GSXR 1000 on aika laiska

koeajaja...

Kävin sitten uteliaisuudesta testaamassa tonniset sporttipyörät kun Teknarissa oli se testi. Odotin melkoista kokemusta kun ne näköjään kulkevatkin jopa 250 nykyään.

Täytyy tosin sanoa, että ei ollut ihmeellinen kokemus. Kawasaki tuntui kireältä ja kovilla kierroksilla nokka meinasi nousta tiestä irti.

Suzuki tuntui kyllä ihmeen laiskalta vaikka säädin kyllä kaikki a b ja c asennot kokeeksi. Paikaltaan tuntui melko voimakkaalta mutta moottoritiellä ei enää löytynyt mitään voimaa 120 jälkeen ohituksiin. Hitaasti mutta vakaasti vauhti tosin kiihtyi muttei mitenkään rajusti.Nokka nousi vaan valoissa kun väänsi hampaat irvessä kaasua.

Mutkaisella pikkutiellä annoin hanaa täysillä ja muutamaan mutkaan piti lievästi jarruttaa. Muuten sai antaa koneen laulaa. Ei siis ollenkaan niin kovia pelejä kuin motoristit täällä kehuskelee. Moni iso auto kiihtyy motarilla paremmin.

38

12530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      mutta sitten sinä heräsit, ja päästit kissan ulos.

      • koeajaja

        ..keskittyisit vaan siihen poikakaveris aunuksen haisteluun, homppo.


    • Kanki Kake

      Ettei olisi vain ollut fude skootteri jossa suzukin tarra päällä...tai sitten ajajan elopaino on 300 kg.

      Pyörä kulkee muuten sen 300 km/h...

    • jotain vikaa

      testipyörässä, jos ei voimaa löytynyt 120 jälkeen

    • 1000RR

      On tainnut olla satakaksvitonen eikä tonninen. Jos verme kiihtyy 0-100kmh, 2.5 sekuntiin ja 0-200kmh alle kahdeksan ja kulkee rajoitetun 299kmh niin taidatpa olla testannut jotai muuta pyörää tai nähnyt unta. Tai.. et oo uskaltanut vääntää hanaa kaakkoon. Sekun heittaa 180kmh.n jälkeen keulan pystyyn pelkällä kaasulla kun lasket hieman kierroksia ja isket ne nopeasti takaisin..

      Itse ajoin 2 kesää vastaavalla ja tämän kesän ajanut CBR 1000RR:llä. Ja sanompa näin että saa olla aika iso auto joka vastaavan motarilla kepittää. Olen näyttänyt närhen munat mm viritetylle 500heppaiselle BMV M5:lle, yli 400 heppaa rattailta penkittäneelle mitsu evolle, täysin uusiksi rakennetulle kiihdytyskisoissa käyvälle Chevrolet Camarolle ym.

      Nää on just näitä shellinbaarin machomiehiä jotka kesyttää kaikki isoista pyöristä hävittäjiin ja siinä sivussa muutaman kauniin naisen. Vuokraa gsxr-1000 ja lähde Kemoralle päiväksi ajamaan..katsotaan miten se mutkiin ajo luonnistuu :))

    • Video..
    • nyt on

      hyvä trollin hakata hanskaan, kun näin monta on vastannu älyttömään viestiisi.

    • katuja astelen

      Nokka nousi? Mikäs se on?

      • kokka___________

        Veneessä nousee kun soutaa oikein kovasti.


    • Nimetön

      vai on muka kilogiksu laiska?ei oo poika tainnu pv suskaa isommalla pyörällä ajaa!

      • ei jaksa pyörittää

        uudempia pelejä..hanki uudempi tietsikka...


    • aloittaja...

      Moni otti nokkiinsa näköjään. Tarkoitin vaan kirjoituksellani, että koeajossa prätkä ei tuntunut siltä, mitä odotin.

      Totta kai kyse on nykypyörästä jossa on kiihtyvyyttä tavallisia autoja enemmän, mutta ihan rehellisesti pettymys tuli moottoritiellä kovassa vauhdissa.

      Ei se etupää mitenkään yrittänyt vahingossa nousta kakkosvaihteellakaan enää eikä tehoa ollut yhtään liikaa kun moottoritiellä yli 150 vauhdista käänsi kaasun pohjaan. Se on jokaisen rehellisen kyllä tunnustettava vaikka työmaan kahvituvalla heitetäänkin legendoja kuinka 250 vauhdista lähtee kuin luoti.

      Enemmän olisi saanut tuossa tilanteessa olla voimaa. Käytännön ajotilanteessa joku iso tehokas esim. Audi R8 varmaan menee menojaan viimeistään kaarteissä.

      Se Kawasaki muuten tuntui paremmalta, niinkuin prätkän pitäisikin.. sellaiselta kireältä kun kierrokset räjähti sekunnissa täysille.

      Taajamissa sellainen puolet halvempi 600cc sportti tuntui ihan samalta. Yhtä nopeasti käytännössä kiihtyy sakkonopeuksiin. No totta kai mittalaitteilla joku iso kiihtyy 0,455s paremmin jonkin välin, mutta käytännössä pienempikin antaa ihan saman tunnelman.

      En taida aloittaa uudelleen kun olen päässyt lämpimän ja mukavan kyydin makuun.

      • Turo--Inkeri

        mutta kyllä asia on niin, että GSXR1000 kulkee kuin riivattu. Siinä on enemmän tehoa ja vähemmän painoa kuin reilun 5 vuoden takaisissa MM-tason kilpureissa.

        Eli jos et saa sitä kulkemaan "tarpeeksi", niin sitten olet joko V.Rossin tasoinen kuljettaja (rohkenenko hiukan epäillä), taikka sitten et ole oikein kyennyt hyödyntämään sen voimavaroja (paljon todennäköisempää).

        Suorituskyky muuten näissä ei rajoitu pelkästään moottoriin, vaan sitä arvioitaessa esim. alusta, ohjausgeometria ja jarrut ovat tärkeä osa sitä, jotta sitä suorituskykyä on siis ylipäätään mahdollista hyödyntää.

        Vertailu autoihin on turhaa. Toki katuajossa jollain tehokkaalla nelivetoisella autolla on verrattomasti helpompaa ajaa mutkatiellä kovempaa, mutta silloin puhutaan joka tapauksessa jo aivan järjettömistä vauhdeista yleiseen liikenteeseen. Sellaista ajoa harrastavat eivät yleensä elä kovin vanhoiksi.

        Mielestäni oikea vertailupaikka näille onkin moottorirata, ja siellä vakio tonninen oikeissa käsissä pieksee kaikki vakioautot halki poikki ja pinoon. Mitä enemmän on suoria, sitä kauemmas se pompsahtaa autoista jokaisessa kiihdytyksessä, ja vaikka Suomen radoilla onkin vähän suoria, ei se riitä kääntämään tilannetta auton hyväksi. Auto on leveä, ja häviää senkin takia prätkälle tiukoissa mutkissa, koska mp:llä pystyy ´oikomaan´ mutkat paljon kätevämmin.

        Yllä kuvattuun tietysti vaaditaan kovatasoinen kuski tonnisen puikkoihin, sanotaanko vaikka SM-tason kilpakuljettaja. Vain sellaisilla autoilla, missä on kunnon downforce, on jotain mahdollisuuksia, ja niitä ei katuliikenteessä pahemmin näy.

        Ja tällaisen tonnisen voi kuka tahansa kortillinen hankkia alle 20.000 eurolla. Yhtä nopeaan autoon saisit sijoittaa vähintään 10-kertaisen määrän massia, eikä taida edes riittää.


      • aloittaja
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        mutta kyllä asia on niin, että GSXR1000 kulkee kuin riivattu. Siinä on enemmän tehoa ja vähemmän painoa kuin reilun 5 vuoden takaisissa MM-tason kilpureissa.

        Eli jos et saa sitä kulkemaan "tarpeeksi", niin sitten olet joko V.Rossin tasoinen kuljettaja (rohkenenko hiukan epäillä), taikka sitten et ole oikein kyennyt hyödyntämään sen voimavaroja (paljon todennäköisempää).

        Suorituskyky muuten näissä ei rajoitu pelkästään moottoriin, vaan sitä arvioitaessa esim. alusta, ohjausgeometria ja jarrut ovat tärkeä osa sitä, jotta sitä suorituskykyä on siis ylipäätään mahdollista hyödyntää.

        Vertailu autoihin on turhaa. Toki katuajossa jollain tehokkaalla nelivetoisella autolla on verrattomasti helpompaa ajaa mutkatiellä kovempaa, mutta silloin puhutaan joka tapauksessa jo aivan järjettömistä vauhdeista yleiseen liikenteeseen. Sellaista ajoa harrastavat eivät yleensä elä kovin vanhoiksi.

        Mielestäni oikea vertailupaikka näille onkin moottorirata, ja siellä vakio tonninen oikeissa käsissä pieksee kaikki vakioautot halki poikki ja pinoon. Mitä enemmän on suoria, sitä kauemmas se pompsahtaa autoista jokaisessa kiihdytyksessä, ja vaikka Suomen radoilla onkin vähän suoria, ei se riitä kääntämään tilannetta auton hyväksi. Auto on leveä, ja häviää senkin takia prätkälle tiukoissa mutkissa, koska mp:llä pystyy ´oikomaan´ mutkat paljon kätevämmin.

        Yllä kuvattuun tietysti vaaditaan kovatasoinen kuski tonnisen puikkoihin, sanotaanko vaikka SM-tason kilpakuljettaja. Vain sellaisilla autoilla, missä on kunnon downforce, on jotain mahdollisuuksia, ja niitä ei katuliikenteessä pahemmin näy.

        Ja tällaisen tonnisen voi kuka tahansa kortillinen hankkia alle 20.000 eurolla. Yhtä nopeaan autoon saisit sijoittaa vähintään 10-kertaisen määrän massia, eikä taida edes riittää.

        ..tota sun läpinää, mut toi nimi jäi kaivelemaan.

        Mikset me pätemään noille homopalstoille, siellä joku onneton vois noteerata sut.


      • 1000RR
        aloittaja kirjoitti:

        ..tota sun läpinää, mut toi nimi jäi kaivelemaan.

        Mikset me pätemään noille homopalstoille, siellä joku onneton vois noteerata sut.

        Täyttä asiaa Turo-Inkeriltä. Gixeri on tehokkaampi kuin tonninen Ninja Kawasaki jos aloittaja ei sitä hoksannut.. taisi olla slipari putken nokassa ja vähän äksymmät äänet.

        Tismalleen niin että katuajossa tehokkaat autot ovat vahvoilla koska heidän ei tarvi väistellä kaarteissa "pikkukiviä" mutta radalla saa olla melkoinen pommikone taitavankin kuskin alla jotta vakio tonnisen gixerin tms vastaavan kepittää jos puikoissa on osaaja.

        Aloittajalle vielä sellainen fakta että gixerin tonninen kiihtyy 2.5sek 0-100km/h ja kuussatanen reilu 3.5sek eli tonninen lähtee siis 30% nopeammin. Mikä nelipyöräinen vehje kepittää tollaisen katuvaloissa?

        Ei nakkaa keulaa 150km/h:n vauhdis? Hah :) Kertoo tasan siitä ettet uskalla vääntää kaasua. Tämänhetkinen 1000RR Cbr.äni ihan kuin gixerikin toimii seuraavasti.. ajat "pikkuvaihteella" esim 180kmh, löysäät hieman kaasua ja väännät rivakasti takas.. niin keula lähtee kuin tyhjää kohti taivasta.

        Kokematon kuski toimii seuraavasti kuten juuri sinäkin.. ennen koeajoa luulot on taivaissa ja pelko perseessä! Kun ylitetään se kynnys että uskalletaan lähteä ajamaan, kokeillaan varovasti kaasua.. hieman lisää aina niille rajoille kun uskaltaa.. ja sit miehekäs olo et jee..pyörä on kesytetty!

        Fakta on se että kokematon kuski ei edes saa kiihtymään pyörää täysillä varveilla koska pyörä vetää niin kovaa alta että se kääntää kuskia pystyyn ja asennonmuutos pakottaa kaasukahvaa keveämmälle.. vaatii taitoa painaa kaasua juuri menosuuntaan valtavan g-voiman puoltaessa löysäämään kaasua.

        Siinä on kaksi vaihtoehtoa.. hana samantien kaakkoon (keula pystyyn) tai sit melkein makuuasento pyörän päällä jotta geet ei pääse repiin kropppaa pystyyn ja löysäämään kaasukättä.


      • 1000RR
        1000RR kirjoitti:

        Täyttä asiaa Turo-Inkeriltä. Gixeri on tehokkaampi kuin tonninen Ninja Kawasaki jos aloittaja ei sitä hoksannut.. taisi olla slipari putken nokassa ja vähän äksymmät äänet.

        Tismalleen niin että katuajossa tehokkaat autot ovat vahvoilla koska heidän ei tarvi väistellä kaarteissa "pikkukiviä" mutta radalla saa olla melkoinen pommikone taitavankin kuskin alla jotta vakio tonnisen gixerin tms vastaavan kepittää jos puikoissa on osaaja.

        Aloittajalle vielä sellainen fakta että gixerin tonninen kiihtyy 2.5sek 0-100km/h ja kuussatanen reilu 3.5sek eli tonninen lähtee siis 30% nopeammin. Mikä nelipyöräinen vehje kepittää tollaisen katuvaloissa?

        Ei nakkaa keulaa 150km/h:n vauhdis? Hah :) Kertoo tasan siitä ettet uskalla vääntää kaasua. Tämänhetkinen 1000RR Cbr.äni ihan kuin gixerikin toimii seuraavasti.. ajat "pikkuvaihteella" esim 180kmh, löysäät hieman kaasua ja väännät rivakasti takas.. niin keula lähtee kuin tyhjää kohti taivasta.

        Kokematon kuski toimii seuraavasti kuten juuri sinäkin.. ennen koeajoa luulot on taivaissa ja pelko perseessä! Kun ylitetään se kynnys että uskalletaan lähteä ajamaan, kokeillaan varovasti kaasua.. hieman lisää aina niille rajoille kun uskaltaa.. ja sit miehekäs olo et jee..pyörä on kesytetty!

        Fakta on se että kokematon kuski ei edes saa kiihtymään pyörää täysillä varveilla koska pyörä vetää niin kovaa alta että se kääntää kuskia pystyyn ja asennonmuutos pakottaa kaasukahvaa keveämmälle.. vaatii taitoa painaa kaasua juuri menosuuntaan valtavan g-voiman puoltaessa löysäämään kaasua.

        Siinä on kaksi vaihtoehtoa.. hana samantien kaakkoon (keula pystyyn) tai sit melkein makuuasento pyörän päällä jotta geet ei pääse repiin kropppaa pystyyn ja löysäämään kaasukättä.

        Tällaisesta väittää tyypin kanssa joka ei omista pyörää. Pyörän ajotaidot vaatii jatkuvaa ylläpitoa koska ohjaus toimii juuri päinvastoin kun autoilussa..

        Tyyppi joka ei omista pyörää ei millään pysty ottamaan alkeellisilla ajotaidoilla pyörästä mitään irti ja ainoa kommenttien kirvoittaja onkin kateus kun ei itsellä oo vara tai mahdollisuus laittaa pyörää.


      • 18+11
        aloittaja kirjoitti:

        ..tota sun läpinää, mut toi nimi jäi kaivelemaan.

        Mikset me pätemään noille homopalstoille, siellä joku onneton vois noteerata sut.

        Ja taas tullaan tähän. Kyllä auton pito on kurveissa parempi, koska siinä on 4 rengasta, massaa moninkertainen määrä sekä renkaiden pitopinta-ala huomattavasti suurempi. Mutta kun ajat sillä audilla kurvit kahdella renkaalla niin et pärjää edes kevarille. Monestikko teille toopeille pitää fysiikan lait kerrata että ymmärrätte mitä vertaillaan.

        Kunhan saat oikean pyöräkortin niin muista poistaa ne 25kw rajoittimet , aja samaan malliin mutta pyydä kameramiehet paikalle niin saadaan hyvä pätkä juutuuppiin kun vetäiset kuperkeikan kahdensadan vauhdista, jos pysyy lapasessa edes sen verran että saat vauhdin kelattua.


    • kuppipenkki

      "Moni iso auto kiihtyy motarilla paremmin"

      Totta kyllä, kun autosta löytyy 800 hp niin aletaan olemaan lähellä 150hp moottoripyörän lähtöjä..osaavissa käsissä.

      Entäs lähemmäs 200hp pyörät? (bmw 1000rr, zzr 1400, hayabusa yms.)

    • Laiskoja ovat

      Suzuki gsxr 1000 - 185hp / 203kg.
      Kawasaki zx10r - 188hp / 198kg.
      Suzuki hayabusa 1300 - 198hp / 260kg.
      Kawasaki zzr 1400 - 200hp / 265kg.
      Bmw 1000rr - 193hp / 204-207kg?

      -Ei tommoiset voi mihinkään kiihtyä saatikka kulkea?

    • Provot väsyttää

      Kannattaako tällaiseen lähes neljä vuotta vanhaan ketjuun kommentoida kun kyseessä on kuitenkin pelkistä mielipiteistä,kuvitelmista ja vääristä specseistä syntynyt kiista?

    • räkänokat koeajo kie

      Kymppi ninja kelaa jo YKKÖSELLÄ noin 180km/h vauhdit joten motarilla kutosella ei ehkä nokka eikä kokka nouse eikä se tarkoita tehon puutetta vaan kokematonta ajajaa joka näin luulee. Miten pyörä kulkee 300 jos välitys ei siihen riitä. Haloo.

      Tiuha välitteinen turbo-mp voi näin tehdä jossa huiput jää alle parin sadan. Sillon pitää olla ajo MIES puikoissa tai tulee ruumisautolle uusi reissu tien varteen.

      R8=parin tonnin painoinen ruumisauto radalla. Jää jo 500cc twinille.

      En noteeraa sakemannin perhe-sedan tai farkku korista lossia urheilu autoksi kuten Corvette, Viper, Mustang Shelbyt, Porsche tai jopa iso F.

    • jeepman.

      Onpa motoristeilla järkevää keskustelua,eipä niiltä kyllä voi muuta vaatiakkaan.

    • Tonnigixxeri

      Itselläni on ollut vuoden K7 GSX-R1000 ja täytyy sanoa, että olen osittain samoilla linjoilla ketjun aloittajan kanssa.

      Varsinkin ala -ja keskikierrosalueella pyörä tuntuu hieman "laiskalta". Uusiin pyöriin kun tulee tehoa koko ajan lisää, mutta välityksiä samalla pidennetään. Ratkaisuna laitoin omaan pyörääni -1/ 2 -välitykset (eteen piikin pienemmän, taakse kaksi piikkiä suuremman rattaan), niin johan muuttui pyörä huomattavasti rajumman tuntuiseksi! Voiman ja väännön tuntua on huomattavasti enemmän ja hauskuuskerroin lisääntyi ihan laillisissakin nopeuksissa. Kyllä tuntuu vastaava vakioväleillä oleva Gixxeri "mopolta" sen jälkeen.

      • Onhan näitä!

        Itsellä taas vähän laiteltu K5. On myös vakiota pidemät välit (kun haettu huippuja). Normiliikenteessä todella mukava ajalle kun itse vaihtelen isompaa aina seiskan kasin kieppeillä jos tekee mieli kiihdytellä kovempaa.

        Tästä syystä tulikin mieleen, että vaikka ketjun aloittaja voi olla vain trollaamassa, niin yhtä mahdollista on että tämä kyseinen henkilö on vaihdellut vaihteet juurikin tuossa kohtaa myös ja on niin hölmä ettei ymmärrä mitä löytyy 8000 kierroksen jälkeen näistä pyöristä... Tosin ei ole enää mielikuvaa miten se vakio edes käyttäytyy.


    • aloittaja..

      Kulkeehan se kun riivattu, mutta kyllä tuulisella moottoritiellä 150km jälkeen voisi kiihtyä paremminkin. Ei yhtään tunnu kiihtyvän liian rajusti vaan mieluimmin toivoisi lisää tehoa kuin vähemmän.

      • Mika....

        Moottoritiet ovat autoja varten ja varsinkin tuuliset moottoritiet. Itse en lähtisi prätkällä motarille muuta kuin pakon edessä ja silloinkin niin lyhyen matkaa kuin mahdollista. Mahdottoman tylsiä baanoja täynnä agressiivisia citymaastureita, jotka saattavatliiskata pahaa aavistamattoman motoristin silkkaa ilkeyttään. Suosittelisin sinullekin, että mene sinne moottoritielle voimakkaalla autolla jos haluat kisata kusipäitten kanssa, saatat säilyä hengissä sillä tavalla.


      • dsdvsdvsdvdsv

        eipä se varmaan kiihdy jos isolla vaihteella ajaa kierrokset alhaalla ja siitä kaasu pohjaan


    • voi pojat pojat

      jos 1000cc gixeri ei tarpeeksi kulje tai lähde niin kannattaa ostaa hävittäjä... sanon vaan kokemuksesta että pyörä lähtee senverran äkäseen ettei monella pysy käsissä

    • rhyjgjhgbgf

      jos tämä kyseinen pyörä ei kiihdy muka tarpeeksi 120 jälkeen nii sitten on kuskissa vika, veikkaan että ketjun aloittaja ei yli 5000 ole kierrättänyt

    • corvette

      Totta, että kilo giggseri on helvetin nopea pyörä. Varsinkin 0-200 välillä. Saa olla noin 700hv auto, että gigserin voittaa 200kmhn jälkeen. Hayabusankin voittaa 1000 hp autolla helposti kovemmissa vauhteissa esim seisovalla maililla. vähän listaa mailin nopeuksista:

      1000gsxr n 275-280kmh
      Hayabusa n 285-300kmh (gen1 285-290, gen 2 290-300)
      700hv urheiluauto esim corvette 300-305kmh
      1000hv vette n 330kmh
      1300hv vette n 360 kmh

      Eli pitemmällä matkalla autot vie, mutta vaikka varttimaililla ei autoilla ole katurenkailla mitään jakoa.

      • Kulkee ei kulje?!

      • ffggggrgr

        Melkosta paskaa suolla "corvette".


      • vette
        Kulkee ei kulje?! kirjoitti:

        Tuossa vähän tuloksia mitkä kulkee mitkä ei==> http://www.nopeusmittaus.com/lahto.html

        Corvettehan siellä kepittänyt kaikki turbo hayabusat ja 1400 zx kawat ja muut. Kyllä corvette vie työntötanko tekniikallaan.


    • pappis

      tuntuu että pojat päässy hiekka laatikolle kuka saa isoimman tikkarin jee.

    • Anonyymi

      Vai moni auto kiihtyy paremmin esim. 100km/h-200km/h 2sek. Millä nimisillä autoilla ihan uteliaisuuttani vaan kysyn herra ajaa, meinaan vaan on niin erilainen käsitys siitä että toinen puhuu ja vrm. ajaa unissaan. Be ware!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No kyllä muuten viime vuonna Marokkolainen sulttaani pieksi ducatilla helposti GSX-R ja vielä ilman ketjuja.


    • Anonyymi

      Ei ne laiskoja ole. Paljonko kuski painaa ? Jos kuski painaa 170 kg nii kyllä tarviit 2 kpl moottoreita, että liikahdat saman minkä 73 kg. Ja sitten jos kuski on vielä 2 metriä leveä nii ilmanvastus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1453
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1269
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      25
      1248
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1134
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1076
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe