Kuinka turvallinen Pori on?

Eppo

Teen vuorotyötä ja päivän myöhäisin vuoro loppuu puoliltaöin. Työmatkani kulkee läpi kaupungin ja on oikeastaan aika mukavaa pyöräillä kiireisen työvuoron jälkeen yksin tyhjiä ja hiljaisia katuja. Nyt tuli kuitenkin mieheltä "käsky", etten enää saa oman turvallisuuteni vuoksi kulkea tuota matkaa pyörällä, vaan minun on siirryttävä autoiluun.

Kertokaa nyt omat kokemuksenne ja mielipiteenne. Onko Pori öisin todella niin vaarallinen ettei siellä parane nuoren naisihmisen yksinään pyöräillä? Onko kellään tietoa mistään tilaistoista, esim. väkivaltatapauksista ja sen semmoisista.

En ole koskaan tuntenut oloani turvattomaksi, mutta myönnettäköön että olen aika sinisilmäinen, enkä yleensä edes keksi epäillä vastaantulijoista mitään pahaa. Ainahan sitä on riskejä olemassa, tapahtuuhan niitä raiskauksia keskellä päivää ja kaupunkia. Mutta siis, kuinka turvallinen Pori on?

14

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyöräilijöitä jotka surutto...

cruisailevat jalkakäytävillä terrorisoiden jalankulkijoita.
      On siis parempi että siirryt autoiluun.
      Muuten tämä pikkukaupunki on rauhallinen liikkua.

• nainen9876543210

Pari kertaa on joku mieshenkilö iltasella tarrannut pyörän tarakkaan kiinni vauhdista. Onneksi olen päässyt pakoon. Nykyään en kulkisi juuri missään iltasella ilman autoa.

• Tacklaberrry

Syytä pelätä, its varustauhun AK-47:lla ja kevyellä kertasingolla, ihan vaan jo käydessäni maitokaupassa lauantain iltana.

Järki käteen hei! Täysin samanlaista menoa, kuin muissakin yli 50 000 asukkaan kaupungeissa.

• Eppo
        Tacklaberrry kirjoitti:

Syytä pelätä, its varustauhun AK-47:lla ja kevyellä kertasingolla, ihan vaan jo käydessäni maitokaupassa lauantain iltana.

Järki käteen hei! Täysin samanlaista menoa, kuin muissakin yli 50 000 asukkaan kaupungeissa.

Eli millainen, uskaltaako niissä muissa yli 50 000 asukkaan kaupunteissa kulkea yöaikaan yksinään pyörällä?

• nainen porista

Tuskin Pori on yhtään vaarallisempi kuin muutkaan vastaavan kokoiset kaupungit.
      Minä itse en kyllä pyöräilisi tuolla yksinäni yöllä.

• Liikun kävelemällä joka yö

Liikun keskustassa puolen yön aikaa ja aina on ollut ihan rauhallista.Ei mitään ongelmia moneen vuoteen, mutta minä soita suutani ihmisille.
        Yhden ihmeen olen nähnyt.
        Eräänä yönä Isolinnankadulla nainen kokosi hameensa päänsä päälle eli ryhtyi seisaaltaan virtsaamaan keskellä jalkakäytävää. Peitti siis hameella päänsä, mutta muu keho kaulaan asti oli paljaana.
        Rauhassa sai nainen kulkea kuin myös ne kaksi nuorta mies, jotka alastomina kävelivät Yrjönkadun päästä päähän. Ei edes taakse kääntynyt kukaan katsomaan.
        Kyllä ihan rauhassa saa vaeltaa.Minua ei hoitoihmisenä alastomuus vaivaa, siitä vaan, jos omat vehkeet kestää.

• pelkäämään

On ihan sattumasta kiinni sattuuko samaan paikkaan samaan aikaan kuin joku murhamies tai raiskaaja.
      Useimmiten selviää kaupungin läpi turvallisesti vaikka vuosikaudet ja yhtenä päivänä törmää henkilöön johon ei tosiaan pitäisi törmätä ja se on sitten siinä.
      Turha etukäteen murehtia liikaa ainakaan.
      Uskaltaahan nuo lehdenjakajatkin yöllä liikkua enkä muista milloin viimeksi kukaan lehdenjakajista olisi joutunut rikoksen kohteeksi. Ja heissä on myös naisia.

• Jallu

Kokonaista varttivuosisataa tehty yötyötä erilaisissa tehtävissä.Naiset tekee yöyötä jakajina siivoojina hälytystehtävissä tarjoilijoina taksikuskina rahtarina ym terveenä.

• PT::76

Kaikista puheista on paskapuhetta 96% ja loput pelkkää puhetta. Mitään uhkaa yksinliikkuvalle ei oikeasti ole, jos keskellä "kylää" liikut. Metsäreittejä kannattaa tosin välttää, aina niitä ääliöitä olemassa on. Mutta tuskinpa keskustassa ongelmia tulee.....

• Kids of Habana

Ei Porissa kukaa ole liikenteessä kapakkien sulkemisen jälkeen !

• Ainu-pupu

Ei Porissa yhtään vaarallisempaa ole kuin muuallakaan.
      Jos työmatkallaan kulkee, eikä nakkijonossa kaikkein humalaisimman kanssa riitaa haasta, on aika turvassa.
      Koiran kanssa joskus joutuu kuljeskelamaan myöhäänkin eikä koskaan ole tarvinnut pelätä.
      Koira on sellainen taskumalli ettei siitä ole pelotteeksi.

• just sitte

jouduin tappeluun torin hesen luona baarin jälkee ku joku narkki alko soittaa suutaan ja tönimää. päästelin sitä avokämmenellä kuin tyttöä. mutta täytyi vain lopuksi lähteä juosten kun tuli pari sen narkkari kaveria lisää.

• McClub

Kiitos tiedosta !

Oliko minkänäköisiä ?

• paratiisikylä

Kyllä voi ajella miten sattuu.
      Perheravintolana suosittelen kauppatorin kupeessa olevaa City-pubia, sieltä lohkeaa pikkurahalla Porin ehdottomasti parhaat ruoka-annokset. Riittää myös katseltavaa sekä aikuisille että perheen pienimmille, ehdottomasti Porin viihtyisin koko perheen ravintola.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe