tegretol 200 mg

uusi epileptikko

Onko kenelläkään muulla Tegretol lääkettä epilepsiaan? Millaisia kokemuksia siitä on ?

12

4401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t***a

Ei enää, mutta oli 400 mg n. 10 vuotta käytössä. Ne tavallisimmat sivuvaikutukset: kaksoiskuvat ja väsymys.

• epileptikko

Onko tegretol auttanut teihin, niin ettei ole kohtauksia tullut?

• Neurotol Slow

Olen syönyt vuosia "rinnakkaislääkettä" Neurotol Slow:ta (sama vaikuttava aine, Karbamatsepin)
        Pitkiä jaksoja ollut, ei kohtauksia (useita vuosia) sitten yllätäin voi taas tulla. Toki olemme kaikki niin erilaisia. Yksi auttaa toiselle, toinen ei.

• t***a

Ihan alussa oli minullakin rinnakkaisvalmiste Neurotol Slow. Vaihto Neurotolista Tegretoliin tehtiin sen laktoosittomuuden takia. Silloin vielä auttoi, mutta aivokasvaimen kasvun myötä ei tehonnut mikään lääke eikä -yhdistelmä. Vain leikkauksesta sain avun.

• epileptikko

kiitos paljon vastanneille, pienikin tieto auttaa paljon kun rypee itsesäälissään.......

• 7776

Hei

Mulla alkoi epilepsia lapsena n.11 tai 12-vuotiaana, en muista. Heti aloitettiin Tegretol, joka vei kohtaukset heti pois. Kohtauksia tuli ainoastaan kun teini-iän kuohuissa päätin parantuneeni (koska häpesin sairautta) ja lopetin lääkkeet itse.

Parikymppisenä lääkkeet lopetettiin kokonaan ja elin n. 10vuotta ilman lääkkeitä, ilman kohtauksia. Nyt aivan salamana taivaalta tuli uuden vuoden vaihteessa iso kohtaus ja passitus Peijakseen neurologille.

Tutkimusten jälkeen (EEG&Magneetti) löytyi sama löydös sähkökäyrältä kuin lapsena -mihinkäs se sieltä olisi kadonnut- ja paluu Tegretoliin neurologin sanojen mukaan loppuelämäksi.

Minulla Tegretol on toiminut 100% eli yhtäkään kohtausta ei ole tullut lääkityksen alaisena. Minulla tosin on se joku "primäärisesti yleistyvä" sairaus, johon lääkitys kuulemma tepsii hyvin. Ja kun hoituu yhdellä lääkkeellä, niin ei ole kovin paha epilepsia. Jos nyt sellaista termiä sallitaan käytettävän.

Nyt yritämme lasta ja raskaus epilepsiä jännittää kovasti. Ensimmäisen lapsenihan sain ilman lääkitystä kun epilepsia katsottiin "parantuneeksi".

Minulla ei ole koskan ollut Tegretolista sivuvaikutuksia ja olen sen kanssa viettänyt ihan normaalia elämää töissä käyden, liikkuen, välillä bailaten rankasti ja valvoenkin. Eli vain positiivisia kokemuksia täällä.

• Dinjami

Minulle se aiheuti ihotuman jota ei saada nyt millään parantumaan. Minulla on aina ollut atooppinen iho mutta tegretol laukaisi kunnon ihottuman :/

• len syönyt mnta vuotta tätä lääkettä. Isot kohtaukset pysynyt oikeastaan kokonaan poissa. Kaikennäköistä pienempää vaivaa on ollut mutta ihan siedettävyyden rajoissa

• käytössäni

Neurotol vaihdettiin tegretoliin, joka myöhemmin Neurotol Slowiin ja Okskarbatsepiiniin.

Tegretol ei ole yhtä väsyttävä kuin Neurotol, mutta kilpirauhasen liikatoiminta oli minulla yleistä tegretolin aikana.

• Nature75

Tegretolilla (400 mg) en ole huomannut mitään ongelmia. Kaverina on Absenor (500 mg), ja tämä yhdistelmä on pitänyt oireet todella hyvin kurissa.

• depressed but well d

löytyy kyseistä lääkettä ihan hyvin auttanut ku aamuin ottaa puoltoista ja iltasin kaks tabuu. Masennus ja väsymys sivuvaikutuksina. siksi tulinkin kysymään mitä taphatuisi jos noita vetäisi vaikka 10tablettia?

• Aikanaan

Masennus voimistuisi huomattavasti, samoin kilpirauhasen vajaatoiminta. Saattaisi kehittyä myös struuma, kuten minulla aikanaan pienemmällä annoksella. Jos käyttäisit mainitsemaasi 10 tabl./vrk, saattaisit joutua psykiatrian "hoitoon".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe