Seretide ja ongelma

Jos otan seretideä aamuin ja illoin, niin suuni limakalvot ovat todella herkkinä ja ääni aivan käheä. Jos vähennän annostusta kertaan päivässä niin yskä palaa. Mitäs tässä kannattaisi tehdä?
3391
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Kannattaa kurlata kunnolla.

Todennäköisesti lääke ei sovi sulle, eli mars lekurille siitä.

Äänestä
  • Kurlaan ja purskuttelen huolella, ja harjaan vielä hampaat ja kielenkin.

    Täytyy varmaan sitten lääkäriin marssia, mutta epäilyttää vaan kuinka minut otetaan vastaan, ei siis astmadiagnoosia, ainakaan vielä. Käsittääkseni vaikea saada tuo diagnoosi, vaikka kärsisitkin jatkuvasta yskästä ja keuhkoputkentulehduksista. Luulotautiseksi vaan leimataan, vaikka moni on yskimiskohtauksiani todistanut.

    Äänestä

  • Yskittää, yskittää kirjoitti:

    Kurlaan ja purskuttelen huolella, ja harjaan vielä hampaat ja kielenkin.

    Täytyy varmaan sitten lääkäriin marssia, mutta epäilyttää vaan kuinka minut otetaan vastaan, ei siis astmadiagnoosia, ainakaan vielä. Käsittääkseni vaikea saada tuo diagnoosi, vaikka kärsisitkin jatkuvasta yskästä ja keuhkoputkentulehduksista. Luulotautiseksi vaan leimataan, vaikka moni on yskimiskohtauksiani todistanut.

    Sillähän se selviää aika pitkälle. Ja jos lääkäri ei ota tosissaan, vaadi toista lääkäriä tai mene jonnekin yksityiselle jos on varaa.

    Mulla ei oo mitään käsitystä kuinka helposti/vaikeasti astmadiagnooseja yleensä annetaan. Itse sain sen melkein yhdeltä istumalta, mutta tehtiin kuitenkin vielä pef-seurantakin varmuuden vuoksi. Olin tosin niin huonossa jamassa, et diagnoosi oli selvä. Olin päivystyksessä siinä kunnossa, ettei voinu puhua, kun henkeä ahisti niin paljon. Ei saanut keuhkoihin niin paljoa ilmaa, että olisi saanut sanoja ulos. Peffiä en silloin puhaltanut, kun en saanut puhallettua! :/ Toivottavasti ei ikuna enää tarttee kokea vastaavaa..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Yskittää, yskittää kirjoitti:

Jos otan seretideä aamuin ja illoin, niin suuni limakalvot ovat todella herkkinä ja ääni aivan käheä. Jos vähennän annostusta kertaan päivässä niin yskä palaa. Mitäs tässä kannattaisi tehdä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu