heippa! Olen menossa poistattamaan kyhmyä rinnastani viikon päästä! En sitten tullut kyselleeksi sen tarkemmin siitä operaatiosta, joten tietäisikö joku miten se tapahtuu? Siis, tehdäänkö paikallispuudutuksessa vai nukutetaanko? Kyhmyni on n. 1cm kokoinen.. Tässä vielä paksuneulanäytteen tuloksia odottelen, joten ei ole vielä edes selvillä mikä kyseinen kyhmy on.. Argh.. Lääkäri päätti kuitenkin että oli mikä oli niin leikataan varmuudeksi. Jännittää kyllä aivan hirmusesti koko homma.. Monet kuvat ja näytteet on rinnasta otettu mutta ei vielä ole saatu selville mikä vaivaa! Solumuutoksia kyseisessä kyhmyssä on mutta ei tiedetä minkä takia! Jos joku ihana ihminen voisi valaista minua tuosta operaatiosta? Kiitos todella paljon jo etukäteen..
kyhmyn poisto rinnasta
17
5581
Vastaukset
- kaverilta
on poistettu fibroadenooma rinnasta ja se tehtiin paikallispuudutuksessa, muuten en osaa tuosta leikkauksen kulusta sanoa.
- kyhmytön
Multa poistettiin rinnasta kyhmy nukutuksessa. Eli ei se sattunut yhtään. Varmaan paikallispuudutuskaan ei olisi sattunut.
Koska se mun kyhmy oli aika vaikea löytää, niin edellisenä päivänä ultralääkäri merkitsi kyhmyn pujottamalla metallilangan rintaan. Siinä puudutettiin eikä sekään sattunut yhtään vaikka jännitin sitä aika lailla.
Ei kannata etukäteen stressata tuollaisella että mikähän se on ... se nyt poistetaan ja lähetetään patologille tutkittavaksi. Sitten selviää, mikä se on. Jatkohoito menee sen mukaan.- tyttönen 22v...
sitä vielä, että voiko siihen itse vaikuttaa mitenkään nukutetaanko vai puudutetaanko? Tai siis onko mahdollista saada nukutus jos potilas niin toivoo? Itse en haluaisi olla mitenkään tietoinen leikkauksen kulusta leikkauksen aikana joten ajattelin kysyä josko voitais nukutuksessa leikata! Täytyyköhän yleensä olla seuraava yö sairaalassa jos nukutetaan? Kiitos jo vastanneille..
- LPolku
tyttönen 22v... kirjoitti:
sitä vielä, että voiko siihen itse vaikuttaa mitenkään nukutetaanko vai puudutetaanko? Tai siis onko mahdollista saada nukutus jos potilas niin toivoo? Itse en haluaisi olla mitenkään tietoinen leikkauksen kulusta leikkauksen aikana joten ajattelin kysyä josko voitais nukutuksessa leikata! Täytyyköhän yleensä olla seuraava yö sairaalassa jos nukutetaan? Kiitos jo vastanneille..
Jos pattisi poistetaan paikallispuudutuksessa, saat todennäköisesti sellaisen esilääkityksen ettei takuulla ole edes kiinnostusta leikkauksen kulkuun eikä varmana siitä mitään tietoa.
Olen itse ollut vastaavassa operaatiossa ja nukuin puolet ajasta ja vissiin lauleskelin loput....
Nukutuksen takia ei välttämättä tarvitse olla sairaalassa yötä, mutta ainakin tarvitset saattajan, joka hakee sairaalasta. Riippuu nukutuksen syvyydestä ja pituudesta. Soita ihmeessä sairaalaan ja kysy! Muiden on mahdotonta tietää, millaisia suunnitelmia juuri sinun varallesi on tehty. - jukurtti
LPolku kirjoitti:
Jos pattisi poistetaan paikallispuudutuksessa, saat todennäköisesti sellaisen esilääkityksen ettei takuulla ole edes kiinnostusta leikkauksen kulkuun eikä varmana siitä mitään tietoa.
Olen itse ollut vastaavassa operaatiossa ja nukuin puolet ajasta ja vissiin lauleskelin loput....
Nukutuksen takia ei välttämättä tarvitse olla sairaalassa yötä, mutta ainakin tarvitset saattajan, joka hakee sairaalasta. Riippuu nukutuksen syvyydestä ja pituudesta. Soita ihmeessä sairaalaan ja kysy! Muiden on mahdotonta tietää, millaisia suunnitelmia juuri sinun varallesi on tehty.Hei!
Anteeks kun on asian vierestä,mut mua kiinnostaisi tietää, kuinka helposti olette päässeet patin poistoon? Tai siis onko teille lääkäri suositellut leikkausta vai oletteko sitä itse vaatineet?
Mä kävin just eilen toisen kerran ultrauttamassa rinnassa sijaitsevan pattini. edellisestä kerrasta on noin puolitoista vuotta. Nyt se oli kasvanut paljon..yli kaksinkertaiseksi viimekerrasta (nyt noin 2,5cm). Olen aika pienirintainen eli se tuntuu selvästi.
Harmittaa vaan kun se tota vauhtia kasvaa..vaikka varmaan onkin edelleen ihan hyvänlaatuinen. Tuloksia saan kolmen viikon päästä. Kannattaisiko jo pyytää sen poistoa?
Olisin kiitollinen neuvoista :) - tyttönen 22v..
jukurtti kirjoitti:
Hei!
Anteeks kun on asian vierestä,mut mua kiinnostaisi tietää, kuinka helposti olette päässeet patin poistoon? Tai siis onko teille lääkäri suositellut leikkausta vai oletteko sitä itse vaatineet?
Mä kävin just eilen toisen kerran ultrauttamassa rinnassa sijaitsevan pattini. edellisestä kerrasta on noin puolitoista vuotta. Nyt se oli kasvanut paljon..yli kaksinkertaiseksi viimekerrasta (nyt noin 2,5cm). Olen aika pienirintainen eli se tuntuu selvästi.
Harmittaa vaan kun se tota vauhtia kasvaa..vaikka varmaan onkin edelleen ihan hyvänlaatuinen. Tuloksia saan kolmen viikon päästä. Kannattaisiko jo pyytää sen poistoa?
Olisin kiitollinen neuvoista :)itse kävin lääkärillä pattia näyttämässä ja pääsin sitten lisätutkimuksiin. ottivat ohutneulanäytteen ja tuloksia odoteltiin viikko. lääkäri sitten soitti ja sanoi etä patissa on solumuutoksia mutta ei tiedä minkä takia. Kävin vielä mammossa ja paksuneula kokeessa (tulokset tulevat ensi tiistaina. viikon päästä on patin leikkaus(lääkäri sanoi, että oli mikä tahansa mutta poitetaan ihan varmuuden vuoksi). eli koko hommaan meni n.3- 4 viikkoa! kyllä mulla on sellanen käsitys että jos haluat patin pois, niin kyllä se sitten leikataan pois! kannattaa vaan pysyä kovana!
- tyttönin 22v..
jukurtti kirjoitti:
Hei!
Olisin kiitollinen neuvoista :)ihmeen kauan sulla menee tuloksien kuulemiseen..???!! itse oon joka näytteestä/kuvista kuullut tulokset maks. viikon kuluessa.. kannattaa kyllä soitella vaikka itse sinnepäin ja kysellä josko olis tuloksia jo tulut.. argh en kyllä pystys jännityksessä olla 3 viikkoa! jaksamisia =)
- LPolku
jukurtti kirjoitti:
Hei!
Olisin kiitollinen neuvoista :)Mulla otettiin ultran yhteydessä ohutneulanäyte, josta patti selvisi pahanlaatuiseksi. Pelkkä kuvahan ei kerro laadusta sitä eikä tätä.
Joka tapauksessa jo ennen kuvausta lääkäri sanoi mulle että rinnan patit poistetaan AINA. En tiedä onko eri lääkäreillä eri politiikka, tämä oli työterveyslääkäri yksityisellä lääkäriasemalla. - LPolku
tyttönin 22v.. kirjoitti:
ihmeen kauan sulla menee tuloksien kuulemiseen..???!! itse oon joka näytteestä/kuvista kuullut tulokset maks. viikon kuluessa.. kannattaa kyllä soitella vaikka itse sinnepäin ja kysellä josko olis tuloksia jo tulut.. argh en kyllä pystys jännityksessä olla 3 viikkoa! jaksamisia =)
Minä sain ohutneulanäytteen tulokset seuraavana aamuna, lääkäri itse henk.koht. vei näytteen patologille. Sitten se soitti mulle aamulla ja halusi että tulen käymään.... silloin jo arvasin mitä on odotettavissa.
- jukurtti
LPolku kirjoitti:
Mulla otettiin ultran yhteydessä ohutneulanäyte, josta patti selvisi pahanlaatuiseksi. Pelkkä kuvahan ei kerro laadusta sitä eikä tätä.
Joka tapauksessa jo ennen kuvausta lääkäri sanoi mulle että rinnan patit poistetaan AINA. En tiedä onko eri lääkäreillä eri politiikka, tämä oli työterveyslääkäri yksityisellä lääkäriasemalla.Kiitos nopeista vastauksista.
Otettiin siis ohutneulanäytekin. Kuulemma kestäis pari viikkoa tuloksissa, mutta kun omalääkäri on silloin lomalla, sain soittoajan vasta viikonpäähän siitä. Ajattelin kyllä ehkä soitella perään jo aiemmin. kai ne tulokset voi joku muukin mulle kertoa.
Edellisen kerran ultrattiin ja neulattiin yths:llä. Ei ollu pahanlaatuista, muttei myöskään voitu todeta fibroadenoomaksikaan. Lääkäri oli sitä mieltä että ei mitään leikkauksia suositella..vaan katotaan joskus vuoden päästä uudestaan..sit tulos on tää et on kasvanu noin paljon. saas nähä, mitä tää lääkäri sanoo. Nyt menin siis terveyskeskuksen kautta. - veeravaari
LPolku kirjoitti:
Minä sain ohutneulanäytteen tulokset seuraavana aamuna, lääkäri itse henk.koht. vei näytteen patologille. Sitten se soitti mulle aamulla ja halusi että tulen käymään.... silloin jo arvasin mitä on odotettavissa.
Mulla meni kaikkeen 7 kuukautta, ennenkuin leikattiin ensimmäisen kerran pala ja siitä 5 viikkoa kun leikattiin uudelleen.Jouduin vaihtamaan lääkärin, joka sitten oli ylilääkäri. Hän teki päätöksen, että katotaan mitä se on syönyt.Pahanlaatuistahan se oli ja näin jälkeenpäin ajatellen, onneksi olin sinnikäs enkä luovuttanut.Ohut ja paksuneulanäytteet näyttivät puhdasta, joten ensimmäinen lääkäri vain jossitteli ja sanoi katsotaan.Eikä ne neulanäytteet välttämättä kerro totuutta, senhän pitäisi mennä just oikeasta kohdasta, missä niitä syöpäsoluja on.
- kyhmytön
jukurtti kirjoitti:
Kiitos nopeista vastauksista.
Otettiin siis ohutneulanäytekin. Kuulemma kestäis pari viikkoa tuloksissa, mutta kun omalääkäri on silloin lomalla, sain soittoajan vasta viikonpäähän siitä. Ajattelin kyllä ehkä soitella perään jo aiemmin. kai ne tulokset voi joku muukin mulle kertoa.
Edellisen kerran ultrattiin ja neulattiin yths:llä. Ei ollu pahanlaatuista, muttei myöskään voitu todeta fibroadenoomaksikaan. Lääkäri oli sitä mieltä että ei mitään leikkauksia suositella..vaan katotaan joskus vuoden päästä uudestaan..sit tulos on tää et on kasvanu noin paljon. saas nähä, mitä tää lääkäri sanoo. Nyt menin siis terveyskeskuksen kautta.Kuullostaa ihmeen välinpitämättömältä touhuilulta. Itse menin yksityiselle heti kun havaitsin patin. Pääsin samana päivänä ultraan, jossa otettiin ohutneulanäyte. Vastaus tuli n. viikon kuluttua eikä siinä voitu sulkea pois fibroadenomaa, joten päätettiin ottaa paksuneulanäyte. Sama tulos. Sain ajan seuraavalle päivälle ja taas kesti viikon verran odotella tuloksia. Sitten soitti lääkäri ja sanoi että laittaa lähetteen sairaalaan (aivan tavalliseen aluesairaalaan). Tutkimusaika tuli sairaalasta viikon sisällä ja seuraavalle viikolle tuli leikkaus. Eli n. kuukaudessa kyhmyn toteamisesta se oli poistettu. Koko touhu tuli maksamaan saman verran kuin pari kampaajakäyntiä.
- helposti
LPolku kirjoitti:
Mulla otettiin ultran yhteydessä ohutneulanäyte, josta patti selvisi pahanlaatuiseksi. Pelkkä kuvahan ei kerro laadusta sitä eikä tätä.
Joka tapauksessa jo ennen kuvausta lääkäri sanoi mulle että rinnan patit poistetaan AINA. En tiedä onko eri lääkäreillä eri politiikka, tämä oli työterveyslääkäri yksityisellä lääkäriasemalla.Onnistui päästä hoitoon, johtuu varmaan siitä kun äidillä ollut rintasyöpä. Ihan menin terveyskeskukseen patin vuoksi, heti lääkäri käski avustajan varaamaan kiireesti ajan ultraan ja röntgeniin, ottivat myös neulanäytteen. Nyt sitten patologi käski vielä leikkaukseen, jotain muutoksia löytyi.
- jukurtti
jukurtti kirjoitti:
Kiitos nopeista vastauksista.
Edellisen kerran ultrattiin ja neulattiin yths:llä. Ei ollu pahanlaatuista, muttei myöskään voitu todeta fibroadenoomaksikaan. Lääkäri oli sitä mieltä että ei mitään leikkauksia suositella..vaan katotaan joskus vuoden päästä uudestaan..sit tulos on tää et on kasvanu noin paljon. saas nähä, mitä tää lääkäri sanoo. Nyt menin siis terveyskeskuksen kautta.Soitin terveysasemalle: No eipä voi kukaan muu tuloksia näytteestä kertoa, kuin se omalääkäri vasta lomansa jälkeen. Että harmittaa (ja suututtaa) :(
- pimpula80
helposti kirjoitti:
Onnistui päästä hoitoon, johtuu varmaan siitä kun äidillä ollut rintasyöpä. Ihan menin terveyskeskukseen patin vuoksi, heti lääkäri käski avustajan varaamaan kiireesti ajan ultraan ja röntgeniin, ottivat myös neulanäytteen. Nyt sitten patologi käski vielä leikkaukseen, jotain muutoksia löytyi.
Mulla otettiin pari viikkoa sitten ohutneulanäyte, nyt lekuri soitteli että patologi sanonut että todennäköisesti fibroadenoma mutta ei ihan selkeä, laittoi lähetteen keskussairaalaan kirurgille patin poistoon. Pelottaa kyseinen operaatio sekä se mikä vastaus mahtaa olla ja kuinkahan kauan sitä joutuu odottelemaan... Joutuuko olemaan kauan töistä pois?
- veeravaari
pimpula80 kirjoitti:
Mulla otettiin pari viikkoa sitten ohutneulanäyte, nyt lekuri soitteli että patologi sanonut että todennäköisesti fibroadenoma mutta ei ihan selkeä, laittoi lähetteen keskussairaalaan kirurgille patin poistoon. Pelottaa kyseinen operaatio sekä se mikä vastaus mahtaa olla ja kuinkahan kauan sitä joutuu odottelemaan... Joutuuko olemaan kauan töistä pois?
Jos sut nukutetaan, ja leikataan patti pois, niin saikkua tulee 2 viikkoa.Muuten poistaen, niin saikkua ei välttämättä tule montaakaan päivää.Riippuu niin paljon tilanteesta.
- pirpana7290
moi... mitä nyt kuuluu.... kirjoituksesi oli ihan niinkö omani.... kaikki oli juuri niinkö sinulla mutta olin kolme päivää sitten leikkauksessa ja nyt odotan kuumeisesti paranemista ja tuloksia mikä se kyhmy oli?? minullakin oli jotain solumuutoksia?? mutta kun otetiin kaksi kertaa paksuneulanäyte sekä ohutneula näyte niin tuloksista ei tiedetty... oliko sinulla hyvän laatuinen kyhmy??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763