Yritin etsiä netistä siinä onnistumatta. Osaisiko joku kertoa mistä kukasta on kyse? Kasvaa kivikossa, lehdet ovat viininpunaiset, apilamaiset, sydämen muotoiset. Kukka on onnettoman pieni keltainen. Kertokaa minulle jos tiedätte, kiitos=)
Tunnistatko tämän?
15
4447
Vastaukset
- sarita
Katsoppa olisko pihakäenkaali,Oxalis fontana 'Rufa' ? Leviää jokapaikkaan, mutta on helppo repiä pois.
- Aloittajaolen
Googletin ehdotuksesi ja sehän se on.Kiitos =) Minusta se on kaunis tuossa kivikossa ja toivoin että se leviäisi roskan sijasta, mutta nyt alkoi oikeasti jo pelottaan kun luin keskustelupalstoilta millaisena riesana tätä käenkaalta pidetään =D
- sarita
Aloittajaolen kirjoitti:
Googletin ehdotuksesi ja sehän se on.Kiitos =) Minusta se on kaunis tuossa kivikossa ja toivoin että se leviäisi roskan sijasta, mutta nyt alkoi oikeasti jo pelottaan kun luin keskustelupalstoilta millaisena riesana tätä käenkaalta pidetään =D
Itsekin siitä tykkään,sitä on minulla paljon, erilaisissa paikoissa,peittää hyvin.Niinkuin sanoin,se on helppo repiä pois,lähtee vain kiskaisemalla. Älä heitä menemään.
- Nimetön
Aloittajaolen kirjoitti:
tykkäävät kovin sen pienistä palon siemenistä.
Kuhina käy kun varpusperhe saapuu aterialle. - puutarh
minullakin tuli mieleen, mutta minusta se ei ole oikein kivikkokasvi, mutta kaunis kyllä sielläkin.
leviää todella helposti, mutta helppo kitkeä pois , pienten juurien vuoksi
- minnasanni
Tarhakäenkaali on sen nimi,etsin ja löysin.
- minnasanni
kyllä se on pihakäenkaali kuitenkin,jos sillä on punaiset lehdet,tarhakäenkaalilla vihreät.
- Kun helppoa ois
minnasanni kirjoitti:
kyllä se on pihakäenkaali kuitenkin,jos sillä on punaiset lehdet,tarhakäenkaalilla vihreät.
jos ihmiset pistäis kuvia. Kamera maksaa alle satasen.
- tuntomerkeillä
Kun helppoa ois kirjoitti:
oli kyllä helppo tunnistaa ilman kuviakin.
- hetiii
Sehän oli heti tunnistettu,ei siihen tarvittu kuvia.
- kuvaatarvitset
Asiahan selvisi hyvin nopeasti ilman kuvaakin mutta tuolla nyt on sinulle sitten pihakäenkaalen kuva...
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=3916
- -Orvokki
Se on puna-apila!
- on jo tunnistettu
Voi voi Orvokki,puna-apilalla ei ole punaiset lehdet vaan vihreät.
- poropeukalo
Käytän kasvien ja kukkien tunnistukseen mm. tätä suomalaisten tekemää sivustoa, josta löytyy kuvasarjat 1200 kasvista:
http://www.topwalks.net/plants/index.htm - mie vaan...
laitappa kuvahakuun niin olisiko tämä kyseessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1018827
- 474349
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html391554- 241480
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121190Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837