Mikä muurahainen?

Haluaisin tietää

Osaisiko joku kertoa, että mikä muurahainen on kyseessä? Muutamia tällaisia tunkeutunut meille sisälle silloin tällöin.. :(
(en tiedä ikkunastako vai mitä kautta?)

Kuva löytyy alla olevasta linkistä. On siis tuommoinen siivekäs, mutta en ole kyllä nähnyt silti letävän, vaaan kävelemällä liikkuvat.

http://www.muurahaiset.net/member.php?u=277

4

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokerimuurahainen

      Ne asuvat yleensä pihalla latoitusten alla ja kivijalan vieressä tai kukkapenkissä.
      Mauriainen on aikuisena 4-5 millimetriä pitkä ja väriltään musta. Syyskesällä sekä naaraat että koiraat ovat siivellisiä.

      • alkuperäinen kysyjä

        Kiitos - arvelinkin, että tämä saattaisi olla mauriainen, kun niitä nimittäin on meillä pihalla laattojen alla. Ne on kuitenkin niitä pieniä ja olen saanut oikeastaan ne hävitettyä sieltä kiehuvalla merisuolavedellä.

        Onko tämä kyseinen kuvan iso siivekäs mauriainen sitten joku kuningatar? On nimittäin todella huomattavasti isompi kuin ne laattojen välissä kuhisevat (tosin olen näitäkin muutamia ulkonakin nähnyt).. Tulevatko nämä sisälle lentämällä vai pitäisikö minun yrittää etsiä niiden kulkureitti ja myrkyttää se? En ole kyllä onnistunut paikallistamaan, että mistä ne tulevat, koska niitä on kuitenkin (onneksi!) harvakseltaan..


      • sokerimuurahainen
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Kiitos - arvelinkin, että tämä saattaisi olla mauriainen, kun niitä nimittäin on meillä pihalla laattojen alla. Ne on kuitenkin niitä pieniä ja olen saanut oikeastaan ne hävitettyä sieltä kiehuvalla merisuolavedellä.

        Onko tämä kyseinen kuvan iso siivekäs mauriainen sitten joku kuningatar? On nimittäin todella huomattavasti isompi kuin ne laattojen välissä kuhisevat (tosin olen näitäkin muutamia ulkonakin nähnyt).. Tulevatko nämä sisälle lentämällä vai pitäisikö minun yrittää etsiä niiden kulkureitti ja myrkyttää se? En ole kyllä onnistunut paikallistamaan, että mistä ne tulevat, koska niitä on kuitenkin (onneksi!) harvakseltaan..

        Siivekkäät kuhnurit ja kuningattaret odottavat kuivia lentokelejä (eli lentävät) jotta ne pääsisivät nousemaan siivilleen. Lentoreissun jälkeen kuhnurit kuolevat, kun taas hedelmöittyneet kuningattaret kaivautuvat maahan ja pyrkivät perustamaan uuden pesän.

        Niitä aina eksyy jokunen sisätiloihin, ikkunoiden ovien kautta. Ei tarvitse myrkyttää tai etsiä
        kulkureittejä niin kauan kuin pesä on ulkona.

        Katso pihaltasi missä olet mauriaisia nähnyt, jäljellä on vain reikiä maassa, mutta jos vähän
        kaivat reikiä niin näet siellä niitä siivellisiä mauriaisia.

        Hyvää loppukesää :)


      • alkup.
        sokerimuurahainen kirjoitti:

        Siivekkäät kuhnurit ja kuningattaret odottavat kuivia lentokelejä (eli lentävät) jotta ne pääsisivät nousemaan siivilleen. Lentoreissun jälkeen kuhnurit kuolevat, kun taas hedelmöittyneet kuningattaret kaivautuvat maahan ja pyrkivät perustamaan uuden pesän.

        Niitä aina eksyy jokunen sisätiloihin, ikkunoiden ovien kautta. Ei tarvitse myrkyttää tai etsiä
        kulkureittejä niin kauan kuin pesä on ulkona.

        Katso pihaltasi missä olet mauriaisia nähnyt, jäljellä on vain reikiä maassa, mutta jos vähän
        kaivat reikiä niin näet siellä niitä siivellisiä mauriaisia.

        Hyvää loppukesää :)

        Kiitos! Helpottaa kovasti tietää, että ovat tulleet sisälle ikkunoista/ovista, mikä onkin ihan hyvin mahdollista, koska niitä on välillä pidetty auki.

        Niitä hiekkareikiä on kyllä pihalla laattojen väleissä ja nurmikon laidassa ollut, ja lämpimillä säillä nousevat ihan pintaankin. Kaivanut en ole, joten ne siivekkäät ovat jääneet näkemättä. Tosin heinäkuun helteillä lähtivät tosiaankin ihan selvästi lennolle. Mutta kuten kerroin, ONNEKSI olen onnistunut hävittämään niitä sillä kiehuvalla suolavedellä. Nyt kuukauden mentyä niitä on taas jonkin verran näkynyt, joten täytynee uusia käsittely ;) Jospa nämä muutamat yksittäiskappaleet sitten häviävät sisältäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe