Bulimia ja rytmihäiriöt

pelästynyt

Olen sairastanut bulimiaa kymmenisen vuotta, välillä pitkiäkin aikoja oksentamatta, mutta nyt eron jälkeen taas tilanne on huonompi. Eilen töissä sain yhtäkkiä voimakkaita rintakipuja ja minut kiidätettiin päivystykseen. Siellä todettiin rytmihäiriöitä ja liian nopea pulssi. En kehdannut kertoa lääkärille bulimiasta mitään, mutta olen melko varma, että oireet johtuvat siitä. Nyt olen ihan paniikissa, oksentaminen on pakko lopettaa, en halua kuolla! Onko jollain muulla ollut vastaavanlaisia oireita, olisin kiitollinen vastauksista....

7

2298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole varma

      Mä saan joskus tosi kovaa rinta kipua. se on sellaista viiltävää jolloin on todella kivuliasta oikeastaan lähes mahdotonta hengittää.. En ole koskaan mennyt lääkärille sen takia joten en oikein tiedä onko se sydän peräistä. sydämen kohdilla se kipu kuitenkin tuntuu :/ Mutta mene rohkeesti sinne lääkärillesi kertomaan bulimiasta! Niin minäkin olen päättänyt tehdä. Meillä on mahdollisuus parantua jos haemme apua :)

      • Marielisa

        Rytmihäiriöt on aika tavallinen bulimian oire. luulen että johtuu kaliumin puutteesta, en varma.


      • mymmeli<
        Marielisa kirjoitti:

        Rytmihäiriöt on aika tavallinen bulimian oire. luulen että johtuu kaliumin puutteesta, en varma.

        Olen sairastanut bulimiaa 4 vuotta, sitä ennen anorexiaa. nyt olen ollut vuoden oksentamatta ja suht hyvin päässyt taas elämään kiinni. Rytmihäiriöt alkoi kolme vuotta sitten, mutta ne todettiin tk:ssa vaarattomiksi vasemman eteiskammion sivulyönneiksi. en myöskään kertonut bulimiasta mitään.. Tänä vuonna, varsinkin alkukeväästä niitä oli paljon, sydän tyketteli miten sattui ja muljahteli. En uskaltanu mennä lääkäriin..mutta ajattelin että jos vielä tulee niin sitten menen!

        Mut sen oon huomannu et jos oon kovin stressaantunu ja väsyny niin silloin alan yleensä ahmimaan ja silloin tulee myös rytmihäiriöt. Enää ei oo onneks tarvinnu oksentaa, ennen oksensin monestikin päivässä, se oli kamalaa aikaa, kuten tiedätte! Tsemppiä kaikille, yrittäkää löytää siitä ainoasta elämästänne jotain muutakin kun se oma vartalo, sehän on vain meitä itseä varten!

        Haleja!


      • pioneeriB

        Sairastelua 11 v ja viime aikoina rintakipuja entistä enemmän.Lisäksi hikoiluttaa usein ihan kamalasti ja öisin sydäntykytykset häiritsevät nukkumista.EKG:ssa todettiin pidentynyt q-t-aika(vai mikä se oli..?)en silti kehdannut puhua bulimiasta mitään..:/


    • bulimikko89

      On ollu... Oon yrittäny lopettaa ahmisen, sillä kuulin, että jokaiseen oksentamiskertaan voi kuolla. Kamalaahan se on, en silti ole vielä onnistunut lopettamaan.

      Tänään en syönyt mitään koko päivänä. En osaa syödä, sillä en halua oksentaa. Oksennan lähes kaiken. Ajattelin, että jos joisi ravintonsa... kuulostaa ällöttävältä, mutta toiminu välillä mun tapauksessa.

      Ja taas aiheeseen. Tosiaan, rytmihäiriöt!!. Usein just kaliumin puutteesta, kehotan hankkimaan kalium- tabletteja. Mutta bulimia, voi olla tappavaa

      Itellä loppunu rytmihäiriöt kaliumin alottamisesta lähtien, mutta silti pelkään, että kuolen vielä muihin puutoksiin ja oksenteluun

      • B-Mia

        On kalium lääkitys.. Durekal 750mg:a popsin aina pari tabua iltaisin ja sydän jaksaa taas..
        Mut ei oo hyvä, jos liian ylöskään nousee arvot.. Silloinkin voi sydän pettää.. Mulla ei ainakaan huolta, kun oksentelen päivät pitkät..


    • Ehkä buliimikko

      Mulla on kanssa rintakipuja, aika pahoja... Olen 14... Oksennan muutaman kerran päivässä..tahallisesti.onko mun rintakivut bulimian oireita/onko mulla bulimia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1276
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      842
    5. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      732
    6. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      714
    8. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      72
      714
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      56
      707
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe