Päätin laittaa tänne tällaisen viestin, joka kenties auttaa muita ms-pelon kanssa kamppailevia. Luin juuri erään neurologin kannanoton, että nimenomaan ms-taudin ongelmana on, että se tuottaa paljon google-osumia (koska oirekirjo on niin laaja). Valtaosassa tapauksia oireiden syy ei kuitenkaan ole ms. Mullakin oli melkein kaikki ms:n oireet ja vielä vähän lisääkin, mutta perusteellisissa tutkimuksissa ei kuitenkaan (ainakaan vielä) ole löytynyt ms:ää. Joten turha pelko pois, on melko epätodennäköistä että neurologisten oireiden taustalla on ms.Toki tutkimukset kannatta tehdä, jotta selviää, missä syy.
ms pelko usein turha
6
1710
Vastaukset
- LileCa
Minulla on MS. enkä minä pelkää sitä vieläkään. lopettakaa turha pelkoilu, se vaan lisää oirekirjoanne ( ihmisen mieli kun tuppaa tekemään jopa normaalistakin asiasta johonkin tautiin liittyvän oireen, jos pelkää)
ja se ms kun ei tuppaa sitä elämää lopettamaan joten turha sitä on pelätä.. pelätkää vaikka ennemmin huumeita kun mäsää..- pelle peloton
Nostan hattua asenteellesi! Totta, että maailmassa on parempiakin pelon kohteita!
- luulotaurisko
en kyllä yhtään ihmettele, että ihmiset säikähtävät. Pistätpä hakusanaksi melkein minkä tahansa oireen niin vastaan tulee joku MS-sivu. Itellänikin on aina tuo pelko jossain tuolla taustalla.... Aina kun lihakset nykähtelee tai tavarat putoilevat käsistä niin tulee taas mieleen, että onkohan mulla se.
- 100µg
D-vitamiinin puute aiheuttaa MS-taudin, joten se on täysin kitkettävisä ihmisiltä.
http://www.vitamindwiki.com/tiki-browse_categories.php?parentId=18&sort_mode=created_desc
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm- luulotautiset
Ai nyt on kofeiini vaihtunutkin d-vitamiiniin? :) Mistä näitä "parantajia" riittääkin, varsinkin sellaisia joille ei ole edes diagnoosia annettu..
Onhan se helppoa luulla että itsellä on ms-tauti joidenkin satunnaisten oireiden perusteella (jotka voivat liittyä moneen muuhunkin tautiin) ja sitten "parantaa" itsensä ms-taudista kokonaan. Vaikkei kyse edes ollut mistään ms-taudista alunperinkään..
- Luomuviljelijä
Vai että ihan D-vitskulla kitkettävissä :). Että jos elelee luomuna, tauti iskee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882