TAKTIIKAT

NÖNÖ

Kertokaa kaikki omat taktiikat ja vermeet mitä käytätte yleensä missä ja milloin.

26

1037

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainenkin yritän

Mä ainenkin yritän mennä mahdollisimman hiljaa ja hiiviskellen -> sitten yllättää jostaa

• Nimetön

juoksen keskellä tulitusta ja rätätän holtittoasti minne sattuu :P:P:P

• m3tsAEp31kk0

Kuten jääkäreille intissä opetetaan:
      "Jos et tiedä mitä tehdä... Hyökkää! Jos et tiedä miten... Koukaten! Jos et tiedä mistä... Vasemmalta!"

Eli kärkimies (tai -nainen) sitoo vihollista, kun muu joukkue koukkaa. Agressiivinen liike aiheuttaa aina vastustajan joukkueessa hämminkiä, jolloin sinun on helpompi saada aloite.

• murhamies

No mä käytän semmosta taktiikka et rynnäköllä päälle

• toimii aina

Vaanin ensin puskassa ja hyökkään rynniksellä päälle

• Tää on se taktiikka

Ite aina koitan pysyy hiljaa ja hiiviskelen maastossa. Sitten kun nään vihollisen niin ammun, jos niitä on useampi ammun ensin yhden sitten odotan että toinen katsoo muualle kuin minun suuntaani ja ammun sitten.

• smägämies

Nostat kikkelin pystyyn ja huudat TULKAA PANEMAAN karkki setää ja smägäät niiden päälle

• es jonne

ite käytän timanti kuviota

• snake556

Itse käytän hiiviskelyä ja rynnimistä. Elikkäs odotan vihollista ja jos on mahdollista kierrän taakse ja puukotan selkään, sanon että olet pelistä pois

• Mitäs muutakaan teet kuin kämpit...

• snake556

En kämpi ! Jos siis sanoit mulle

• "Elikkäs odotan vihollista ja jos on mahdollista kierrän taakse ja puukotan selkään, sanon että olet pelistä pois"

Kämppimistä...

• Jokusoftaaja

No, se riippuu paljon pelimuodosta, esim. king of the hill (Alueen hallintapeli), Etsin aluksi paikan jossa olen suojassa kunnes minua ei pahemmin huomioida, käytän juoksuhautoja suojana. Lähestyn aluetta, ja yritän katsoa, ettei kukaan yllätä mistään suunnasta. jouksen pitämään aluetta.

• softaaja97

Osta rölli puku eli..(chillie suit) Varustelekasta ja naamioidu kunnolla odota että vaatustaja tulee tarpeeks lähelle..... Niin no mulla on snipu konsu ja kaikkia aseita..... Ja toi oli mun taktiikka.

• Joko et ole syntynyt vuonna 1997 tai pelaat liikaa videopelejä.

• airsoftkettu

Siis tässä nähdään että kellään täällä ei ole mitään hajua mitä taktiikka tarkoittaa. Ei kysytty miten pelaat vaan mitä taktiikkaa käytät, huoh, jotain hyvää, tässä nähdään että ketkä oikeasti tietää tästä lajista, perehtyy siihen, on käynyt jonkin sotilaallisen koulutuksen mahdollisesti. Eli näistä taktiikkansa kertoneista ei kukaan.... yhtä lukuunottamatta.

• es jonne

ja kuka se yks on?

• es jonne kirjoitti:

ja kuka se yks on?

Jos pelaamme tiimi peliä esim yleensä meitä on 8vs8 jaamme meidän oman tiimimme kahteen kolmen pelaajan ryhmään ja kaksi sniperiä jonnekkin hieman korkeampaan maastoon tai joihinkin kumpareille jossa on paljon pientä kasvillisuutta ja iskemme eri suunnista sniperit menevät hieman kauempana toisesta kolmen ryhmästä ja antaa taustatulta sitä tarvittaessa ja toinen kolmen ryhmä hajaantuu yhteen yhden hengen ryhmään ja yhteen kahden hengen ryhmään ja yritämme iskeä kolmesta eri suunnasta mutta samaan aikaan joten vastustajat eivät tiedä kumpaa joukkoa pitäisi ampua mutta on myös suunnitelma b eli kaikki etenevät vähän matkaa yhdessä ja sen jälkeen hautautuvet esim.sammaleen alle,heitteleepäällensä risuja ja on aivan hiiren hiljaa ja odottaa että vastustajat tulevat näkyviin ja pum pum pam ratatatatatata ja vastustajat on maassa

• airsoftkettu

wau, meillä on 2000 luvun napoleoneja täällä xD

• Tua joka on 2008 aloittanut tämän ei ole varmaankaan tiennyt mitä taktiikka tarkoittaa.

Yksin ei pysty oikein taktikoimaan eli se vaatisi enemmän väkeä jotka noudattavat jotain tiettyä taktiikkaa.... Murtautumiseen vaaditaan käytännössä koko oma tiimi niin kuin koukkaukseenkin. Kiertäminen onnistuu kyllä pienemmällä porukalla.
      Taktiikoihin vaikuttaa aina pelialue ja pelimuoto.

Jos suomen airsoftissa pitäisi ruveta kunnolla taktikoimaan siihen tarvittaisiin tiimi joka osaa noudattaa käskyjä ja tuntee taktiikat... Eikä tuota nappula liigaa mitä nykypäivänä löytyy liikaa....
      Käytännössä pitäisi olla joku Green mountain rangersien tapainen porukka, jonka kanssa harjoittelisi yhdessä taktiikoita yms. Tuommoisen purus tenava liigan kanssa et pysty edes taktikoimaan kun noi naperot ei tajua mitä tarkoittaa myrtoutuminen... Tai mitä eroa on kiertämisellä ja koukkauksella.

• airsoftkettu

jeb ja kaikkien mielestä piiloutuminen on taktiikka :D

• airsoftkettu kirjoitti:

jeb ja kaikkien mielestä piiloutuminen on taktiikka :D

Piiloutuminen on toimintatapa jolla vältetään turha kontakti vihulaiseen. Niin kuin nua hiiviskelyt yms... Toivottavasti noilla käsitys muuttuu taktiikoista armeijan myötä... Alikersantikki nauraa ja kouluttajat kun joku sanoo: "piiloutuminen on hyvä taktiikka". Kyllä olisin kuollu itse ainakin Kersanttina nauruun kun joku olisi tokaissut "piiloutuminen on hyvä taktiikka"

• ...

Niii...eihän kaikki tiedä mitä tarkoittaa myrtoutuminen tarkoittaa

• Hk416 Softaaja

No me ollaan mun frendin kans nyt käyty jo pariin kertaan vkl-peleissä. Mikäli me ajaudutaan samalle puolelle, pelataan parina. Hiivitään mahollisimman lähelle vihollista jollon pyritään tiputtaa tää.

• airsoftkettu

ja taas kerran, pelityyli ja taktiikka on eri asia. Hiljaa eteneminen ei ole taktiikka, se on tyyli jolla edetään, taktiikka käsite tarkoittaa sitä että miten toimit taistelupariisi nähden, miten puoliryhmä toimii toiseen nähden, miten ryhmä toimii toiseen nähden. Näiden tehokas toteuttaminen muissa kuin taisteluparin hyökkäys taktiikassa edellyttää tehokasta ja toimivaa radioliikennettä.

Lyhyt esimerkki taktiikasta taisteluparina:
      Hiljaa eteneminen ja vastustajan tiputtaminen?? Kaikkihan pyrkii eliminoimaan vastapelaajia ja kaikki pyrkivät liikkumaan mahdollisimman huomaamattomasti.

EI TAKTIIKKA

Taktiikkana edetessä voidaan käyttää telaketju menetelmää edetessä, kohtaamisen sattuessa tuli ja liike.

Tämä on perustaktiikka rivimiehelle, puoli ryhmälle ja koko ryhmälle. Kokonaiskuva kasvaa mutta periaatteet pysyvät samana.

• Taktiikka

Pelin alkaessa juosten vastapuoltakohden --> kun sopivan lähellä (vastapuoli ei ole vielä havainnut) edetään matalalla kyykyssä/ryömien riippuen tilanteesta --> kun saadaan näkö tai kuulo havainto etsitään hyvä suoja---> vastapuolen pelaajia tarpeeksilähellä avataan lyhyt aggressiivinen tuli tuli (yllätysmomentti) ----> Tilanteesta riippuen joko nopea perääntyminen, koukkaus ja toistetaan sama tai nopea rynnäkkö päälle. Näin saadaan häirittyä vastapuolen kokonaiskuvaa tilanteesta ja pidettyä heidät paineen alla.

Toimii parhaiten n. 4 hengen ryhmällä ( Sopivan pieni, jottei tule havaituksi mutta pystytään tukea toisiamme) ja kevyt varustus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2041
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe