Sain raudat jotain 7 kuukautta sitten ja ne on vielä ehkä vuoden. Koska oon jo kohta 17, alkaa olla hyvä hetki aloittaa nyrkkeily. Voiko rautojen kanssa nyrkkeillä "normaalisti"? Kun en tiedä miten ne hammassuojat yms. toimii. Jos ei, kannattaako liittyä johonkin seuraan ja mennä harjoittelemaan iskutekniikoita, voimaa yms. Vai odottaa sen vähän päälle vuosi ja aloittaa sitten vasta ne ihan perusjututkin ja nyt vasta itsekseen treenata kuntoa?
Nyrkkeily+hammasraudat
8
2942
Vastaukset
- jessylgirl
Niin..Että meidän seurassa on ainakin yksi sua
muutaman vuoden nuorempi sälli jolla oli raudat kanssa ja sparria ei voinu ottaa ennenkun sai raudat suusta pois ja hammassuojat tilalle.
Näin minä ainakin ymmärsin-mutta lähde nyt ainakin siitä nyrkkeilyn alottamisesta ja keskityt just saamaan sitä peruskuntoa ja kestävyyttä ja voimaa ja nopeutta ja tekniikkaa etc :) ja tuskin sua nyt ihan ekoissa reeneissä sparraan päästetään. ja kunhan pääset nyt ensimmäiseks just lajin ääreelle niin se on jo alotus. =D niin jos ois mahollista
niin kysy joltain hammaslääkäriltäs tätä ja varmista asia :S- jessylgirl
"Juttelin valmentajan kanssa asiasta ja se oli sitä mieltä, että hankin hyvät (kunnolliset)hammassuojat (teetän hammaslääkärillä) ja käytän aina sparratessa (sparri = pariharjoittelua) hyvää poski ja leukasuojallista kypärää. Harvemmin ihan suoria iskuja hammaskalustoon tulee ja varsinkin kypärän käytöllä pystyy tuollaiset iskut minimoimaan. Hammassuojathan ovat kumiset, joten hammasraudat eivät sinänsä pääse huulia lävistämään. Miten ne sitten mahtuvat samaan aikaan suuhun ja rautojen irtoamisen helppodesta minulla ei tietenkään vielä ole komeusta. Tavallista säkki/ muuta harjoitteluahan hammasraudat eivät haittaa. Näillä suunnitelmilla ainakin yritän lähteä kokeilemaan!"
tommotteen löysin. toivottavasti on jotain apua (: - aloittaja
jessylgirl kirjoitti:
"Juttelin valmentajan kanssa asiasta ja se oli sitä mieltä, että hankin hyvät (kunnolliset)hammassuojat (teetän hammaslääkärillä) ja käytän aina sparratessa (sparri = pariharjoittelua) hyvää poski ja leukasuojallista kypärää. Harvemmin ihan suoria iskuja hammaskalustoon tulee ja varsinkin kypärän käytöllä pystyy tuollaiset iskut minimoimaan. Hammassuojathan ovat kumiset, joten hammasraudat eivät sinänsä pääse huulia lävistämään. Miten ne sitten mahtuvat samaan aikaan suuhun ja rautojen irtoamisen helppodesta minulla ei tietenkään vielä ole komeusta. Tavallista säkki/ muuta harjoitteluahan hammasraudat eivät haittaa. Näillä suunnitelmilla ainakin yritän lähteä kokeilemaan!"
tommotteen löysin. toivottavasti on jotain apua (:Tästä sitten vaan eteenpäin ettimään lähintä paikkaa harrastaa :D
- Noinkohan
aloittaja kirjoitti:
Tästä sitten vaan eteenpäin ettimään lähintä paikkaa harrastaa :D
Ei taida onnistua. Ne suojathan tarttuisivat kiinni rautoihin (tai se muotti, jos hammasteknikolla teettäisi).
Kannattanee siis unohtaa sparri toistaiseksi, ja sanoa pariharjoituksissa kaverille, että varoo.
Tai voihan sitä kokeilla kuumassa vedessä käyttämisen jälkeen itse muotoiltavia suojia, saako ne muotoilun jälkeen irti suht. ehjinä. - aloittaja
Noinkohan kirjoitti:
Ei taida onnistua. Ne suojathan tarttuisivat kiinni rautoihin (tai se muotti, jos hammasteknikolla teettäisi).
Kannattanee siis unohtaa sparri toistaiseksi, ja sanoa pariharjoituksissa kaverille, että varoo.
Tai voihan sitä kokeilla kuumassa vedessä käyttämisen jälkeen itse muotoiltavia suojia, saako ne muotoilun jälkeen irti suht. ehjinä.niin ei kannata hirveesti ottaa iskua. No, jos mä nyt alotan ni menee varmana pitkään enneku pääseen sparraamaan. Kyllähän se kiva olis jos jotenki onnistuis ku nää nyt on viel jtn vuoden. En tosin tiedä sitten että nää kyllä saatetaan piankin siirtää takapuolelle. Haittaako sitten?
- silti.
aloittaja kirjoitti:
niin ei kannata hirveesti ottaa iskua. No, jos mä nyt alotan ni menee varmana pitkään enneku pääseen sparraamaan. Kyllähän se kiva olis jos jotenki onnistuis ku nää nyt on viel jtn vuoden. En tosin tiedä sitten että nää kyllä saatetaan piankin siirtää takapuolelle. Haittaako sitten?
Haittaa. Ehkä ne siirtyy yörautoihin jossain vaiheessa.
- aloittaja
silti. kirjoitti:
Haittaa. Ehkä ne siirtyy yörautoihin jossain vaiheessa.
jotta ne hampaat pysyis kuosissa.
No, alkuun ei niiden valmentajienkaan mukaan haittaa yhtään, sitte npitää vähän kattoa tilannetta.
- mikks
Moi! Itselläni on myös ollut hammasraudat ja samalla harjoitellut kamppailulajeja ja vielä menestyksekkäästi. Suosittelisin kaikille hammasraudat omaaville ottavan yhteyttä johonkin hammaslääkäriin joka sitten ohjaa hammasteknikolle. Treenaaminen ei ole ongelma, kun vaan saa oikeanlaiset raudat suuhun. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851