patti kainalossa - sheivaus?

huolestunut1991

Voiko kainaloon tulla patti sheivauksen takia? Mulle tuli ja sit se pieneni välillä nyt se on taas kasvanu vähän, se ei tunnu selvästi patilta se kohta on vaan kohollaan. :S Pitäisko käydä lääkäris, se on nyt ollu n. 2 kuukautta
Se oli siis ensin isompi ja tuli tosi nopeasti, n. 3 päivässä voiko kasvain kasvaa noin nopeasti? Sen jälkeen se oli samanlainen n.2 viikkoa sit se pieneni muttei häipyny kokonaan ja on ollu sellanen tähän asti nyt se on ehkä kasvanu pikkusen. Kuulostaako vakavalta?

14

5686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pattula

finni se on.

• huolestunut1991

No olin tänään lääkärissä poskiontelontulehduksen takii ja lääkäri sano ettei se vaikuta imusolmukkeelta koska se on melko pehmeä ja epäili et se on kysta. Viikon päästä uudelleen jollei oo hävinny. :/ Onko muilla ollut kystia? Minkälaisia ne on yleensä?

• tulehduspesäke
        huolestunut1991 kirjoitti:

No olin tänään lääkärissä poskiontelontulehduksen takii ja lääkäri sano ettei se vaikuta imusolmukkeelta koska se on melko pehmeä ja epäili et se on kysta. Viikon päästä uudelleen jollei oo hävinny. :/ Onko muilla ollut kystia? Minkälaisia ne on yleensä?

Mulla myös alkoi pattikierre poskiontelotulehduksesta! Älä vaan aloita antibioottikierrettä! Mulla alko joku kiertämään kropassa poskiontelotulehdusten jälkeen joita oli kaks kesää peräkkäin. Sen jälkeen oli polvet puol vuotta niin kipeet etten päässyt itkemättä portaita ylös, sen jälkeen puhkes tosi kivuliaasti kysta munasarjoista, tuli munuaiskipuja,järkyttävät kuukautiskivut joihin liitty huimausta, lääkeyliherkkyyskohtauksia, patti korvan taakse, ruusufinni ja lopulta tää patti kainaloon joka on siis noussu ja laskenu kuukautiskierron mukaan. Allerginen olen testien mukaan vain siitepölylle vaikka vatsaoireet kertoo ihan toisin. Polvista otettiin röntgen ja sanottiin ettei löydy vikaa. Virtsa ja verikokeissa ei näy mitään ja viime talven järkyttävän vatsakipukohtauksen takia (johon liittyi oksentelua, ripulia ja puolitajuttomuutta) hain päivystävältä kipupiikin ja otatin verikokeen...tulos oli ylläriylläri: ei ole mitään tulehdusta. Olenkin alkanut kyseenalaistamaan että onkohan ellergikolle mitään hyötyä virtsa -ja verikokeista saatikka jostain RÖNTGENISTÄ??? Teuvo Rantala tietää jotain vähän enemmän kuin mitä lääkärit kertoo siitä miten virukset elimistöön jäädessään aiheuttavat ihmeellisiä kroonisia oireita. Ei kannata antaa hänen auran näkemisjuttujen hämätä koska hänen sivustoillaan on myös paljon ihan loogista ja tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa. (olen itse menossa tällä viikolla hänen vastaanotolleen, antaa myös maksutonta puhelinneuvontaa)

• Humpuukkia vastaan
        tulehduspesäke kirjoitti:

Mulla myös alkoi pattikierre poskiontelotulehduksesta! Älä vaan aloita antibioottikierrettä! Mulla alko joku kiertämään kropassa poskiontelotulehdusten jälkeen joita oli kaks kesää peräkkäin. Sen jälkeen oli polvet puol vuotta niin kipeet etten päässyt itkemättä portaita ylös, sen jälkeen puhkes tosi kivuliaasti kysta munasarjoista, tuli munuaiskipuja,järkyttävät kuukautiskivut joihin liitty huimausta, lääkeyliherkkyyskohtauksia, patti korvan taakse, ruusufinni ja lopulta tää patti kainaloon joka on siis noussu ja laskenu kuukautiskierron mukaan. Allerginen olen testien mukaan vain siitepölylle vaikka vatsaoireet kertoo ihan toisin. Polvista otettiin röntgen ja sanottiin ettei löydy vikaa. Virtsa ja verikokeissa ei näy mitään ja viime talven järkyttävän vatsakipukohtauksen takia (johon liittyi oksentelua, ripulia ja puolitajuttomuutta) hain päivystävältä kipupiikin ja otatin verikokeen...tulos oli ylläriylläri: ei ole mitään tulehdusta. Olenkin alkanut kyseenalaistamaan että onkohan ellergikolle mitään hyötyä virtsa -ja verikokeista saatikka jostain RÖNTGENISTÄ??? Teuvo Rantala tietää jotain vähän enemmän kuin mitä lääkärit kertoo siitä miten virukset elimistöön jäädessään aiheuttavat ihmeellisiä kroonisia oireita. Ei kannata antaa hänen auran näkemisjuttujen hämätä koska hänen sivustoillaan on myös paljon ihan loogista ja tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa. (olen itse menossa tällä viikolla hänen vastaanotolleen, antaa myös maksutonta puhelinneuvontaa)

Heh! Teuvooooo!!!Kuulosti niin palavasti lipevän miehen myyntipuheelta tuo äskeinen.Ihan kuin olisit tuntenut kaikki hoito menetelmät ja ajatusmallit ennen vastaanotolle menoa,olepa Tepa hieman huolellisempi enskerralla.Sitä paitsi Teuvolla ei taida edes olla tuota SCIO laitetta ;)

• Apua haluava
        tulehduspesäke kirjoitti:

Vuosi sitten olet lähettänyt viestisi, joten nyt olet paljon viisaampi.
        Joten voisitko kertoa lisää käynnistäsi Teuvo Rantalan luona.
        Kiinnoistuin kovasti ja kävin hänen sivuillaan lukemassa. Hintatietoja ei siellä ollut, joten kerrotko niistäkin.

• tulehduspesäke

...kainalossa. Otata ultra yksityisellä (arvauskeskuksiin ei kannata rahojaan tuhlata). Mulle kerrottiin että ultrassa että patti ei ole syöpä ja kasvaa siksi aina viikkoa ennen menkkoja, koska rinnat turpoavat niin paljon että ärsyttävät imusolmukkeita. En aio tyytyä siihen, että tilanne on "normaali" ja ei syytä huoleen koska tätä on niin pitkään jatkunu ja vastaavanlaisia kipeitä patteja on ollu ympäri kroppaa kuten myös kysta ja selittämättömmiä muita oireita joihin lääketiede ei löydä selitystä ja Buranaa vaan määrätään. En aio odottaa että parin vuoden päästä mullakin on joku aineenvaihduntasairaus näiden pattien takia...kilpirauhasongelmaisia, reumaatikkoja yms. yms. on jo ihan tarpeeksi tässä maassa, enkä halua liittyä joukkoon vaan sen takia että uskoin lääkäreitä. Siirryn homeopatian puoleen ja siellä otatan SCIO-testin.

• huolestunut1991

Mullakin tää patti on tosiaan kasvanu nyt menkkojen aikana, ja jollen oo ihan vääräs ni nyt 5pv jälkeen menkkojen alusta se on jo laskenu vähän?! Ja mul on niin epäsäännolliset menkat et ku tarkemmin miettii ni just sillon 2 kk sitte ku toi tuli tais olla kans menkat! Eli onks tää selitys siihen? Menkat? :S
        Antibiooteista vielä, mäki inhoon niitä ku joskus vuos sitte jouduin syomään pitkän kuurin ja sen jälkeen oli ihan hirvee mahakipu joku puol vuotta aina sen jälkeen ku joi maitoo, mut mul on nyt niin sietämäton olo etten viitti olla ottamattakaan.. Sitä paitsi vanhemmille ei varmana kävis et ominpäin päättäisin olla ottamatta. Ei kyl houkuttele ne sivuvaikutukset. :(

• eiookiva

Mullakin tää patti on tosiaan kasvanu nyt menkkojen aikana, ja jollen oo ihan vääräs ni nyt 5pv jälkeen menkkojen alusta se on jo laskenu vähän?! Ja mul on niin epäsäännolliset menkat et ku tarkemmin miettii ni just sillon 2 kk sitte ku toi tuli tais olla kans menkat! Eli onks tää selitys siihen? Menkat? :S
        Antibiooteista vielä, mäki inhoon niitä ku joskus vuos sitte jouduin syomään pitkän kuurin ja sen jälkeen oli ihan hirvee mahakipu joku puol vuotta aina sen jälkeen ku joi maitoo, mut mul on nyt niin sietämäton olo etten viitti olla ottamattakaan.. Sitä paitsi vanhemmille ei varmana kävis et ominpäin päättäisin olla ottamatta. Ei kyl houkuttele ne sivuvaikutukset. :(

Juuri äskettäin löysin hyvin samalaisen patin kainalostani. Patti on hieman kohollaan ja muistuttaa hieman finniä. Pelästyin ja nyt asia vaivaa. Ajattelin käväistä terveydenhoitajan luona huomenna mikäli patti ei ole kadonnut.

• Nimetön
        eiookiva kirjoitti:

Juuri äskettäin löysin hyvin samalaisen patin kainalostani. Patti on hieman kohollaan ja muistuttaa hieman finniä. Pelästyin ja nyt asia vaivaa. Ajattelin käväistä terveydenhoitajan luona huomenna mikäli patti ei ole kadonnut.

Minä löysin eilen ja kävin lääkärillä tänään. Huomenna ultraääni.

• huolestunut1991

Ja sanoi että kainalossa oleva patti on nestekertymä, jotain sellasta et imusolmukkeista lähtee jotain nestettä ja joskus se blokkaantuu ja muodostaa sellasen turvonneen patin. Imusolmukkeet on kovempia ja pallomaisempia ja eron imusolmukkeen ja tollasen nestepatin välil on et, se nestepatti on pehmeämpi, kumimaisempi ja pidempi.
        Toivon tosiaanki että se on vaan nestettä, mulla on varmuuden vuoks kirurgi 10 pv päästä. Lääkäri käski laittaa siihen kuumaa 2 kertaa päivässä koska se saa kuulemma ne nesteet liikkumaan ja patin laskemaan. :S
        Mult otettiin verikokeet ja ne oli kuulemma niin täydelliset et jos olis syopää ni se näkyis niissä edes jotenkin..?

• huolestunut1991
        Nimetön kirjoitti:

Minä löysin eilen ja kävin lääkärillä tänään. Huomenna ultraääni.

Kävin lääkärissä joka heti tunnustellessa sanoi että on normaalia rintakudosta ! Sit se katto viel ultraäänellä ja näytti et se on vaan rasvaa joka on kasvanu lihaksen päälle, sen takia se patti näkyy vaan ku nostaa käden ja lihas ojentuu. Eli jollei (kaikille jotka huomas patin) sitä pattia tunne ku käsi on alhaalla ni se on luultavasti vaan rasvakudosta. Oon tosi helpottunu, toivottavasti muillakaan ei oo vakavaa :)

• huolestunut1991

Kävin lääkärissä joka heti tunnustellessa sanoi että on normaalia rintakudosta ! Sit se katto viel ultraäänellä ja näytti et se on vaan rasvaa joka on kasvanu lihaksen päälle, sen takia se patti näkyy vaan ku nostaa käden ja lihas ojentuu. Eli jollei (kaikille jotka huomas patin) sitä pattia tunne ku käsi on alhaalla ni se on luultavasti vaan rasvakudosta. Oon tosi helpottunu, toivottavasti muillakaan ei oo vakavaa :)

Kirurgi sanoi että tälläsii pattei kutsutaan Lipoomaksi (?) Se on kai jonkinlainen hyvälaatuinen kasvain en tiedä tarkalleen mut ne on kai suht harvinaisia nuorilla.

• kuusnolla jees

sinulla on aika varmasti imusolmuke turvonnut. käytätkö millaista dödöä? pese joka ilta ja aamu kainalot ja anna välillä olla vaan ilman mitään dödöjä ja sheivauksia, ihan varmasti rauhottuu..

• huolestunut :(

siis mulla ei oo mitää hajuakaa et mikä se finni nakoinen kainalossa oleva patti on ja siihe koske vahase!!!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe