FINSKIN REKRYPÄIVÄÄN MENIJÄT!

yhteishyvä

Moi,

Olis hienoa, jos voitas tässä jakaa kokemuksia rekrypäivästä ja ne ketkä on jo olleet, kertois millasta on ollut ja mihin kannattaa varautua.Muutenkin olis kiva jos ihmiset keskustelis miten valmistautuu haastatteluun.

Ite olen menossa ensi viikolla, olen kyllä lentänyt aiemmin, mutta jännittäähän tuo silti.
Olen kuullut, että Finskillä on "viileän ystävällisiä emoja" eli pitäsköhän nyt sitten olla hillitty ja hallittu että pääsis jatkoon.

37

4765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekryilijä!

Mitä pistit palkkatoiveeksesi finskin 1.kyselyyn?

• Jellybeanut

Mä olen menossa haastatteluun ensi viikolla ja myös hieman jännittää vaikka itse olen myös lentänyt. Aion olla oma itseni ja jos ei miellytä niin ei voi mitään. En voi ruveta teeskentelemään muuta mitä olen sillä sitten koko haastattelukin menee pieleen. Saas nähdä joo, mitä he hakevat. Onkohan heillä tarjota työtä vai kouluttavatko reserviin? Ollaan hei kuulolla tällä palstalla kuin käy kummallekin:)

• Beebi

Olen myöskin menossa rekrypäivään ensi viikolla...Jännittää! Mitähän se kielitesti pitää sisällään? Onko se ihan suullinen missä jutellaan niitä näitä...testataankohan ruotsi.. Mietityttää myös onko ulkonäöllä suuri merkitys?! Good luck everyone :o)

• ajankohdan valita ?

lähetin terv.kyselyn perjantaina ja odottelen
      kutsua. Pystyykö rekrypäivän ajankohtaan
      vaikuttamaan, että ehtii järkkäämään
      vapaapäivän töistä.

• sai valita

Ainakin meilissä minkä sain, pyydettiin soittamaan ja varaamaan ajan haastatteluun..ja antavat sitten mahdollisuuksien mukaan sen ajan minkä toivot! viikkoina 34-35 ja 36 varana...tiedon kurssille pääsystä tulee viimeistään viikolla 37!

• terveystarkastukseen
        sai valita kirjoitti:

Ainakin meilissä minkä sain, pyydettiin soittamaan ja varaamaan ajan haastatteluun..ja antavat sitten mahdollisuuksien mukaan sen ajan minkä toivot! viikkoina 34-35 ja 36 varana...tiedon kurssille pääsystä tulee viimeistään viikolla 37!

Niin tuli mieleen, että ei toi terveystarkastus tod. ole halpa, koska meen sen yksityiselle lääkärille tekeen (kun kunnalliset eivät tee ko. hommaa).

Veikkaan että siitä saa maksaa ittensä kipeeks, yhestä lapusta...ja mitään takeita sen rahan hyödyntämiseksi ei ole.

Kallista lystiä tämä työnhaku!!! Ja sit viel 5 viikkoo ilman palkkaa.

Missä ootte käyny tekeen terveystarkastuksen ja paljo tuli maksaan?

• melkein 2kk
        terveystarkastukseen kirjoitti:

Niin tuli mieleen, että ei toi terveystarkastus tod. ole halpa, koska meen sen yksityiselle lääkärille tekeen (kun kunnalliset eivät tee ko. hommaa).

Veikkaan että siitä saa maksaa ittensä kipeeks, yhestä lapusta...ja mitään takeita sen rahan hyödyntämiseksi ei ole.

Kallista lystiä tämä työnhaku!!! Ja sit viel 5 viikkoo ilman palkkaa.

Missä ootte käyny tekeen terveystarkastuksen ja paljo tuli maksaan?

Niin ja Finnairin kurssi kestää 7,5-8 viikkoa... Ei palkaa ja ei mitään takeita töistä :(

• pobre
        melkein 2kk kirjoitti:

Niin ja Finnairin kurssi kestää 7,5-8 viikkoa... Ei palkaa ja ei mitään takeita töistä :(

saiskohan tuolta ajalta opintotukee/asumislisää....melkein alan jo toivoon etten pääse, koska vararikkohan tuossa tulee..vaikka se ihan mahtava työ ja työnantaja olisikin

• tukiaisia....
        pobre kirjoitti:

saiskohan tuolta ajalta opintotukee/asumislisää....melkein alan jo toivoon etten pääse, koska vararikkohan tuossa tulee..vaikka se ihan mahtava työ ja työnantaja olisikin

Ei saa mitään tukia :(
        Kysyin viime syksynä...

• no problem
        tukiaisia.... kirjoitti:

Kysyin viime syksynä...

iskä maksaa mulle kurssin aikana kunnon viikkorahaa,lisäksi voin
        asua meidän yhdessä
        sijoituskaksiossa Tikkurilassa.

• tukii
        tukiaisia.... kirjoitti:

Kysyin viime syksynä...

jaa finskin sivuil lukee et on oikeus tukiin

• tukia.....
        tukii kirjoitti:

jaa finskin sivuil lukee et on oikeus tukiin

No viime syksynä ei ainakaan sanu Kelalta tai työkkäristä sit yhtään mitää. En sit tiedä...

• zilirimps
        tukia..... kirjoitti:

No viime syksynä ei ainakaan sanu Kelalta tai työkkäristä sit yhtään mitää. En sit tiedä...

Kelan opintotuki edellyttää pidempiaikaista opiskelua, alle 2 kk:n opinnoilla ei ole mitään saumaa saada penniäkään. Tämä on tarkistettu ja satavarma tieto.

• hmmmm
        zilirimps kirjoitti:

Kelan opintotuki edellyttää pidempiaikaista opiskelua, alle 2 kk:n opinnoilla ei ole mitään saumaa saada penniäkään. Tämä on tarkistettu ja satavarma tieto.

Miten ihmeessä he sitten voivat laittaa sellaista tietoa nettisivuilleen??! jos minkäänlaisia tukia ei saa...

• ei enää niin sinisilmäinen
        hmmmm kirjoitti:

Miten ihmeessä he sitten voivat laittaa sellaista tietoa nettisivuilleen??! jos minkäänlaisia tukia ei saa...

Olet ilmeisesti aika noviisi kyseisen yhtiön kanssa?? He kirjoittavat ihan mitä tahansa mielipuolisia lupauksia/kriteerejä ja muuta vastaavaa hölynpölyä millä ei todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä. Tukiasia on vain pisara meressä. Tervetuloa katteettomien lupausten siiville!

• että niin se menee
        ei enää niin sinisilmäinen kirjoitti:

Olet ilmeisesti aika noviisi kyseisen yhtiön kanssa?? He kirjoittavat ihan mitä tahansa mielipuolisia lupauksia/kriteerejä ja muuta vastaavaa hölynpölyä millä ei todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä. Tukiasia on vain pisara meressä. Tervetuloa katteettomien lupausten siiville!

Kyllä on kummallista...Olen sitten varmaan aika "noviisi"(ensimmäistä kertaahan Finnairille haen) Sinulla näyttää olevan kokemusta?! Kerro mielellään lisää...

• ...
        että niin se menee kirjoitti:

Kyllä on kummallista...Olen sitten varmaan aika "noviisi"(ensimmäistä kertaahan Finnairille haen) Sinulla näyttää olevan kokemusta?! Kerro mielellään lisää...

jo rekryssä käyneitä? Tietoja, kokemuksia?

• morle
        zilirimps kirjoitti:

Kyllä me viime rekryn opiskelijat saatiin opintotukea Kelalta, itse sitä keväällä henkilökohtaisesti nostin, että näin!

• zilirimps
        morle kirjoitti:

Kyllä me viime rekryn opiskelijat saatiin opintotukea Kelalta, itse sitä keväällä henkilökohtaisesti nostin, että näin!

Tässä on Kelan vahvistus asiaan: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601093015IL?openDocument

Itse olen soittanut kesäkuussa Finnairin rekryyn ja tiedustellut kurssin kestoa. Tuolloin puhuivat seitsemästä (7) viikosta. Että näin.

Miten ihmeessä olet voinut tukea nostaa? Kelahan ei tunnetusti tee minkäänlaisia poikkeuksia. Vai kestikö teidän kurssinne tuolloin viikon pidempään, siis tuliko kaksi (2) kk täyteen?

• varuksella
        zilirimps kirjoitti:

Tässä on Kelan vahvistus asiaan: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601093015IL?openDocument

Itse olen soittanut kesäkuussa Finnairin rekryyn ja tiedustellut kurssin kestoa. Tuolloin puhuivat seitsemästä (7) viikosta. Että näin.

Miten ihmeessä olet voinut tukea nostaa? Kelahan ei tunnetusti tee minkäänlaisia poikkeuksia. Vai kestikö teidän kurssinne tuolloin viikon pidempään, siis tuliko kaksi (2) kk täyteen?

Älkää uskoko kaikkea mitä täällä kirjoitellaan. Tukea ei saa, mikäli jää alle 8 viikon.

• Miu

Onkohan kaikki saaneet jo haastatteluun kutsun? Itse lähetin terveyskyselyn viime perjantaina 15.8 eikä ainakaan vielä ole kutsua tullut...

• kutsu eilen.

Itse lähetin terveyskyselyn sunnuntaina 17.8 klo 20 aikoihin ja eilen sain kutsun rekrypäiville.

• Nimetön

Haluisin kovasti lentoemännäksi, mutta nähtävästi olen missannut tämän vuotisen Finskin ilmoituksen. Vieläköhän voisi hakea? Koska tämä haku oli?

• kk sitten

Touko-,kesäkuussa oli haku.

• Nimetön
        kk sitten kirjoitti:

Touko-,kesäkuussa oli haku.

Oonpas mä ollut huolimaton, kun en ole huomannut. Yleensä tarkkailen aina näitä työpaikkoja. Höh. Auttaskohan se jos tuputtais itsensä sinne haastatteluun?!

• .....
        Nimetön kirjoitti:

Oonpas mä ollut huolimaton, kun en ole huomannut. Yleensä tarkkailen aina näitä työpaikkoja. Höh. Auttaskohan se jos tuputtais itsensä sinne haastatteluun?!

Ei sinne tuputtamalla pääse ;)

• Vanhamamma

Kylläpä alkaa huolestuttaan näitä tekstejä lukiessa, että olen hakenut johonkin aivan järkyttävään hommaan. Minkähän ikäiset oikein lentoemoiksi hakevat? Juttujen taso liikkuu akselilla 18-23v...

Itse haen kyseiseen hommaan vaihtaakseni alaa nykyisestä hieman turvallisempaan ja kevyempään ja päästäkseni käyttämään opiskelemiani kieliä. En siksi, että haluaisin näyttää hyvältä jakkupuvussa ja löytäisin uusia kavereita Facebookiin...pelottavaa. Enkä taatusti ole hakemassa kurssille koko muun elämän kustannuksella menttaliteetilla "pakko päästä"..

Onko teidät ihan oikeasti jo hyväksytty haastatteluun? Hui...taidan hakea ihan väärään paikkaan töihin. Ei ole ihmekään että miesten kanssa työskentely on mukavampaa; eipä ole aivottomia kanoja työkavereina...ja te olette "lentäneet aiemmin"...

• Finskille

Asiaa :D

Finnairin suurin ongelma onkin se ku sinne hakee kaikki 22v neidot jotka eivät ole edes kerinneet olemaan vielä missään asiakaspalvelutyössä.
        Eivät tiedä mihin ovat hakemassa...

Itse oln 34v ja päätin jättää väliin saamani rekrykutsun koska kerkesin sopia, että lennän toisella yhtiöllä ainakin nyt seuraavan talvikauden.

• Vanhamamma
        Finskille kirjoitti:

Asiaa :D

Finnairin suurin ongelma onkin se ku sinne hakee kaikki 22v neidot jotka eivät ole edes kerinneet olemaan vielä missään asiakaspalvelutyössä.
        Eivät tiedä mihin ovat hakemassa...

Itse oln 34v ja päätin jättää väliin saamani rekrykutsun koska kerkesin sopia, että lennän toisella yhtiöllä ainakin nyt seuraavan talvikauden.

Millähän sinne teidän firmaan pääsee hommiin? Taidan nimittäin jättää tuon hakuhommelin kesken noiden edeltävien kirjoitusten takia. Eihän siellä haastattelussa pinna kestä edes ensimmäisiä minuutteja kun siellä jutellaan "pojista" ja ylioppilaskirjoituksista... ; ) Puhumattakaan että pitäisi vielä töitä niiden kanssa tehdä...

AirFinlandista olen saanut todella hyvän kuvan niin asiakaspalvelun kuin henkilökunnankin osalta. Mitenhän sinne pääsisi?

Osaatko muuten kertoa alan palkkauksesta MITÄÄN? Elääkö sillä?

• karsea kokemus
        Vanhamamma kirjoitti:

Millähän sinne teidän firmaan pääsee hommiin? Taidan nimittäin jättää tuon hakuhommelin kesken noiden edeltävien kirjoitusten takia. Eihän siellä haastattelussa pinna kestä edes ensimmäisiä minuutteja kun siellä jutellaan "pojista" ja ylioppilaskirjoituksista... ; ) Puhumattakaan että pitäisi vielä töitä niiden kanssa tehdä...

AirFinlandista olen saanut todella hyvän kuvan niin asiakaspalvelun kuin henkilökunnankin osalta. Mitenhän sinne pääsisi?

Osaatko muuten kertoa alan palkkauksesta MITÄÄN? Elääkö sillä?

Olin finskin kurssilla aikoinani 30 ja lähes kaikki muut kurssilaiset 22-26 v. Kurssi oli yhtä painajaista. Nämä pissis bimbot kikattivat tauoilla typerille jutuille, kirkuivat ja juoksivat käytävillä kuin pikkulapset. Tietysti vertailtiin, kenellä makeimmat kuteet ja kuka bailannut villeimmin viikonloppuisin. Voi vain miettiä näidenkin pissis bimbojen motivaatiota alalle. Itse totesin, että en halua työskennellä tällaisten bimbojen kanssa ja heitin homman kesken. Ihmettelen, etteivät opettajatkaan puuttuneet taukojen kiljuntaan ja typerään menoon millään lailla...

• ihan muissa hommissa
        karsea kokemus kirjoitti:

Olin finskin kurssilla aikoinani 30 ja lähes kaikki muut kurssilaiset 22-26 v. Kurssi oli yhtä painajaista. Nämä pissis bimbot kikattivat tauoilla typerille jutuille, kirkuivat ja juoksivat käytävillä kuin pikkulapset. Tietysti vertailtiin, kenellä makeimmat kuteet ja kuka bailannut villeimmin viikonloppuisin. Voi vain miettiä näidenkin pissis bimbojen motivaatiota alalle. Itse totesin, että en halua työskennellä tällaisten bimbojen kanssa ja heitin homman kesken. Ihmettelen, etteivät opettajatkaan puuttuneet taukojen kiljuntaan ja typerään menoon millään lailla...

Oma kurssini oli myös 7 viikon painajainen, luulin (toivoin) sen rauhoittuvan kunhan pissaliisat saavat alkupäivien kiljunnat kiljuttua, mutta sama meno jatkui koko kurssin. Jutun taso oli järkyttävän ala-arvoista, henk. koht. en olisi palkannut heistä ketään, saati vastaamaan satojen turvallisuudesta, huhhuh. Sain itseni myös polttamaan askin päivässä, sen verran kiristi pinnaa, mutta pakkohan se oli lopettaa, sillä en olisi voinut katsella menoa joka päivä töissä. Jotain rajaa.

• pitää eri kurssit
        ihan muissa hommissa kirjoitti:

Oma kurssini oli myös 7 viikon painajainen, luulin (toivoin) sen rauhoittuvan kunhan pissaliisat saavat alkupäivien kiljunnat kiljuttua, mutta sama meno jatkui koko kurssin. Jutun taso oli järkyttävän ala-arvoista, henk. koht. en olisi palkannut heistä ketään, saati vastaamaan satojen turvallisuudesta, huhhuh. Sain itseni myös polttamaan askin päivässä, sen verran kiristi pinnaa, mutta pakkohan se oli lopettaa, sillä en olisi voinut katsella menoa joka päivä töissä. Jotain rajaa.

Nyt kun Finski tarvii niin hirveästi emoja, niin ei näköjään pysty enää pitään niin kovia kriteereita kuin aiemmin. Ja siis pissikset pääsevät entistä helpommin kursseille. Pitäiskö Finskin vähän antaa armoa yli 28 vuotiaille ja suoda heille omat pissisvapaat kurssit? Tuttavani nimittäin koki kurssin myös kärsimyksenä, hän oli kurssin vanhin ja muut kikattavia pissiksiä.

• ...järjestelmä
        pitää eri kurssit kirjoitti:

Nyt kun Finski tarvii niin hirveästi emoja, niin ei näköjään pysty enää pitään niin kovia kriteereita kuin aiemmin. Ja siis pissikset pääsevät entistä helpommin kursseille. Pitäiskö Finskin vähän antaa armoa yli 28 vuotiaille ja suoda heille omat pissisvapaat kurssit? Tuttavani nimittäin koki kurssin myös kärsimyksenä, hän oli kurssin vanhin ja muut kikattavia pissiksiä.

Ainut hyvä juttu sit taas on se, että kun ikää on esim yli 30v niin nopeasti olemme senioriteettijärjestelmässä ensimmäisinä eli kurssin vanhimpina. Tästä johtuen työllistyminen tapahtuu myös ennen pissiksiä ;)

• 37hakija
        ...järjestelmä kirjoitti:

Ainut hyvä juttu sit taas on se, että kun ikää on esim yli 30v niin nopeasti olemme senioriteettijärjestelmässä ensimmäisinä eli kurssin vanhimpina. Tästä johtuen työllistyminen tapahtuu myös ennen pissiksiä ;)

Totta.Moni ei tota aina muista. Aina ei välttämättä työllisty koko kurssi vaan esim. 10 vanhinta kurssilaista.

• -
        37hakija kirjoitti:

Totta.Moni ei tota aina muista. Aina ei välttämättä työllisty koko kurssi vaan esim. 10 vanhinta kurssilaista.

Aika koomista että täällä vanhat akat just oppineet sanan "pissis" ja ''bimbo'' joka piti tekstissä 10 kertaa mainita.

Onko teillä vaihdevuodet alkaneet vai mistä kiikastaa? Taitaa sama tyyppi olla kirjottanu kaikki nää tekstit että saa vähän itsetuntoa koholle.

• haastattelua?

Montako "kierrosta" Finnairin rekryssä on nykyisin?

1.hakemus terveyskysely
      2.haastattelu (montako haastattelua?)
      3.kurssi

Meneekö noin?

• stuertti 1

Älkäähän vanhat käntyt itkekö siellä sillä nuoria kuumia kissoja tarvitaan tänne kursseille että kouluttajakin saa kiimaista pimpuraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4090
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2101
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1405
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1127
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe