Puhujat seuroissa eivät puhu välttämättä aina oikein. Teidän nuorten olisi hyvä ruveta ihan kaveriporukassa ILMAN puhujien läsnäoloa tutkimaan Raamattua. Mitä siellä sanotaan? Mitä siellä ei sanota sellaista mitä olette aikaisemmin puhujilta kuulleet? Näitä asioita on käsitelty tällä palstallakin. Saatatte löytää itse lisää.
Jumalan ei tarvitse pelätä nuorten ihmisten ihmettelyä, kritiikkiä ja vaikeita kysymyksiä. Sen sijaan puhujilla saattaa kritiikin pelkoa olla. Puhujat eivät ole jumalia eivätkä saakaan olla, sillä Raamatussa sanotaan että Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä MUITA jumalia.
Nuorille vl:ille
12
569
Vastaukset
- Mitä Raamattu sanoo..!
Hyvä kirjoittaja puhut asiaa, mutta muista mitä sanassa sanotaan eksyttäjistä. Parempi olisi myllynkiv hänen kaulaansa ja niin edespäin.. Oletko eksyttämässä Jumalanvaltakunnan jäseniä, nuoria herkkiä uskovaisia. Sinä otat myöskn vastuun omalla sydämmellesi. Oisko parmepi sinun vaihaa jollekin toiselle palstalle. Vosit paremmin auttaa huumenuoria..
- acimlainen eksytä
jos kehottaa lukemaan raamattua. Kenellehän tässä pitäisi myllynkivistä saarnata?
- niina'
Devoit kirjoitti:
Onko oma nuorisonne vielä huumevapaata?
autatteko lähimmäistänne (huumenuorta) kuten laupias samarialainen, vai ilkutteko ja syljette hänen päällensä kuten hoitokokousten uhreille ja liikkeestä eronneillekin teette?
- niitä liikkuu
vl-tupakkihuumenuoria ja muoria, vaareista puhumattakaan - tupakki kun on HUUME, joka aiheuttaa pahemman riippuvuuden kuin heroiini
niina' kirjoitti:
autatteko lähimmäistänne (huumenuorta) kuten laupias samarialainen, vai ilkutteko ja syljette hänen päällensä kuten hoitokokousten uhreille ja liikkeestä eronneillekin teette?
Annan itsestäni tahtomattani vähän sellaista kuvaa, jota en tahdo. Ei minulla "rivi-vl:lää" vastaan mitään ole.
- Kempelainen
Hyvä kirjoittaja puhut asiaa, mutta muista mitä sanassa sanotaan eksyttäjistä. ’’ Niin Hän todella puhuu asiaa, Raamattu on totuus ei ihminen, eikä saarnamies.
Jos puhut eksyttäjästä, ja kallistust sille puolelle, että se tulee Raamatusta, taidat olla värälällä palstalla, olen kuullut, kylläkin himan salaa, että VL:lle on Raamattu Jumalan Sanaa.
””Parempi olisi myllynkiv hänen kaulaansa ja niin edespäin..** Taitaa olla niille myllynkiville aika tilaus, sillä elävän Jumalaan seurakunnissa näkee valtaosilalla Raamatut kokouksissa käsissä, mutta mikä on tilanne seuroissa, monellako siellä?
Oletko eksyttämässä Jumalanvaltakunnan jäseniä, nuoria herkkiä uskovaisia.** Vaikuttaa, että on, jos puhut SRK;N jäseni8stä, He eivät tunne Raamattua, joten ihmetyttää tuo kantasi. Onko siinä pelkoa, että jotain löytyy, vaikkapa Jeesuksen vapaus.
”” Sinä otat myöskn vastuun omalla sydämmellesi. Oisko parmepi sinun vaihaa jollekin toiselle palstalle. Vosit paremmin auttaa huumenuoria..** Pelkäätkö Jumalaan Sanaa, Raamattua todella noin paljon??? - aci m lai nen
Raamatun lukeminenko eksyttää vanhoillislestadiolaiset nuoret? Ihmeiden Oppikurssi on Totuuden mukaisempi mutta ehkä monille nuorille liian vaikea tajuttavaksi. Siksi suosittelen Raamattua. Tärkeää on kuitenkin vl-puhujien kriittinen arvostelu RaamatunKIN valossa.
- sinunkaan
Kempelainen kirjoitti:
Hyvä kirjoittaja puhut asiaa, mutta muista mitä sanassa sanotaan eksyttäjistä. ’’ Niin Hän todella puhuu asiaa, Raamattu on totuus ei ihminen, eikä saarnamies.
Jos puhut eksyttäjästä, ja kallistust sille puolelle, että se tulee Raamatusta, taidat olla värälällä palstalla, olen kuullut, kylläkin himan salaa, että VL:lle on Raamattu Jumalan Sanaa.
””Parempi olisi myllynkiv hänen kaulaansa ja niin edespäin..** Taitaa olla niille myllynkiville aika tilaus, sillä elävän Jumalaan seurakunnissa näkee valtaosilalla Raamatut kokouksissa käsissä, mutta mikä on tilanne seuroissa, monellako siellä?
Oletko eksyttämässä Jumalanvaltakunnan jäseniä, nuoria herkkiä uskovaisia.** Vaikuttaa, että on, jos puhut SRK;N jäseni8stä, He eivät tunne Raamattua, joten ihmetyttää tuo kantasi. Onko siinä pelkoa, että jotain löytyy, vaikkapa Jeesuksen vapaus.
”” Sinä otat myöskn vastuun omalla sydämmellesi. Oisko parmepi sinun vaihaa jollekin toiselle palstalle. Vosit paremmin auttaa huumenuoria..** Pelkäätkö Jumalaan Sanaa, Raamattua todella noin paljon???siis kempelainen saarnata ettet tuu puhuneeksi lisää puuta heinää. Anna Raamatun hoitaa homma.
- että..
..tuo Jumala on meissä itsessämme: "Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä MUITA jumalia".
- acim lai nen
..mutta joskus on hyvä edetä hitaasti. Ymmärrän mitä tarkoitat. Joku voisi tulkita tuon mitä sanot vaikka omavanhurskaudeksi. Uskovainenhan on syntinen eikä hänessä ole mitään hyvää. ;)
Toisaalta kun näistä asioista keskustelee niin ne selviävät.
- Juhakki
Eihän ne puhukkaan aina oikein, joskus tulee inhimillisiä erehdyksiä. Ehkä nekin virheet ovat tarkoitettu opiksi uskovaiselle ihmiselle.
Mehän joskus jutellaan ja keskustellaankin siitä, että miten se puhuja noin sano, vaikka toinen puhuja on opettanut eri tavalla. Olemme myös kyselleet toisilta puhujilta, että menikö se todella noin, jos joku jää epäselväksi.
Mutta lopputulokseksi on tullut, että kukaan ei ole täydellinen, ja monesti ne "virheet" puhuttelevat enempi.
Mm. minulla on muutama puhe tietokoneella äänitteinä ja sama puhe on kirjoitettu tekstiksi, siinä näkee, että kyllä niitä virheitä tulee. Se opettaa nöyryyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33511253IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3517757Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut852423Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?862117Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1391975Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61591- 1101251
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin521044Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26878MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312772