Epilä?

tampereelle muuttava

Elikkäs ruusuja ja risuja antamaan. Miten julkinen esim kulkee keskustaan?

12

5365

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusu risu

Ihan ok hyvä alue (yleensä olen kriittinen paikkojen suhteen), riippuu missä kohtaa asut. Kulkee bussit ainakin pispalan valtatiellä hyvin, aika monta. Paitsi viikolla ei yöllä eikä ihan kaikkina juhlapyhinä, vkloppuna joitakin yöllä. Päivisin on liikennettä paljon koska ohikulkuteitä lähistöllä pispalanvaltatie ja nokialle menevä moottoritie. Yöllä ja joskus illalla rauhallisempaa riippuu päivästä.

Millään en ole tämän alueen asukkaisiin tutustunut sääli. Missäpä tapaisi kun ei ole sellaisia paikkoja. Räkälään en mene.

Autolliselle hyvä paikka, autoton saa tyytyä valintataloihin ja keskustan valikoimaan ellei ole joku jopo jolla polkaisee lielahteen ruuhkassa ja saasteessa. Pispalaan tullut sale muistaakseni.

Luontoa saisi olla enemmän mutta pärjätään näillä puskilla toistaiseksi. :)

Riippuu missä kohdassa asut, että minkälainen tunnelma. Onko omakotitaloaluetta, kerrostalokolhoosin keskiosa vaiko muita kerrostaloja tai rivitaloa.

Mielummin täällä silti kuin monissa muissa paikoissa tre. :)

• ruusu risu

Varovainen saa liikenteessä olla jalan, pyörällä tai autolla. Liikenne on sellainen, toki se on muuallakin tre.

Rauhallisempaa silti jos ei asu aivan pispalan valtatien vieressä että ikkuna aukeaisi tielle.

• raadonia
        ruusu risu kirjoitti:

Varovainen saa liikenteessä olla jalan, pyörällä tai autolla. Liikenne on sellainen, toki se on muuallakin tre.

Rauhallisempaa silti jos ei asu aivan pispalan valtatien vieressä että ikkuna aukeaisi tielle.

Haluatko saada vapaaehtoisesti syövän. Voihan sitä niinkin elämäänsä ajatella.

• ....
        raadonia kirjoitti:

Haluatko saada vapaaehtoisesti syövän. Voihan sitä niinkin elämäänsä ajatella.

Taidat puhua eri asiasta kuin minä. Mitä oikein tarkoitat?

• radonia
        .... kirjoitti:

Taidat puhua eri asiasta kuin minä. Mitä oikein tarkoitat?

radonkaivo kai auttaa, jos asuu Epilässä, en silti riskeeraisi

• krb

Olen asunut epilässä nyt kolme vuotta ja hyvin olen viihtynyt. Epilässä on mukavat ulkoimahdollisuudet (koiranomistajan näkökulmasta)...on vaakonpuisto, tohlopinjärven ympäristö ja epilän harju. Epilän harjun yli pääsee hyvin myös kävellen lialahteen ja tohlopinjärven rannoilta löytyy ainakin kolme uimarantaa.

Julkisia kulkee tren liikennelaitokselta epilän kautta ainakin 6 linjaa. Mutta kannattaa opetella käyttämään myös nokian ja ylöjärven paunua ja länsilinjaa, jotka myös ajavat epilän läpi. Bussimatka tampereen keskustaan kestää ruuhkattomalla tiellä n. 10-15min. Ruuhka-aikana aikaa menee enemmän. Länsi-tampere ruuhkautuu helposti, koska samalta suunnalta tampereen keskustaan matkaavat myös nokialaiset, ylöjärveläiset ja hämeenkyröläiset.

Winterinmutkan valintataloon on varmasti mistä tahansa epilästä kävelymatka. Isompi marketti löytyy sitten lielahdesta. Muita palveluja "pääväylällä" on r-kioski, kukkakauppa, kampaamo(ainakin kaksi), pizzeria, teboil, niin ja tietenkin "paikallinen", jossa en kyllä ole käynyt. Mutta kuulemma sieltä saa aivan loistavaa ruokaa!

ainoa risuni on ruuhkat. kaikelle muulle annan ruusuja. :)

• ar....

(polkupyörällä epilässä) ihmettelen kun toisellapuolentietä, saa vaan ajaa pyörällä, mikähän siinä on, olisi hyvä tietää?

• JoPaSa

Kiva alue!

• Anonyymi

Vanha ketju, mutta mistä kohtaa Epilänharjun yli pääsee kävellen Lielahteen?

• Anonyymi

Joka kohdasta pääsee kävellen harjun ylitse

• Anonyymi

Huonommin kuin ennen kulkee

• Anonyymi

Epilä on ankea paikka asua. Missään en ole tavannut niin itseriittoista väkeä kuin vallerinkadulla ja vaakkolammilla. Paljon omistusasuntoja joissa asuu vihaisia ihmisiä. En suosittele muuttamaan epilään tai lähiseudulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe