Verenpaineet

)()()(

Millaisia paineita teillä nykyisin on? Itsellänihän tuolla TTL:n tutkimuksissa erikoistuva kertoi jo kahden eri kerralla tapahtuneen mittauksen osoittavan, että minulla olisi verenpaineet hyvin korkealla.

No nyt kun mittailen, niin illalla paineet olivat 113/73 pulssi 74 ja aamulla 116/76 pulssi 72.

Näin etätöissä ei ihan tuo korkea verenpaine ole siis haittana todellakaan. Silloin sitä kyllä todettavasti oli ja on, kun olin tutkimuksissa TTL:n tiloissa, jossa selkeästi sairastuneet oireilevatkin. Joten ainakin tuo verenpaineen nousu olisi todella helppoa seurattavaa hometiloissa.

Enkä oikein usko, että astmalääkkeet alentavat tai muuten auttavat siihen, että verenpaine nousee hyvinkin korkealle kun sairastunut esim. astmalääkkeiden turvin työpaikallaan töitä tekee. Mitä korkea ja/tai sahaava verenpaine tekee sairastuneen terveydelle?

Jokaisen sairastuneen ja sairastelevan pitäisikin itse mittailla verenpaineita, mieluiten mittarilla jolla ne jäävät muistiin, ja näyttää näitä lukemia sitten tt-lääkärilleen ja kysyä mitä tehdä?

2

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homeahdistus1

nykyään normaali, vai pomppiiko se välillä? Huomaatko selvästi oireilla tai altistuksesta milloin se pomppaa ylös? Minä en ole vielä hommannut verenpainemittaria, rahoille on muutakin käyttöä ja luulen että verenpaineen jatkuva tarkkailu voisi nostaa verenpainettani :-)

Päänsäryt ovat kuitenkin sen verran pahoja, että olen miettinyt mittarin hankintaa päänsäryn ja verenpaineen yhteyden tarkistamiseksi. Alveoliitin oireiden aikaan päänsärky ja korkea verenpaine tulivat yhtäaikaa. Sen tiedän sillä olin usein päivystyksessä niihin aikoihin, nyt en mene enää minnekään, sairastan vaan itsekseni ja odottelen koska olo helpottaa. Joudun kuitenkin tt-lääkärille pitämään kirjaa päänsäryistä ja pef-puhalluksista, kai sinne sitten voisi laittaa verenpainelukematkin samalla vaivalla. Mieluiten tietysti en kävisi lääkärillä, en kirjaisi mitään lukemia ylös enkä ylipäätään mitään muutakaan aiheeseen liittyvää, mutta huomasin lääkärien välttelyn mahdottomaksi, koska joudun kuitenkin uusimaan reseptit jossain. Ilmeisesti työterveyshuolto on sairaalle työntekijälle jotenkin pakollista, en voikaan päättää itse käynkö siellä vai en.

• )()()(

niin aktiivisesti, mittari oli ystävillä lainassa ja palautui vain nyt hetkeksi kotiin ja lähtee taas lainaan.

Mutta kun mietin, niin verenpaine oli koholla tuolla TTL:n tutkimuksissa kyllä. Erikoistuva lääkäri tutki poliklinikalla ja sitten vuodeosastolla uudelleen ja kertoi että kyse olisi nyt ihan todetusta korkeasta verenpaineesta kun se kahdella ei tutkimuskerralla oli näin korkea.

Työpaikallani testasin ehkä kerran verenpainetta meidän lepohuoneessa ja silloin se oli korkea myös, mutta siis työpaikallani olin aina kipeä.

Nyt en ole mittaillut miten käy, kun sairastun etätöissä. Kun kaivoin pari marjapuskaa maahan olin parisen viikkoa aika kipeänä, mutta en mittaillut silloin noita paineita, mittarikin oli lainassa.

Minulla on myös sairastuttuani jostakin altistuksesta paha päänsärky, en tiedä olisiko se yksi yhteen verenpaineen kanssa, ehkä, mutta en voi vannoa. Ainakin oleskelu homepaikoissa nostaa verenpainetta, mutta sitäkään en haluaisi enää koskaan kokeilla.

Jatkuva mittailu voi olla virhe, mutta ostin tuon verenpainemittarin noiden erikoistuvan lääkärin kommenttien jälkeen. Onhan korkea verenpaine tutkitustikin vaarallista, joten ei sen mittaamattajättäminenkään ole kovin viisasta.

Minulla tuo yläpaine oli TTL:n tiloissa muistaakseni jotakin 190 pintaan, joten eihän se kovin terveellistä ole, jos joutuu moisissa paikoissa paljon olemaan on mittauksia syytä suorittaakin ja miettiä että mitäs nyt?

En tiedä onko siitäkään apua, että käyttäisi verenpainetta alentavaa lääkitystä, jos sen paineen nostaa altistuminen homeille. Syödä lääkkeitä, voidakseen oleskella selkeästi itselleen vaarallisissa tiloissa, eihän se voi olla edes lääkäreiden mielestä järkevää, joten tuskin suosittelevat lääkitystä ja altistuksen jatkamista lääkittynä.

Lääkärissä käynneistä olen tasan samaa mieltä. Tosin minulla on ollut todella hyvät ja mukavat lääkärit, joita arvostan kyllä, vaikka vähän sitä on saanut suodattaa noita diagnoosejaan ja miettiä että no, antaa olla eihän lääkäritkään voi kaikkea tietää. Mietin tässä paluuta nuorelle keuhkolääkärille jatkoa ajatellen, mutta en ole vielä päässyt senkään asian kanssa ihan sinuiksi.

Kunhan nyt tulee tuo kantelun tulos, niin sitten on pakko mennä lääkäriin halusi tai ei. Tai ainakin toivon, että kantelun tulos on että tutkitaan sairastanko astmaa vaiko en ja jos en, niin mitä sairastan ja miten itseäni hoidan. Sikäli ok, voin sairastaa ihan mitä sairautta vain, mutta hoito on sitten siihen sairauteen sopiva myös. Tai jos olenkin ihan terve, mutta luulosairas, tai masentunut, kaitpa niihinkin sitten hoitoa löytyy, jotta pääsen takaisin töihin toivuttuani.

Reseptien kanssa olen sinua onnellisemmassa asemassa, sillä en syö nyt yhtäkään lääkettä. Joten en ole "naimisissa" lääkäreiden kanssa senkään vuoksi. Paikallinen tk teki päätöksen, että erikoislääkäreiden reseptit pitää uusia niillä erikoislääkäreillä joilta ne on saanutkin, joten jos söisin vielä kaikkia lääkkeitäni, niin tilanne olisikin toinen.

Joskus kyllä mietin ja uskon, että ehkä joku lääke olisi hyvä olla, mutta ehkä pyydän spirometrian ja katson miltä sen tulos näyttää ja kyselen sitten jos nuo pienet tiehyet jatkaa heikkenemistään jotakin mikä ehkä auttaisi, jos nyt mikään auttaa. Mutta, sitä ennen pitäisi ryhdistäytyä ja käydä tuolla nuorella keuhkolääkärillä, sillä joka kertoi että astmani haitta-aste on 0. Ja joka ei antanut palata töihin, vaan kirjoitti työpaikalleni (rakennus sairasti) sairauslomaa ;-).

Uusi keuhkolääkäri ei kovin kiehdo, mutta nykyinen kertoi että sairastan vaihdevuosia (valitettavasti väärin) tai masennusta (taas pieleen) joten, hänen luokseen on aika vaikea palata, vaikka asiaa miten miettii.

Itse asiassa olisi kiva päästä Kaupin potilaaksi, hän oli keuhkolääkärinä tuolla tutkimuksissa. Tuntui olevan hyvä lääkäri, väärässä paikassa vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      75
      4009
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      202
      3302
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3006
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      77
      2671
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      379
      2408
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      181
      2072
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1605
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      36
      1586
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1418
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1392
    Aihe