pidetään sitä sosiaalista kontaktia siviliin.


    • Vangin omainen

      Eivät saa vangit käyttää tietokonetta, eli sähköpostailu ei onnistu. Minulla on pikkuveli, joka istuu pitkää tuomiota Hesassa. Käyn häntä säännöllisesti moikkaamassa ja olemme keskustelleet jonkin verran, että miten hän voisi saada yhteyden mukavaan (ja asialliseen!) naiseen kirjeenvaihtokaveruuden merkeissä. Poste restante-osoite olisi hyvä ratkaisu henkilölle, joka ei halua toistaiseksi paljastaa omaa asuinpaikkaansa. Pikkuveljeni on hieman alle 30 v, eikä taatusti ole mikään pornokuvien kerääjä, vaan toivoisi aidosti löytävänsä jonkun, jonka kanssa vaihtaa ajatuksia. Tietysti pitää ottaa huomioon, että kun joku on kiven sisällä ja estynyt solmimaan ihmissuhteita vapaasti, voi hän olla herkempi odotuksille ja ihastumisille. Itse olen tavallinen keski-ikäinen nainen ilman minkäänlaista rikostaustaa - ja tässä ikäänkuin toisen asialla. Mistäköhön tällaisia kirjeenvaihtokontakteja voisi löytää?

    • Kiitos tiedosta..

      En tienny että vangit eivät missään olosuhteissa saisi käyttää tietokoneita..

      • Camo

        Emma lähetin sullepäin viestiä privaatisti. Oletkin niin estoton tyttö että takuulla susta tykätään kiven sisässä. Ja tykkäävät sun kuvista. vastaile mulle kun kerkeet.


    • ToriJarvinen

      Camo, mä lähetän sulle viestiä en privaatisti vaan näin julkisesti. Mulla on yks frendi joka on kiinnostunut alkaan seukkaan sun kanssa. Sä olet ihqdaa.

      PS. Camohousut pitkä objektiivi aurinkolasit = cool

      PS2. Kyllä suljetusta vankilasta voi lähettää sähköposteja, jos ei muuten niin salakuljetetulla puhelimella.

      • Varovaisuutta, sillä

        ...sarkasmi on näillä palstoilla liian vaikea laji.


    • Camo: Kiitos =) Laitoin viestiä..

    • Emma.Sa

      Haluaisin kirjoittaa jollekin vangille. Esim Mikkeliin sekä Keravalle voi alkuun vaikka kirjoittaa sähköpostitse ja sitten vaikka kirjeenä.

      Mistä löytäisin tutustumiseen halukkaan miehen?

    • Emma.Sa

      Ilmeisesti ei löydy..

      • ihefouhg

        luulisi löytyvän vankilassa miehiä jotka haluaa naiselta viestiä


    • JarnoElg

      Kiinnostaisiko jotain naista treffailla. Täällä olisi ex -vanki. Olen kiinnostunut musiikista. Etenkin saatanallisesta mättömusasta.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe